اخبار داغ

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان:

۱۸۸ مورد مشاوره حقوقی در هشت ماهه امسال برای مددجویان کمیته امداد انجام شده است

۱۸۸ مورد مشاوره حقوقی در هشت ماهه امسال برای مددجویان کمیته امداد انجام شده است
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان گفت: کمیته امداد استان همدان طی هشت‌ماهه امسال ۱۸۸ مورد مشاوره حقوقی برای مددجویان کمیته امداد همدان تنظیم و پیگیری کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین روغنکار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه ارائه خدمات حقوقی، قضایی و مشاوره‌های حقوقی یکی از راه‌های آگاه‌سازی اجتماعی و احقاق حقوق مددجویان است، اظهار کرد: ۵۹ وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار به‌منظور ارائه خدمات حقوقی، قضائی، مشاوره‌ای و خانوادگی مددجویان زیرپوشش با کمیته امداد استان همکاری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر همدان,  ,

وی ضمن اشاره به‌رایگان بودن ارائه خدمات حقوقی به مددجویان این نهاد، افزود: کمیته امداد استان همدان طی هشت‌ماهه امسال، ۱۸۸ مورد مشاوره حقوقی و ۱۹۰ مورد اظهارنامه دادخواست، شکواییه و لایحه را برای خانواده‌های تحت حمایت، از طریق حوزه حقوقی این نهاد تنظیم و پیگیری نموده و نسبت به احقاق حقوق قانونی آن‌ها اقدام کرده است.

,

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان خاطرنشان کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود قادر به احقاق حق خود نبوده و با مشکلات مختلف مواجه می‌شوند و بعضاً حقوقشان از دست می‌رود که در همین راستا کارشناسان حقوقی این نهاد به‌عنوان مدافع مسلم حقوق محرومان با در نظر گرفتن قوانین و مقررات، ضمن راهنمایی و مشاوره به آنها، پیگیر مسائل حقوقی و قضایی خانواده‌ها بوده و تا حد امکان برای احقاق حقوق آنان تلاش می کند.

,

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این خصوص ۱۲ میز خدمت حقوقی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد در مرکز و شهرستان‌های استان فعال هستند که مددجویان می‌توانند با مراجعه به آن‌ها از مشاوره و راهنمایی‌های حقوقی در تمام زمینه‌ها به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

,

روغنکاربا بیان اینکه از ابتدای امسال، مشکلات حقوقی ۱۰۹ خانوار مددجو حل‌وفصل و ۲۷ پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل‌شده است، بیان کرد: ۳۲ جلسه دادرسی و پیگیری هشت مورد امور ثبتی و ملکی از فعالیت‌های حقوقی کمیته امداد استان همدان از ابتدای سال جاری بوده است.

,

وی اضافه کرد: اعتراض و درخواست تجدیدنظر در دعوی برای ۱۷ پرونده و معرفی ۶۱ پرونده به کانون وکلا برای اخذ وکیل معاضدتی از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

,

روغنکار گفت: ۱۰ شعبه شورای حل اختلاف نیز در سطح استان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مددجویان فعال هستند.

,

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان همچنین ۱۳ مورد سازش بین اصحاب دعوی و ۱۶۴ مورد قرارداد بررسی و تنظیم‌شده را از دیگر فعالیت‌های انجام‌ ششده در سال ۹۸ برشمرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری راهنمایی و حمایت حقوقی اجرای احکام برای ۵۸ نفر و برگزاری ۱۲ دوره آموزشی برای ۴۳۶ نفر انجام ‌شده است.

,

روغنکار در پایان گفت: تفاهم‌نامه با بسیج حقوقدانان، ستاد دیه و کانون وکلا نیز جهت مساعدت‌های حقوقی مددجویان امضا شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه