اخبار داغ

فرماندار فردیس؛

ناجا ناجی فردیس شد/ اغتشاش‌گران از مردم نبودند

ناجا ناجی فردیس شد/ اغتشاش‌گران از مردم نبودند
ابوالفضل اینانلو گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود فرمودند کسانی که آرامش کشور را بر هم زدند اشرار هستند و هیچ کسی از از اشرار حمایت نمی کند مگر اینکه با آنها همراه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرماندار فردیس در پاسخ به سوال خبرنگار تیتریک، مبنی بر اینکه اگر ناجا زمان اغتشاشات در فردیس نبود، این شهرستان با  چه مشکلاتی مواجه می شد؟، گفت: در بررسی حوادث در فردیس اینگونه تحلیل می شود که چه اتفاقاتی به وقوع پیوست در حالی که من در جلسه استانداری البرز اعلام کردم باید به این مسئله توجه کرد که چه اتفاقاتی می توانست بیافتد اما با حضور ناجا شاهد آن نبودیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
ابوالفضل اینانلو با اشاره به اینکه باید در ابتدای امر، پیگیری و جدیت برای عدم وقوع چنین اتفاقاتی باید حائز اهمیت و در دستور کار باشد، افزود: فردیس یکی از شهرهایی بود که آشوبگران و اشرار طی دو روز به مراکز دولتی و اماکن خصوصی آن آسیب زدند. 
,
 
,
وی آسیب به اماکن مذهبی را نشان هنده خباثت اشرار دانست و اظهار داشت: نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی، سپاه مانع اتفاقات بدتری در فردیس شدند و  حضور یگان ویژه بسیار مغتنم و با ارزش بود، اگر طی دو روز اغتشاش، نیروی انتظامی نبود قطعا شاهدد اتفاقات عجیب و غریبی در این شهرستان بودیم. 
,
 
,
اینانلو تصریح کرد: ما مدیون حضور مجاهدانه و فداکاری نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و نیروهای امنیتی بودیم و با بازدارندگی مانع اتفاقاتی شدند که ممکن بود مجدد از سوی اغتشاش گران در فردیس شاهد آن باشیم، در واقع ناجا و یگان ویژه ناجی فردیس شدند.
,
 
,
وی در واکنش به حمایت سلبریتی ها و برخی چهره های سیاسی از آشوبگران و اظهار ناراحتی از اقدام ناجا، گفت: هر کسی این تفکر را داشته باشد به جرات می توان گفت تفکر بی خودی دارد چرا که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود فرمودند کسانی که آرامش کشور را بر هم زدند اشرار هستند و هیچ کسی از از اشرار حمایت نمی کند مگر اینکه با آنها همراه باشد.
,
 
,
اینانلو افزود: کسانی که مقابل اشرار ایستادند مجاهدان نیروی انتظامی بودند زیرا مسئول برقراری انظم و امنیت بر عهده وزارت کشور و نیروی انتظامی است و در مرحله بعدی سپاه و بسیج ورود می کنند که البته در فردیس لازم شد حتی نیروهای امنیتی و سپاه به این مسئله ورود کنند زیرا بحث کاملا امنیتی شد. 
,
 
,
وی ضمن قدردانی از سرهنگ جنتی فرمانده نیروی انتظامی فردیس و آقای زین العابدینی فرمانده یگان ویژه از سرباز تا افسر، اظهار داشت: صراحتا باید گفت نیروی انتظامی نه تنها نجات دهنده فردیس بلکه کل کشور بود زیرا اگر با اقتدار به موضوع اغتشاشات ورود نمی کرد همچنان با مشکل مواجه بودیم. 
,
 
,
اینانلو تصریح کرد: موضع افرادی که ادعا می کنند نیروی انتظامی در مقابل مردم ایستاده است کاملا حرف بی ربط و غیر منطقی است زیرا اشرار از مردم نبودند، مردم بانک و پمپ بنزین، حوزه علمیه دفتر شورای نگهبان و مراکز تولیدی که جوانان در آن مشغول به کار هستند آتش نمی زنند و اموال مردم را غارت نمی کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مردم همواره منطقی اعتراض می کنند و ما هم پذیرای انتقادات آنها هستیم، گفت: موضوع اغتشاش و اشرار با گله مندی مردم کاملا جداست و حتی در اتفاقات اخیر از نیروهای بسیج و ناجا در مقابل اشرار مجروح شدند.
,
 
,
اینانلو افزود: امروز وضعیت فردیس کاملا عادی بوده و حضور مقتدارنه سپاه و ناجا را همچنان در سطح شهرستان شاهد هستیم، البته در حال حاضر موضوع خسارت مطرح است و باید ضررهایی که به بانک ها، اموال مردم و مراکز دولتی، پمپ بنزین ها و مساجد وارد شده است جبران، ترمیم و بازسازی شوند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: بانک های شهرستان فردیس فعال شده و با اجاره برخی مراکز مستقر و پمپ بنزین های آسیب دیده شروع به کار کرده اند و به عموم ارائه خدمت می دهند.
,
 
,
اینانلو تصریح کرد: تمام خسارت ها را بررسی کرده و لیست به استانداری ارائه شده است تا با تحویل به وزارت کشور جبران خسارت ها صورت گیرد و سیاست کلی کشور در مورد فردیس نیز اجرایی شود. 
,
 
,
فرماندار فردیس در خاتمه خاطر نشان داشت: اگر چه وزارت کشور اعلام کرده است فرمانداران در رابطه با اغتشاشات مصاحبه نکنند اما من از حضور مقتدرانه ناجا، سپاه، نیروی های امنیتی، دستگاه قضائی و مجموعه اعضای شورای تامین کمال تشکر را دارم. 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه