اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه مطرح کرد

وجود بیش از ۳۲ هزار معلول در کرمانشاه

وجود بیش از ۳۲ هزار معلول در کرمانشاه
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۳۸ هزار و ۹۹۳ معلول در این استان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز فاطمه رضوان مدنی امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار داشت: کسب رتبه های بین المللی توسط ورزشکاران معلول و انجام کارهای هنرمندان معلول نشان می دهد که معلولیت محدودیت نمی آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان را ۱۵۳ هزار ۸۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۹۳ نفر معلولیتهای بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی و روانی دارند.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۳۵ هزار نفر مستمری دریافت می کنند که علی رغم تحریم ها توانستیم امسال مقدار پرداختی را افزایش دهیم.

,

رضوان مدنی گفت: طی هفته گذشته حق پرستاری ضایعه نخاعی نیز ۲ برابر افزایش یافت و از ۲۲۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان رسیده است.

,

وی بیان داشت: به آن دسته از افرادی که معلولیت شدید دارند و نیازمند محسوب می شوند هر یه ماه یکبار مبلغ ۳۶۰ هزار تومان واریز می شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین از آبان ماه امسال یارانه سالمندان و بیماران مزمن روانی به مبلغ ۹۲۰ هزار تومان و یارانه افراد مجهول الهویه به مبلغ یک میلیون و ۴۰ هزار تومان به حساب واریز کردیم تا مراکز با کیفیت بهتر از قبل خدمات ارائه دهند.

,

این مسئول تصریح کرد: طی امروز از سوی رئیس جمهور آئین نامه مربوط به مواد۳، ۹، ۱۲، ۱۳ و ۲۵ قانون حمایت از معلولین ابلاغ می شود و همه دستگاهها موظف به خواهند شد این آئین نامه ها را اجرا کنند.

,

رضوان مدنی گفت: مصوب شده خانواده هایی که از معلولین نگهداری می کنند تا ۵۰ درصد از مالیاتهایی که باید پرداخت کنند، معاف می شوند.

,

وی عنوان کرد: بحث استخدام ۳ درصدی معلولین نیز با پیگیریهایی انجام گرفته قرار شد اجرایی شود و معلولین می توانند به این منظور در آزمونهای استخدامی شرکت کنند و از این ۳ درصد سهمیه استفاده کنند.

,

این مسئول گفت: بحث مسکن، جهیزیه و اشتغال معلولین با دلسوزی مسئولین با جدیت در حال پیگیری است و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است.

,

رضوان مدنی اظهار داشت: تلاش می کنیم هیچ خانواده ای که ۲ معلول و بالاتر دارند بدون مسکن نباشند و در این خصوص از خیرین هم کمک گرفتیم.

,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت اشتغال معلولین، خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ تعهد اشتغال ما ۱۵۰۰ مورد بود که موفق شدیم ۱۵۹۰ شغل ایجاد کنیم و در سال ۹۸ تعداد ۲۲۰۰ نفر در تعهد ماست که تا الان ۱۶۲۲ مورد اشتغال ایجاد کردیم و امیدواریم تا پایان سال تلاش می کنیم بیشتر از تعهدمان اشتغال ایجاد شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: بودجه ای برای وسایل کمک توانبخشی به بهزیستی تعلق نمی گیرد اما تلاش کردیم تا با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۱۰۰ دستگاه ویلچر برای معلولان تهیه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه