اخبار داغ

کارشناس بیماری‌های واگیر کنگان:

خدمات مشاوره بیماری‌های رفتاری محرمانه و رایگان است

خدمات مشاوره بیماری‌های رفتاری محرمانه و رایگان است
کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: کلیه خدمات مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری (ایدز) رایگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،اقدس طهماسبی بیان داشت: ایدز یک بیماری عفونی و مزمن است و در صورتی که به‌موقع تشخیص داده شود و فرد تحت مراقبت قرار گیرد، قابل‌کنترل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

 وی با بیان اینکه برای کنترل اچ آی وی اقدامات ارزشمندی در سطح جهان و نیز ایران صورت گرفته است گفت: مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری یکی از تجربیات موفق کشور است که توانسته گام‌های مؤثری در کنترل اچ ای وی بردارد.

,

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تصریح کرد: در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کلیه خدمات پیشگیری، مراقبت و درمان اچ ای وی به صورت کاملاً محرمانه، داوطلبانه و رایگان ارائه می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان کنگان واقع در مرکز خدمات جامع سلامت قدس نیز به همت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خدمات، آموزشی، مشاوره و آزمایش خدماتی ارائه می‌شود.

,

طهماسبی اضافه کرد: ارائه آموزش و مشاوره محرمانه حضوری و تلفنی توسط مشاورین دوره‌دیده در محیطی امن و دوستانه در رابطه با بیماری اچ آی وی (HIV) و بیماری‌های آمیزشی جنسی (STI) و انجام آزمایش با کیت‌های تشخیص سریع اچ آی وی در کمتر از 20 دقیقه (این آزمایش ساده تنها با استفاده از یک قطره خون از سرانگشت دست انجام می‌شود) ازجمله خدمات ارائه‌شده در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان کنگان است.

,

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تصریح کرد: انجام مراقبت و درمان بیماری سل در بیماران مبتلا به اچ آی وی، انجام خدمات واکسیناسیون به مبتلایان به اچ آی وی، انجام متادون درمانی رایگان در معتادین اچ آی وی مثبت و ارائه خدمات به افرادی که سبب حرفه و یا مسائل دیگر با خون و ترشحات آلوده به ویروس (HIV) مبتلا شده‌اند از دیگر خدمات ارائه‌شده در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان کنگان است.

,

وی اضافه کرد: ارائه خدمات به گروه‌هایی که در معرض بیش‌ترین خطر ابتلا به اچ آی وی هستند: مصرف‌کنندگان تزریقی مواد مخدر، افراد دارای روابط جنسی غیر ایمن و همسران و شرکای جنسی این افراد، افراد مبتلا به بیماری‌های آمیزشی و ارائه خدمات وسایل کاهش آسیب: سرنگ و سرسوزن، کاندوم و... از دیگر خدمات ارائه‌شده در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان کنگان است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه