اخبار داغ

درگیری داعش با الحشد الشعبی در عراق

درگیری داعش با الحشد الشعبی در عراق
سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که شب گذشته توانسته حمله تروریست‌های داعش در جنوب شهر موصل را دفع کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که شب گذشته توانسته حمله تروریست‌های داعش در جنوب شهر موصل را دفع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی، تروریست‌های داعش شب گذشته تلاش داشتند مواضع الحشد الشعبی در منطقه «الحضر» در جنوب شهر موصل را هدف قرار دهند که ناکام ماندند.
,
 
,
طبق بیانیه صادر شده، تیپ ۴۴ الحشد الشعبی پس از چند ساعت درگیری و استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین و همچنین دوربین‌های دید در شب، توانست تروریست‌های داعش را به عقب براند.
,
 
,
در این بیانیه همچنین آمده است که هدف تروریست‌ها ایجاد ناآرامی در روستاها و شهرک‌های جنوب استان نینوی و شمال غرب استان صلاح‌الدین و همچنین قطع مسیر ارتباطی اصلی بود. منطقه «الحضر» در آوریل سال ۲۰۱۷ بدست نیروهای الحشد الشعبی از اشغال داعش خارج شد.
,
 
,
الحشد الشعبی روز گذشته نیز از چندین عملیات ناکام تروریست‌های داعش در مناطق شمالی عراق با هدف ایجاد نا امنی در این منطقه خبر داده بود. استان دیالی در شرق عراق نیز در روزهای گذشته شاهد حملات مداوم تروریست‌های داعش بود.
,
 
,
شامگاه یکشنبه تروریست‌های داعش با حمله گسترده به منطقه «امام ویس» در استان دیالی در شرق عراق شش نیروی الحشد الشعبی را به شهادت رسانده و ۱۷ نفر را از جمله فرمانده تیپ ۲۰ این نیرو را مجروح کردند.
,
 
,
این منطقه اکنون در کنترل کامل نیروهای الحشد الشعبی است و در مناطق مختلف استان دیالی، نیروهای الحشد مستقر شده‌اند. (جزئیات بیشتر)
,
 
,
حملات روزهای اخیر تروریست‌های داعش و سربرآوردن هسته‌های خاموش تروریست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که عراق در دو ماه گذشته صحنه ناآرامی‌ها و اعتراضات داخلی بوده و در حال حاضر نیز دولت مرکزی استعفای خود را اعلام کرده است. بنابر بسیاری گزارش‌ها، عناصر حزب بعث و هسته‌های داعش تلاش بسیاری برای نفوذ به درون معترضین و انجام اقدامات آشوبگرانه می‌کنند.
,
 
,
منبع: فارس
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه