اخبار داغ

عصر همدان گزارش می دهد؛

از لذت اسکی در تاریکدره همدان تا جذب گردشگر

از لذت اسکی در تاریکدره همدان تا جذب گردشگر
زیبایی‌های فصل پاییز و ارتفاعات سر به فلک کشیده و پوشیده از برف کوهستان الوند در همدان بسیار چشم‌نواز بوده و توجه هر بیننده ای را جلب می کند که می‌توان از همین ظرفیت برای جذب گردشگر در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین استفاده کرد و با توسعه ورزش های زمستانی در این دیار کوهستانی گردشگران زیادی را راهی دیار الوند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ به دلیل شرایط کوهستانی و سردسیر بودن همدان و ارتفاعات سر به فلک کشیده الوند و وجود پیست اسکی تاریکدره که در ۱۰ کیلومتری این شهر کهن و تاریخی قرار گرفته و همچنین وجود جاذبه های طبیعی، استان همدان از نظر رونق گردشگری و جذب توریست در موقعیت بسیار خوبی قرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

گردشگری زمستانی یکی از مهمترین مباحث فصلی حوزه گردشگری به شمار می آید که در استانهای سردسیر توجه ویژه ای به آن شده است.

,

در حالی که برخی کشورهای همسایه و مناطقی که حتی از نعمت برف بی بهره هستند با ایجاد برف های مصنوعی و جذب توریست از گردشگری زمستانی خود درآمد میلیون دلاری کسب می کنند، در کشور ما کمتر به این مساله بها داده شده است.

,

بیشتر هتل های کشور و استان همدان در فصول سرد سال از نبود مسافر و گردشگر خارجی بی بهره هستند و حتی بیشتر آنها زیان های فراوانی را در این حوزه تجربه می کنند، در صورتی که اگر صنعت گردشگری استان به داشته های طبیعی خود همچون پیست اسکی توجه می کرد قطعا تعداد مسافران زمستانی با تعداد مسافران فصل گرم سال برابری می کرد.

,

همدان با توجه تاریخ کهن و جاذبه های گردشگری متعدد همچون کوه های سر به فلک کشیده و زیبای الوند، استان مناسبی برای گردشگری زمستانی به حساب می آید، به ویژه اینکه با ایجاد آزادراه تهران به همدان و کاهش مسافت و سفر زمانی به نهایت سه ساعت، بیشتر پایتخت نشینان و گردشگران زمستانی ترجیح می دهند تا همدان را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

,

رئیس هیئت اسکی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: هنوز فصل اسکی در همدان شروع نشده چرا که برای اسکی کردن نیاز به ۳۵ سانتی متر برف است که هنوز این سطح برف در پیست تاریکدره همدان وجود ندارد و پیش بینی ما آغاز فعالیت اسکی همدان از دهه دوم آذرماه است.

,

افتتاح پیست مبتدی تاریکدره همدان

, افتتاح پیست مبتدی تاریکدره همدان, افتتاح پیست مبتدی تاریکدره همدان,

مهدی کرمی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار پیست اسکی مبتدی در تاریکدره همدان احداث شده است افزود: احداث پیست اسکی مبتدی کمک بزرگی به جذب اسکی بازان در سطح استان می کند.

,

وی با بیان اینکه پیست اسکی تاریک دره همدان با وجود نزدیکی به شهر همدان یکی از منحصرترین پیست های اسکی در کشور است افزود: این پیست در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جاده گنج‌نامه در شهر همدان و در دامنه‌های کوه‌های الوند قرارگرفته‌ و با یک هزار و ۶۰۰ متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد.

,

کرمی تصریح کرد: تله سیژ این مجموعه با ۱۰۰ صندلی و یک هزار و ۶۰۰ متر طول خط توسط متخصصان داخلی فعال‌شده که با راه‌اندازی این دستگاه وسعت پیست به ۵۰ هکتار رسیده است.

,

وی ادامه داد: در کنار این پیست ساختمان دوطبقه شامل آشیانه برف‌کوب این مجموعه با زیربنای ۳۰۰ متر احداث و سرویس بهداشتی، دفتر هیئت، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه‌ها تله سیژ در این مجموعه قرار دارد.

,

رئیس هیئت اسکی استان با بیان اینکه همدان سابقه دیرینه در عرصه اسکی و کوهنوردی کشور دارد اضافه کرد: پیست اسکی همدان یکی از ارزانترین پیست های کشور محسوب می شود که در صورت سرمایه‌گذاری و هدایت صحیح سرمایه ها، همدان را به عنوان یک رقیب برای گردشگری زمستانی کشورهای همسایه معرفی خواهد کرد.

,

اسکی رایگان برای افراد زیر ۱۱ سال

, اسکی رایگان برای افراد زیر ۱۱ سال, اسکی رایگان برای افراد زیر ۱۱ سال,

کرمی با بیان اینکه هیئت اسکی همدان هر ساله برنامه آموزش رایگان رای برای سنین پایه دارد اظهار داشت: امسال برای هشتمین سال متوالی آموزش رایگان اسکی را برای علاقمندان زیر سن ۱۱ سال برگزار می کنیم تا در کنار همگانی کردن اسکی به دنبال پرورش قهرمانان نیز باشیم.

,

وی با اشاره به مزایای ورزش های زمستانی مثل اسکی گفت: بر اساس نظر پزشکان ورزش‌های هوازی نظیر اسکی، گردش خون را تنظیم کرده و سبب می‌شود تمام بافت‌های بدن در بهترین حالت خود قرار گیرند و این امر سبب می‌شود که فرد به‌ندرت دچار بیماری‌هایی نظیر فشارخون و یا سکته قلبی شود.

,

رئیس هیات اسکی همدان با بیان اینکه هئیت ورزش اسکی استان تمام تلاش خود را برای فراهم سازی امکانات و آسایش خانواده ها و گردشگران فراهم کرده است گفت: پیست اسکی همدان از ظرفیت های منحصر به فردی برخوردار است که می توان از این پتانسیل ضمن جذب گردشگر برای برگزاری مسابقات کشوری و حتی بین المللی نیز استفاده کرد.

,

تیوب سواری در برابر پیشرفت اسکی

, تیوب سواری در برابر پیشرفت اسکی, تیوب سواری در برابر پیشرفت اسکی,

به گزارش عصر همدان؛ پیشرفت اسکی در همدان هنوز نتوانسته با تفریح سنتی تیوب سواری مقابله کند و با بارش برف و سفید شدن کوههای همدان مردم و خانواده ها رو به تیوب سواری در ارتفاعات می آوردند، اکثر مردم که هزینه ای برای صرف آن در اسکی ندارند با بهره‌گیری از این نعمت خدادادی لحظات خوش اما خطرناکی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری می کنند.

,

تیوب سواری شکل مدرن تر سرسره بازی است که در ایام قدیم گذشتگان روی برف انجام می داده اند، اما این تفریح سنتی حوادث زیادی را هر ساله برای خانواده های همدانی به ارمغان می آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه