اخبار داغ

تعطیلی ادامه‌دار چرخ صنعت در رشتخوار؛

بوروکراسی اداری، راه‌اندازی کارخانه‌های فولاد رشتخوار را متوقف کرد

بوروکراسی اداری، راه‌اندازی کارخانه‌های فولاد رشتخوار را متوقف کرد
یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های جوانان تحصیل کرده و جویای کار در رشتخوار به صدا در آمدن چرخ صنعت و راه افتادن کارخانه‌های فولاد در این شهرستان است، اما این اتفاق به دلیل بوروکراسی‌های پیچیده اداری متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های جوانان تحصیل کرده و جویای کار شهرستان رشتخوار به صدا در آمدن چرخ صنعت و راه افتادن کارخانه‌های فولادی است که چندین سال است در میان وعده های مسئولان به گرهی سردرگم تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

شهرستان رشتخوار به دلیل مجاورت با شهرستان خواف و فاصله کوتاه زمانی به معادن سنگ آهن سنگان از جمله شهرستانی‌هایی است که ناحیه صنعتی آن ظرفیت فعالیت کارخانه های فولادی را دارد.

,

صحبت راه افتادن کارخانه های فولاد در این شهرستان از دیرباز است که جوانان جویای کار این شهرستان را امیدوار برای بدست اوردن شغل کرده است، اما با وجود تکمیل و تجهیزشدن برخی از این کارخانه‌ها چرخ تولید آن‌ها همچنان خاموش مانده که عملا جوانان و مردم این شهرستان را در پی وعده های رفع مشکلات توسط مسئولان گلایه‌مند کرده است.


جوانان رشتخواری چشم به افتتاح کارخانه‌های فولاد دارند/ مسئولان نسبت به وعده‌های خود اهتام بیشتری داشته باشند

,
,
,
, جوانان رشتخواری چشم به افتتاح کارخانه‌های فولاد دارند/ مسئولان نسبت به وعده‌های خود اهتام بیشتری داشته باشند,
,
, ,

مهدی نجفی از شهروندان و ساکنین روستاهای رشتخوار با اشاره به مشکلات مجموعه فولاد امید نور در رشتخوار به خبرنگار ما گفت: به گفته مسئولان که حدود چند ماه است که مطرح می شود، مجموعه کارخانه امید فولاد نور در روستای امین آباد رشتخوار تنها نیازمند مواد اولیه است که با توجه به نزدیکی به معادن خواف طولانی شدن این مسئله بسی جای سوال از مسئولان و نماینده عزیز را دارد.

,

علیرضا جمشیدی، یکی دیگر از شهروندان نیز با گلایه از عدم راه اندازی کارخانه های فولاد امید نور و شکفته و جذب نیروی کار مورد نیاز آنها در رشتخوار گفت: بعد از سالها تلاش و کوشش مسئولان امروز باید با پیگیری جدی آن‌ها در رشتخوار شروع فعالیت کارخانجات فولاد شکفته و دیگر صنایع را شاهد باشیم. اینکه راه اندازی کارخانه فولاد رشتخوار با توجه به مجاورت با معادن سنگان خواف تنها نیازمند تأمین خوراک و مواد اولیه باشد، در صورت واقعیت، تنها سهم داشتن مردم منطقه از مرگ و میر حاصل از تردد کامیون های حمل بار معادن، بر دردهای مردم و جوانان جویای کار در منطقه می‌افزاید.

,

محمد از جوانان جویای کار و شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی برگزار شده از سوی مرکز فنی و حرفه ای رشتخوار در جهت جذب در کارخانه های فولاد گفت: به همراه ۸۰ نفر از جوانان تحصیل کرده و جویای کار در رشتخوار در مردادماه و شهریورماه امسال در کلاس های دوره آموزشی متالوژی جهت جذب در کارخانه فولاد رشتخوار حضور پیدا کردیم، قرار بود جذب نیروی مورد نیاز از بین جوانان شرکت کننده در این دوره در مهرماه صورت پذیرد که این موضوع عملا اتفاق نیفتاد.

,

امید شریفی، از شهروندان رشتخواری با تاکید بر اینکه امروز با توجه به وعده‌های مسئولان مشکلات عمده کارخانه های فولادی در رشتخوار بر طرف شده اما همچنان خبری از آغاز به کار کارخانه های فولاد در رشتخوار نیست، گفت: تمام جوانان و مردم این شهرستان چشم به افتتاح کارخانه های فولاد رشتخوار دارند؛ طولانی شدن زمان و وعده‌های مکرر، مردم این شهرستان را گلایه‌مند کرده است.
 

,
,

پروسه پیچیده اداری تنها مشکل عدم راه اندازی کارخانه فولاد شکفته بوده است/ بسیاری از مشکلات در حال حل شدن است

, پروسه پیچیده اداری تنها مشکل عدم راه اندازی کارخانه فولاد شکفته بوده است/ بسیاری از مشکلات در حال حل شدن است

,
,
, ,

محمد شکفته مدیر عامل شرکت فولاد شکفته رشتخوار در رابطه با سوال خبرنگار ما مبنی بر علت طولانی شدن آغاز به کار کارخانه فولاد شکفته در رشتخوار گفت: مهم ترین دلیل طولانی شدن راه اندازی کارخانه فولاد شکفته رشتخوار وجود پروسه پیچیده و بوروکراسی اداری است.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون پیگیری‌های خوبی از سوی مسئولان شهرستان در رابطه با مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی این مجموعه انجام شده است، اظهار داشت: بیشتر مشکلات خوشبختانه حل شده و به زودی خبرهای خوبی به مردم منطقه خواهد رسید.
 

,
,

وی همچنین با اشاره به اینکه راه اندازی این مجموعه فولادی برای 700 نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال خواهد کرد، اذعان داشت: همکاری بانک ها و تامین قسمتی از برنامه مالی پروژه در تسهیل روند کار بسیار کمک خواهد کرد.


آنچه به عنوان مانع تولید برای ما وجود دارد، تامین مواد اولیه است/ با نزدیک شدن زمان افتتاح پروژه وعده تامین مواد با تغییر سیاست روبرو است

,
,
,
, آنچه به عنوان مانع تولید برای ما وجود دارد، تامین مواد اولیه است/ با نزدیک شدن زمان افتتاح پروژه وعده تامین مواد با تغییر سیاست روبرو است,
,
, ,

فاطمه علمداری، مدیر عامل شرکت فولاد امید نور رشتخوار در رابطه با موضوع و بحث مشکلات پیش روی کارخانه امید نور رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: آنچه که به عنوان مانع تولید برای ما وجود دارد تامین مواد اولیه است که هم استانداری و خود شخص استاندار قول پیگیری این مشکل را داده اند که طبق گفته خودشان این موضوع فراستانی و باید از طریق وزارت‌خانه پیگیری شود.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه 22 بهمن امسال بحث راه اندازی کارخانه فولاد امید نور رشتخوار طبق برنامه ریزی قبلی انجام خواهد شد، اظهار داشت: در این مدت قول هایی زیادی از سوی مسئولان جهت تامین مواد اولیه کارخانه حتی به صورت مکتوب داده شده است، اما با توجه به نزدیک شدن زمان افتتاح پروژه در این موضوع و قول های داده شده تغییر سیاست اعمال می‌کنند.

,

علمداری همچنین به فاصله زمانی و مکانی کارخانه فولاد نور با معادن سنگان خواف اشاره کرد و در این رابطه کفت: ما امروز شاهد عبور مواد اولیه مورد نیاز از کنار این پروژه به استان های دیگر هستیم، اما پروژه که متعلق به این منطقه و مربوط به استان خراسان رضوی است خودش در رابطه با تامین مواد اولیه مورد نیاز بی نصیب مانده است و موضوعات مطرح شده از سوی مسئولان مربوطه این است که قول تامین مواد اولیه را به جاهای دیگر داده ایم.

,

مدیر عامل شرکت فولاد نور رشتخوار همچنین در ادامه این مطلب یادآور شد: در حالی که هم منطق عقلی و هم قوانین این است که وقتی یک واحد فناوری در یک استان است و نتیجه آن در همان استان منعکس می شود، بنابراین حق به این است که بازخورد، ارزش افزود و اشتغالش در همان استان اتفاق بیفتد و مخصوصا در منطقه که ما شعاع نزدیکی به معادن سنگان داریم.


مسئولان اگر وعده‌ای می‌دهند به آن عمل کنند و تنها صرف صحبت نباشد


 

,
,
,
, مسئولان اگر وعده‌ای می‌دهند به آن عمل کنند و تنها صرف صحبت نباشد

,
,
, ,
,

حجت الاسلام حسن جهانشیری، امام جمعه رشتخوار در رابطه با موضوع اشتغال و بحث راه اندازی کارخانه های فولاد در این شهرستان گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند هنگامی که حاکم و مدیر جامعه در اخلاق و رفتارش دگرگونی حاضل شود زمان دگرگون می شود.

وی در ادامه این مطلب اظهار داشت: امروز بحث بیکاری و فقر دو مبحث بسیار مهم در رشتخوار است که مسئولین شهرستان و استان و همچنین نماینده محترم مجلس باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند و از پتانسیل های موجود به نحو احسنت استفاده کنند، اگر وعده ای می دهند به آن عمل کنند و تنها صرف صحبت نباشد.

امام جمعه رشتخوار با تاکید براینکه مردم این شهرستان از پیشگامان عرصه پیروزی انقلاب اسلامی بوده اند، گفت: جوانان این مرز و بوم با دین داری در دفاع مقدس حضور قابل توجه ای داشته اند، شهرستانی که امروز مزین است به نام شهدای گمنام و زنده و پویاست به برکت خون شهدا و زحمات جانبازان و ایثارگران و جوانان پاک، شایسته است هم مسئولین و هم سرمایه گذاران محترم نسبت به بحث اشتغال جدی و رفع نیازهای اقتصادی تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با اشاره به فرایشات مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع اقتصاد مقاوتی گفت: باید مشکلات اقتصادی و بیکاری حل شود تا مردم امیدوار شوند و ذره ای از زحمات مردم همیشه در صحنه و انقلابی جبران شود.


چالش های اداری مجتمع های فولادی در رشتخوار در حال مرتفع شدن است

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, چالش های اداری مجتمع های فولادی در رشتخوار در حال مرتفع شدن است,

محمد چوپی، عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار نیز با تاکید بر اینکه مسئله اشتغال همواره از دغدغه های و چالش های مهم در رشتخوار بوده و توجه به بخش صنعت به ویژه فولاد در رفع بیکاری ها در این شهرستان موثر است، گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی شوای اسلامی شهر، فرماندار و نماینده مجلس، هم اکنون چالش های اداری مجتمع های فولاد شکفته به ویژه صدور پروانه بهره برداری و نیز مشکلات کارخانه امید نور در حال مرتفع شدن است، که انشالله در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این 2 واحد صنعتی با توجه به ظرفیت های خوب موجود در شهرک صنعتی رشتخوار باشیم.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه