اخبار داغ

رئیس مؤسسه اعراب آمریکایی تحلیل می‌کند؛

مقام کثیف نتانیاهو، مدرک گزینشی‌بودن حس عدالت در رژیم صهیونیستی است

مقام کثیف نتانیاهو، مدرک گزینشی‌بودن حس عدالت در رژیم صهیونیستی است
نتانیاهو مطمئنا یک جنایتکار است، اما در اسرائیلِ امروز نمی توان او را به خاطر جدی ترین جنایاتش از جمله؛ خیانت، فتنه انگیزی، نابودی صلح، جرائم نفرت محور و جنایات جنگی گناهکار دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"تیتریک"؛ "جیمز زاگبی" رئیس مؤسسه اعراب آمریکایی و مؤسسه تحقیقاتی زاگبی در وبسایت آمریکایی لوبلاگ نوشت، پس از سال ها تحقیق و ماه ها تأخیر، "آویخای مَندِلبیت" دادستان کل رژیم صهیونیستی رسما بنیامین نتانیاهو را به خاطر نقض اعتماد عمومی، رشوه و کلاهبرداری متهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, لوبلاگ,
برخی از صهیونیست ها استدلال می کنند این واقعیت که جایگاه نخست وزیری به جرائمی علیه دولت و مردم متهم شده، شواهد دموکراسی و تعهد کشور به قانون را نشان می دهد.
,

مندلبیت در همین راستا طی اعلام کیفرخواست مطرح کرد: "منافع عمومی مستلزم آن است که ما در کشوری زندگی کنیم که هیچ کس بالاتر از قانون نباشد."

,

اما این فقط تا حدی درست است، زیرا به نظر می رسد که اصول دموکراسی صهیونیستی یا حاکمیت قانون تنها در مورد یهودیان اسرائیلی یا منافع دولت اعمال می شود. در حقیقت، مقام کثیف نتانیاهو مدرک گزینشی بودن حس عدالت در رژیم صهیونیستی است.

,

خانواده نتانیاهو در گذشته به برخی از جزئی ترین اَشکال فساد متهم شده اند. به عنوان مثال، همسر وی به خاطر برداشتن بطری های نوشابه خالی مصرف شده از دفتر نخست وزیری و درآمدزایی از طریق بازگرداندن آنها به سوپرمارکت ها گناهکار شناخته شد. البته خانواده وی به دزدی های کوچک دیگر نیز معروف هستند.

,

با نگاهی به اتهامات اخیر، مشخص می شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شکل های بزرگتر و بهتری از کلاهبرداری و فساد فارغ التحصیل شده است.

,

نکته قابل توجه است این است که تمام جرائمی که وی به آنها متهم است بر ارضاء نفس و میل او تمرکز داشته است. آنها در برخی موارد در ازای صدها هزار دلار هدیه از یک بازرگان طرفداری می کردند. در موارد دیگر، آنها معاملات فاسدی را با افراد مختلف بانفوذِ رسانه ای انجام می دادند تا در ازای آن، پوشش خبری مثبت از نتانیاهو در رسانه های خبری این افراد تضمین شود.

,

شکی نیست که در تمام این موارد، رفتار نتانیاهو به وضوح کیفری و سزاوار مجازات بود و همانطور که دادستان کل توصیف کرد نقض اعتماد عمومی بوده است.

,

اما آنچه که بسیار قابل توجه و نگران کننده است این است که این جرائم از نظر اهمیت در مقایسه با آنچه که نتانیاهو نسبت به مردم فلسطین و چشم انداز صلح بین فلسطین و اسرائیل انجام داده و پاسخگوی آنها نخواهد بود بسیار ناچیز است.

,

نتانیاهو پس از پیمان اسلو به منظور بسیج کردن مخالفت کنگره ای آمریکا با توافق های صلح در پشت پرده لابی را سازماندهی کرد. این نخستین بار بود که یک لابی صهیونیستی در آمریکا برای مخالفت با خودِ اسرائیل انجام میشد. او باید به خیانت متهم میشد.

,

وی در دوره های قبل با تحریک "آریِل شارون" و تعدادی دیگر مبارزه ننگینی را علیه "ییتژاک رابین" نخست وزیر وقت سازماندهی کرد. این مبارزه چنان کینه جویانه و تهدید آمیز بود که بسیاری از صهیونیست ها از جمله همسر رابین، نتانیاهو را مسئول ترور رابین دانستند. نتانیاهو باید به فتنه انگیزی متهم میشد.

,

وی در سال 1996 با برنامه انتخاباتی که به خاتمه دادن به روند صلح اختصاص داده شده بود به عنوان نخست وزیر انتخاب شد و هر اقدامی در جهت کُند کردن، تحریف و در نهایت خرابکاری روند صلح اسلو انجام داد. او حتی توافقی که در وای (Wye) با فلسطینی ها امضاء کرد را در اواخر نخستین دوره نخست وزیری خود روندی دست و پا گیر دانست. او باید به خاطر نابود کردن چشم اندازهای صلح و به خطر انداختن جان میلیون ها نفر متهم شود.

,

نتانیاهو در طول سه دوره آخر نخست وزیری خود منجر به تحریک خشونت و تنفر علیه فلسطینی ها چه آنها که شهروند اسرائیل هستند و چه آنها که تحت اشغال به سر می برند، شد. این امر منجر به تحریک جنبش های مهاجران افراطی که با اقدامات روزانه خشونت، تخریب اموال و قتل مرتبط بوده اند، شده است. او همچنین سربازان ارتش اسرائیل را به قتل فلسطینیان بی دفاع ترغیب کرده و هنگام متهم شدن به جنایت از آنها حمایت کرد.

,

علاوه بر این، همانطور که درباره رابین انجام داد، مخالفان اسرائیلی خود را به دروغ به نزدیکی زیاد به اعراب متهم کرده و شهروندان فلسطینی اسرائیل را دشمن دانست. او باید به خاطر جنایات نفرت محور متهم شود.

,

وی در طول دوران ریاست خود، شهرک سازی در زمین های دزدیده شده از فلسطینیان را گسترش داد، اموال مردم فلسطین را تخریب کرد، بر تعدادی از حملات ویرانگر به غزه که منجر به قتل عام غیر قانونی هزاران غیر نظامی بی گناه و ویرانی زیرساخت های غزه شد نظارت کرد، محاصره بی رحمانی مردم غزه که نوعی مجازات جمعی بوده و باعث محدود شدن غذا، دارو و دیگر اقلام اساسی و در نهایت منجر به مرگ، بیماری و فقر میلیون ها نفر بی گناه می شود را برقرار و حفظ کرد. او باید به دلیل جنایات جنگی متهم شود.

,

این فهرست می تواند ادامه یابد، اما کافی است.

,

نتیجه نهایی این است که نتانیاهو مطمئنا یک جنایتکار است، اما در اسرائیلِ امروز نمی توان او را به خاطر جدی ترین جنایاتش از جمله؛ خیانت، فتنه انگیزی، نابودی صلح، جرائم نفرت محور و جنایات جنگی گناهکار دانست. در عوض، از او خواسته خواهد شد تا پاسخگوی تمایل به خودشیفتگی و فساد خود باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه