اخبار داغ

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

استان هیچ دخل و تصرفی در میزان آمار دریافتی کمک معیشتی ندارد/ در طرح کمک معیشتی دولت، انحراف ممکن است باشد

استان هیچ دخل و تصرفی در میزان آمار دریافتی کمک معیشتی ندارد/ در طرح کمک معیشتی دولت، انحراف ممکن است باشد
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در طرح کمک های معیشتی دولت انحراف هم ممکن است باشد گفت: این انحراف به مرور برطرف و در مراحل بعدی رصد مجدد و اصلاح می شود و استان هیچ دخل و تصرفی در میزان آمار دریافتی کمک معیشتی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ میانگین ۳۱ استان کشور نشان می‌دهد، در کل کشور ۷۰.۱ درصد از یارانه بگیران، حمایت معیشتی را دریافت کردند و حدود ۳۰ درصد نیز در گروه مشمولان حمایت معیشتی دولت نشدند و در استان همدان بر اساس گفته های مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ۷۵٫۲ درصد از یارانه بگیران کمک های معیشتی را دریافت کرده اند و تقریبا به ۲۵ درصد از یارانه بگیران این کمک های معیشتی تعلق نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

دریافت ۷۵٫۲ درصد  کمک های معیشتی  یارانه بگیران همدانی در محافل اجتماعی، کارگری و فضای رسانه ای بعضا با ابهاماتی، سوالاتی و انتقاداتی همراه بوده است. در همین خصوص و برای بررسی ادعای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با  احمد توصیفیان مدیر کل این اداره در استان همدان گفتگویی را انجام دادیم.

,

احمد توصیفیان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به اینکه استان همدان در کنار استان اردبیل به عنوان نهمین استان بیشترین دریافتی کمک های معیشتی است، اظهار داشت: از تعداد ۵۶۹هزار و ۴۷۶ خانوار یارانه بگیر استان ۴۲۷ هزار و ۹۷۳ نفر دریافت کننده بسته حمایتی بودند.

,

وی افزود: با توجه به این آمار ۷۵٫۲ درصد از یارانه بگیران کمک های معیشتی را دریافت کرده اند و در این خصوص به کل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این بسته حمایتی تعلق گرفته است.

,

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه این درصد اعلام شده میانگین کل استان است عنوان کرد: ممکن است که در شهرستانی مثل فامنین و کبودرآهنگ که کم برخوردار هستند این درصد بیشتر باشد و در شهرستانی مثل همدان که برخوردار تر است کمتر باشد.

,

توصیفیان در ادامه تاکید کرد: از کل جمعیت یارانه بگیر استان که یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۳۵۱ نفر است ۲۵ درصد از این تعداد که ۴۵۰ هزار نفر می شود مشمول دریافت کمک های معیشتی نشده اند و این طبیعی است که برخی از مردم بگویند که به آنها تعلق نگرفته است.

,

وی در پاسخ به این پرسش که چرا افراد نیازمند یارانه این بسته را دریافت نکردند و افراد دیگری که تمکن مالی دارند این بسته را دریافت کرده اند گفت: این آمارها به صورت متمرکز انجام می شود و استان هیچ دخل و تصرفی در این خصوص ندارد و ساز و کار توسط سازمان برنامه بودجه و وزارتخانه انجام می‌شود.

,

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: انحراف هم ممکن است در این طرح باشد که به مرور برطرف می شود و در مراحل بعدی رصد مجدد و اصلاح می شود و هر کسی که اعتراض می‌کند اگر تعلق بگیرد کمک بسته دو ماه را می تواند دریافت کند.

,

توصیفیان با تاکید بر اینکه وزارتخانه به اطلاعات بانکی همه افراد جامعه دسترسی دارد تصریح کرد:  با این وجود تعداد ۷۵ هزار نفر در کشور اعلام کردند و اجازه دادند که اطلاعات بانکی آنها را رصد و دیده شود و این تعداد بسیار کم است و این نشان می دهد که مردم در جایی می پذیرد که چیزی دارند و می خواهند پنهان باشد.

,

پیش تر دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه بسیاری از کارگران بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند، گفته بود که: ۸۰ درصد کارگران حداقل‌بگیر هستند، چگونه بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند. بسیاری از کارگران این یارانه را دریافت نکرده‌اند.

,

هادی ابوی همچنین با ابراز تاسف از سوء استفاده کارفرمایان از کارگران عنوان کرده بود که کارفرمایان به اسم کارگران حساب‌هایی باز می‌کنند و از کارت این کارگران استفاده می‌شود. توقع کارگران این است که چون دولت وضعیت کارگران را به‌خوبی می‌داند و از سوی دیگر فاصله بین دستمزد و خط فقر بسیار مشخص است، با پرداخت بسته حمایتی تاحدودی از کارگران حمایت شود. اما متأسفانه دولت از کارگران حمایت نمی‌کند، تا حدی که بسیاری از آن‌ها برای تأمین معاش زندگی خود مجبور به کار کردن در چند نوبت کاری هستند، اما بازهم بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده‌اند.

,

قرار است هر ماه علاوه بر یارانه نقدی، برای خانوار‌های تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز شود.

,

با واریز سومین نوبت کمک معیشت خانوار به حساب سرپرستان خانواده بسیاری از افراد معترض بودند که این مبلغ به حساب آن‌ها واریز نشده است. وزارت کار برای پیگیری و اعتراض به عدم پرداخت کمک معیشت خانواده کد دستوری #۶۳۶۹* در نظر گرفته است.

,

خانواده‌هایی که کمک معیشت به حساب آن‌ها واریز نشده است می‌بایست کد ملی سرپرست خانواده را  به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کند.

,

مهر هم در گزارشی نوشته است که  آمار «مشمولان حمایت معیشتی به نسبت یارانه بگیران» به تفکیک ۳۱ استان کشور نشان می‌هد که در استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های کم‌برخوردار ۸۲.۱ درصد از یارانه‌بگیران، حمایت معیشتی دریافت کردند؛ بنابراین ۱۷.۹ از یارانه بگیران این استان، مشمول دریافت حمایت معیشتی نشدند.

,

استان سیستان و بلوچستان بیشترین مشمولان حمایت معیشتی را به نسبت دریافت کنندگان یارانه نقدی به خود اختصاص داده است و خانوار‌های یارانه‌بگیر استان تهران، کمترین سهم را از «یارانه حمایت معیشتی» دارند.

,

بر اساس این گزارش، میانگین ۳۱ استان کشور نشان می‌دهد، در کل کشور ۷۰.۱ درصد از یارانه بگیران، حمایت معیشتی را دریافت کردند و حدود ۳۰ درصد نیز در گروه مشمولان حمایت معیشتی دولت نشدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه