اخبار داغ

گزارش/

مدارس خراسان جنوبی چشم انتظار سیستم گرمایشی استاندارد

مدارس خراسان جنوبی چشم انتظار سیستم گرمایشی استاندارد
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی گفت: رسیدن نفت به مدارس، منازل و سایر سازمان‌هایی که نیاز به نفت دارند منوط به ثبت درخواست در سامانه تجارت آسان است و حواله دریافت نفت به صورت دستی تحویل متقاضی نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با توجه به سرد شدن هوا در خراسان‌جنوبی تمامی هم‌استانی‌ها از وسایل گرمایشی برای گرم شدن منازل و محل کار استفاده می‌کنند. مدارس خراسان‌جنوبی یکی از مکان‌هایی است که با توجه به حضور دانش آموزان و معلمان در بازه زمانی قابل توجهی در روز نیاز به سیستم گرمایشی استاندارد و مجهز دارد و بیش از همه در مدارس روستایی این نیاز مبرم احساس می‌شود. اما شنیده شده در برخی از مدارس روستایی سطح استان هنوز سیستم گرمایشی مجهز به مدارس نرسیده و نفتی نیز برای گرم شدن کلاسهای درس موجود نیست.

گواه این مسئله دبیرستان دخترانه شهید جزینی گزیک در شهرستان درمیان است که علمک گاز برای مدرسه نصب شده اما گازرسانی داخل مدرسه انجام نشده و به دلیل نصب علمک سهمیه نفت مدرسه قطع شده است و دانش آموزان در کلاس‌های سرد درس می‌خوانند.

یکی از دانش آموزان این مدرسه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: به دلیل ندادن نفت به مدرسه و عدم گازرسانی، کلاس‌ها بسیار سرد است و با روشن کردن آتش با خار و خاشاک مجبور به گرم کردن خود هستیم.

احراری مدیر دبیرستان دخترانه شهید جزینی گزیک طی دو روز گذشته در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: به دلیل نصب علمک برای گازرسانی مدرسه شرکت نفت به مدرسه نفت نمی‌داد که بعد از پیگیری‌های زیاد بالاخره توانستیم طی چند روز گذشته نفت برای مدرسه دریافت کرده و مقداری از سرمای کلاس‌های درس کاسته شود.

وی افزود: از زمانی که برای دریافت نفت درخواست دادیم مدت زمان چند هفته‌ای گذشت که نفت برسد اما خوشبختانه در حال حاضر مسئله رفع شده و مشکلی وجود ندارد.

علاوه بر این طی هفته گذشته دبستان روستای خسروآباد بخش قهستان شهرستان درمیان نیز با مشکلی مشابه مواجه بود که بعد از پیگیری‌های صورت گرفته مشکل این مدرسه برطرف شده است.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی نیز بارها در جلسات شورای آموزش و پرورش بر مجهز کردن مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد تاکید کرده و گفته است باید تمام مدارس استان تا پایان سال آینده از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار شود.

اما هنوز در گوشه و کنار استان برخی از مدارس روستایی از داشتن سیستم گرمایشی استاندارد محروم بوده و نفت مورد نیاز برای گرم شدن کلاس‌ها به مدارس نمی‌رسد و شرایط تحصیل را در روزهای سرد برای دانش‌آموزان با مشکل مواجه کرده است.

در این خصوص با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی گفت‌وگو کردیم.

محمدرضا بیکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بحث گرمایش مدارس در تمام کشور در قالب طرحی با عنوان استاندارد سازی گرمایش مدارس در حال انجام است.

وی افزود: براساس این طرح آمار مدارسی که علمک آنها نصب شده است را ابتدای سال جاری از مدارس درخواست کردیم که سریعا نسبت به طراحی نقشه، برآورد، انجام مناقصه و تعیین پیمانکار آغاز کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: آموزش و پرورش لیستی از مدارس درخواست شده به ما اعلام کرد و با برگزاری مناقصه در مرداد سال جاری پیمانکار مشخص و عملیات اجرایی آغاز شد.

بیکی با بیان اینکه طرح اجرایی، نصب بخاری‌های کم مصرف هرمتیک است، عنوان کرد: این طرح برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال‌های قبل که مشکلات کمتری داشتیم به واسطه اجرای طرح سیستم حرارت مرکزی بود و چون این طرح یک طرح معمولی بود و عوامل اجرایی در استان برای این طرح زیاد بودند لذا این طرح قابلیت اجرایی خوبی داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود مشکلی که در استان برای نصب بخاری های هرمتیک احساس می‌شود مختص استان نبوده و در تمامی استان‌ها وجود دارد، گفت: مدرسه روستای خسروآباد شهرستان درمیان از جمله مدارسی است که جزو طرح نصب بخاری هرمتیک بود که چند روز قبل بخاری این مدرسه نصب شد و مشکل رفه شده است.

بیکی با بیان اینکه برای روشن شدن بخاری و گرم شدن کلاس‌های مدارس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، آموزش و پرورش، شرکت گاز و نظام مهندسی دخیل هستند، افزود: ما به عنوان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید زیرسازی را انجام دهیم. نظام مهندسی باید کار را تایید کند و آموزش و پرورش ملزم است مستندات از جمله نامه دهیاری‌ها و تمامی مدارکی که نشان دهد فضا، فضایی آموزشی و زیر نظر آموزش و پرورش است را ارائه دهد. بعد از واریز فیش توسط نوسازی مدارس، مدرسه مورد نظر در نوبت نصب کنتور توسط شرکت گاز قرار می‌گیرد.

بیش از 1000 مدرسه استان در دست اقدام جهت مجهز شدن به سیستم گرمایشی استاندارد

وی اظهار کرد: بیش از یک‌ هزار کلاس درس در استان برای نصب بخاری هرمتیک، اسپلیت‌های دو منظوره در غرب استان و سیستم رادیاتور در دست اقدام داریم که تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: در خصوص مدرسه شهید جزینی گزیک هنوز اقدامی انجام نشده و در سطح استان مدارسی شبیه مدرسه گزیک زیاد داریم که بعد از اعلام مدارس استان به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان علمک گاز برای مدارس نصب شده است.

بیکی با بیان اینکه اجرای سیستم گرمایشی استاندارد برای تمامی مدارسی که علمک گاز برای آنها نصب شده در دستور کار است، افزود: درست است تا کنون اقدامی برای مدارس انجام نشده اما با شرکت نفت در خصوص دادن سهمیه نفت به مدارس  صحبت کردیم و شرکت نفت نیز باید تا قبل از نصب کنتور گاز به مدارس سهمیه نفت بدهد.

وی اظهار کرد: این‌که به صرف نصب علمک گاز برای مدارس سهمیه نفت قطع شود درست نیست. این مشکل شاید برای منازل مردم نیز وجود داشته باشد و قاعدتا شرکت نفت باید تا زمانی‌که مجوز نظام مهندسی در خصوص نصب کنتور انجام نشده سهمیه نفت را قطع نکند و به مدارس نفت بدهد.

اعتبارات خوبی برای بحث سیستم گرمایش مدارس جذب شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در استان اعتبارات خوبی برای بحث سیستم گرمایش مدارس جذب شده است.

بیکی با بیان اینکه به صرف نصب علمک گاز برای مدارس سهمیه نفت قطع شود اجحاف در حق دانش آموزان است، تاکید کرد: اما شندیم که شرکت نفت اعلام کرده برای سال جاری سهمیه نفت به مدارس تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: برای دریافت نفت و بحث گرمایش مدارس مدیران وظیفه پیگیری جهت دریافت سهمیه نفت را دارند و باید از مدیریت آموزش و پرورش منطقه نیز پیگیر رفع مشکل باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: پیمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس برابر آماری بوده که از آموزش و پرورش به دست ما رسیده و انجام داده‌ایم.

مجهز شدن 900 کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد

وی خاطرنشان کرد: بحث گرمایش مدارس به سه روش هرمتیک، رادیاتور و اسپلیت‌های دو منظوره برای بیش از یک‌هزار کلاس درس در استان آغاز شده که تا کنون حدود 900 کلاس درس به سیتم گرمایشی استاندارد مجهز شده و حدود 100 کلاس درس باقی مانده عملیات اجرایی آن پیشرفت 85 درصد به بالا دارد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بااشاره به اینکه بیشترین آمار مدارسی که برای مجهز شدن به سیستم گرمایشی استاندارد به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ارائه شده مربوط به شهرستان‌های درمیان و طبس است، گفت: در طبس به دلیل تاخیر دریافت اسپلیت‌ها از طریق دستگاه متولی کار با تاخیر مواجه شد که خوشبختانه مسئله مرتفع شد و طی هفته آینده به اتمام می‌رسد.

بیکی عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتبار برای بحث سیستم گرمایش استاندارد در مدارس پیش‌بینی شده تمامی مدارسی که علمک گاز برای آنها نصب شده در برنامه کاری ما برای نصب سیستم گرمایش استاندارد است اما با توجه به زیاد بودن کلاس‌های درس مقداری زمان بَر و با تاخیر انجام خواهد شد.

رسیدن نفت به مدارس منوط به ثبت درخواست در سامانه

قربان‌علی مردانی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مدارس و منازلی که گازرسانی به صورت کامل برای آنها انجام نشده باید برای دریافت سهمیه نفت به سایت مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند چراکه مانند گذشته حواله دریافت نفت به صورت دستی صادر نمی‌شود.

وی افزود: مدارسی که با مشکل دریافت نفت مواجه هستند باید پیگیر باشند اگر پیگیری صورت نگیرد نفت به مدارس نخواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: متقاضیان دریافت نفت باید از طریق سامانه جدید تجارت آسان به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

مردانی گفت: بسیاری از مدارس، اشخاص و سایر ارگان‌ها از طریق سامانه اقدام کرده و نفت را دریافت کردند اما مدارسی که نفت به آنها نرسیده به دلیل عدم پیگیری مسئولان مدارس بوده است.

براساس این گزارش؛ به نظر می‌رسد مدیران مدارس و آموزش و پرورش هر شهرستان باید برای مدارسی که علمک گاز دارد اما کار گازرسانی داخل مدرسه انجام نشده علاوه بر معرفی مدارس به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جهت انجام کارهای گازرسانی درخواست دریافت نفت مورد نیاز را در سامانه تجارت آسان ثبت کنند و قبل از اینکه هوا سرد شود و دانش‌آموزان و معلمان سرما را در مدارس تحمل کنند نفت به مدارس برسد که شاهد مشکلات اینچنینی در استان نباشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بیش از 1000 مدرسه استان در دست اقدام جهت مجهز شدن به سیستم گرمایشی استاندارد, بیش از 1000 مدرسه استان در دست اقدام جهت مجهز شدن به سیستم گرمایشی استاندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعتبارات خوبی برای بحث سیستم گرمایش مدارس جذب شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مجهز شدن 900 کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد, مجهز شدن 900 کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد,
,
,
,
,
,
,
,
, رسیدن نفت به مدارس منوط به ثبت درخواست در سامانه, رسیدن نفت به مدارس منوط به ثبت درخواست در سامانه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه