اخبار داغ

قهرمان‌سازی کاذب در باشگاه‌های بدنسازی؛

داروهای بدنسازی؛ بلای جان ورزشکاران

داروهای بدنسازی؛ بلای جان ورزشکاران
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی با بیان اینکه فروش مکمل در مراکز ذیصلاح با نسخه پزشک تغذیه انجام می‌شود و در این صورت غیرقانونی است، گفت: فروش مکمل ورزشی در باشگاه‌های ورزشی خط قرمز هیئت بدنسازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ باشگاه‌های بدنسازی از جمله مراکز مورد علاقه و اقبال جوانان است که طی سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر این مراکز بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

قطعا از گذشته و طی این روزها که نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی به عنوان لازمه سلامت ورزشکاران مطرح است، ضرورت ساماندهی و شناسنامه‌دار شدن تمامی باشگاه‌های پرورش اندام بر کسی پوشیده نیست.

,

در برخی نقاط شاهد هستیم جلوگیری از تهدیدهای موجود در این رشته و تبدیل آن به فرصت از جمله وظایفی است که بر دوش فدراسیون و هیئت های بدنسازی سنگینی می‌کند.

,

در حالی که فروش مکمل ها در باشگاه های بدنسازی ممنوع است می توان گفت این مواد در بسیاری از باشگاه های بدنسازی به فروش می رسند و هیچ نظارتی نیز بر آن نیست و جوانانی که وارد این باشگاه ها می شوند نیز به صورت روزانه از این مواد استفاده می کنند بدون اینکه بدانند این مواد ممکن است با سلامتی انها بازی کند.

,

برخی در پی قهرمان‌سازی کاذب هستند

, برخی در پی قهرمان‌سازی کاذب هستند,

در همین زمینه مهدی بکائیان، رئیس سابق هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: موضوع باشگاه های ورزشی و سلامت ورزشکاران بحث مهم و گسترده ای است که تاکنون توجه چندانی به آن نشده است و متأسفانه همواره برخی در پی قهرمان سازی کاذب هستند و از ورزشکاران و جوانان غافل شده‌ایم.

,

 

,

, ,

وی ضمن اشاره به ضرورت انجام امور زیرساختی در بحث ورزشکاران و سلامت آنها افزود: در برخی باشگاه ها به محض ورود به باشگاه حتما برای ورزشکار نسخه مکمل های مربی پیچیده می شود تا مصرف شود که رقم های هنگفت و غیرقانونی برای ارائه چنین مکمل هایی نیز دریافت می‌شود.

,

عضو کمیسیون نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی استان گفت: عمده مکمل های دارویی موجود بازار اورجینال نبوده و ناسالم است و در نبود نظارت بر باشگاه های بدنسازی 90 درصد آنها مکمل فروشی دارند.

,

قانون نظارت بر مکمل های ورزشی منتظر اجرای مسئولان امر است

, قانون نظارت بر مکمل های ورزشی منتظر اجرای مسئولان امر است,

وی با بیان اینکه بخشی از این موضوع به اداره کل ورزش و جوانان و بخشی از آن نیز به هیئت بدنسازی و پرورش اندام مربوط است افزود: در باشگاه‌ها کمیسیون نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی استان تأثیرگذار است که پس از مدیریت جدید جلسات این کمیسیون تشکیل نمی‌شود.

,

بکائیان تصریح کرد: زیرساخت های ورزشی باید تقویت شود و باید باشگاه های ورزشی از هر نوع آلودگی از جمله مکمل های غیرمجاز پاک شوند.

,

وی با اشاره به اینکه قانون نظارت بر مکمل های ورزشی منتظر اجرای مسئولان امر است افزود: بیمه ورزشی در باشگاه های ورزشی اجباری است و باید توسط مدیران باشگاه‌ها رعایت شود اما متأسفانه آمار کمتری از ورزشکاران لیست می‌شود.

,

امیرحسین اخوان، رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام طرقبه شاندیز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: دو نهاد ورزشی اداره ورزش و جوانان، هیئت بدنسازی و پرورش اندام بر باشگاه های بدنسازی نظارت دارند و باید در زمان صدور پروانه فعالیت و تمدید باشگاه ها بازدید انجام شود.

,

فروش داروهای بدنسازی در باشگاه‌های ورزشی غیرمجاز است

, فروش داروهای بدنسازی در باشگاه‌های ورزشی غیرمجاز است,

وی افزود: در بازدید فنی هیئت بدنسازی، تعداد دستگاه های ورزشی، عمر دستگاه ها، سرویس های ادواری، مساحت باشگاه و بهداشت، مربیان دارای مجوز، بیمه شدگان بررسی می شود و در مجموع تقریبا 17 عنوان در آن نظارت می شود.

,

این کارشناس رشته بدنسازی و پرورش اندام اظهار کرد: هزینه های ورزشی باشگاه ها بر اساس نرخنامه اداره کل ورزش و جوانان اعلام می شود و بر آن نظارت می کنند.

,

وی افزود: در مورد فروش دارو در برخی باشگاه ها هیئت پزشکی ورزشی استان، اداره تربیت بدنی، اداره بهداشت و هیئت بدنسازی دخیل هستند که دوبار در سال نظارت بر باشگاه ها انجام می شود.

,

, ,

اخوان با بیان اینکه فروش داروهای بدنسازی در باشگاه های ورزشی غیرمجاز است تصریح کرد: ورزشکاران باید دارای بیمه ورزشی باشند و مدیران باشگاه ها نظارت لازم را باید داشته باشند.

,

فروش داروهای بدنسازی در باشگاه‌های ورزشی خط قرمز هیئت بدنسازی است

, فروش داروهای بدنسازی در باشگاه‌های ورزشی خط قرمز هیئت بدنسازی است,

سروش پورآزاد، رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون تبلیغات داروهای بدنسازی توسط برخی مدیران باشگاه های ورزشی اظهار کرد: فروش مکمل ورزشی در باشگاه های ورزشی خط قرمز هیئت بدنسازی است و موضوع را بصورت جدی پیگیر هستیم.

,

وی افزود: نظارت بر باشگاه های ورزشی به ادارات ورزش و جوانان واگذار شده و در هر شهرستان اداره ورزش و جوانان مسئول بازدید و پیگیری تخلفات هستند.

,

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی گفت: هیئت بدنسازی بخش تأییدیه فنی باشگاه ها را برعهده دارد که از لحاظ فنی باشگاه ها قبل از صدور مجوز تأیید شوند.

,

فروش داروهای بدنسازی، فقط با نسخه پزشک تغذیه

, فروش داروهای بدنسازی، فقط با نسخه پزشک تغذیه,

وی با اشاره به بازدید مستمر از باشگاه‌های ورزشی همراه با نماینده بهداشت و نماینده اماکن ورزشی و اینکه بازرسی و رسیدگی به تخلفات توسط ادارات ورزش و جوانان همان منطقه صورت خواهد گرفت افزود: در صورت مشاهده تخلف، اخطار و پلمپ باشگاه ها در دستور کار قرار دارد و مراحل آن با هماهنگی اداره اماکن انجام می شود.

,

پورآزاد تصریح کرد: با تیم های 5 نفره طی دو ماه تمام باشگاه های ورزشی مشهد را بازدید خواهد شد و نتایج گزارشات را ارائه خواهند داشت.

,

, ,

وی ضمن اشاره به تخلفاتی مانند گران فروشی در باشگاه های ورزشی افزود: تأکید داریم که هزینه خدمات ورزشی افزایش نداشته باشد.

,

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فروش مکمل در مراکز ذیصلاح با نسخه پزشک تغذیه انجام می شود و در این صورت غیرقانونی است و به مشکل خواهند خورد.

,

وی افزود: نرخ نامه وزارت ورزش و جوانان بر اساس رتبه بندی ها اعلام و مصوب شده و اداره تعزیرات نیز پیگیر این موضوع شده و جریمه سنگین لحاظ شده است.

,

پورآزاد با اعلام این مطلب که ورزش در تمام اماکن ورزشی خصوصی و دولتی نیازمند بیمه ورزشی است گفت: سال گذشته هیئت بدنسازی بیش از 2 هزار ورزشکار سازمان یافته داشت که با پیگیری های صورت گرفته و ارائه عواقب نداشتن بیمه ورزشی برای ورزشکاران و مدیران باشگاه های ورزشی استان، افزایش 6 برابری ورزشکاران بیمه شده را شاهد بودیم اما با آمار واقعی هنوز فاصله داریم.

,

وی با بیان اینکه 9هزار ورزشکار سازمان یافته تا شش ماهه اول امسال آمار داریم افزود: زمانی که اتفاقی رخ داد مدیران باشگاه های ورزشی مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند و مسائلی مانند بیمه باشگاه، بیمه فرد ورزشکار و کارت رسمی مربی گری بررسی می شود.

,

علاوه بر اجرای قانون و نظارت بر اجرای صحیح آن، شایسته است آیین نامه و قانونی مبتنی بر شرایط باشگاه ها و ورزشکاران اعلام شود تا در مورد داروهایی که سلامت ورزشکاران را به خطر می اندازد و سود حاصل از آن را به جیب سودجویان و دلالان می برد، فصل الخطاب و لازم الاجرا باشد.

,

در پایان به نظر می رسد باتوجه به رشد باشگاه های بدنسازی و علاقه مندان این عرصه بیش از پیش نیازمند نظارت بر امورات آنها با همکاری نهادهای متولی و دست اندرکار است چراکه سلامت ورزشکاران و جوانان موضوعی است که نباید مغفول بماند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه