اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد؛

کاهش دام‌های پرندگان در فریدونکنار با مشارکت مردم و مقامات محلی

کاهش دام‌های پرندگان در فریدونکنار با مشارکت مردم و مقامات محلی
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: طی سال‌جاری مردم پای کار آمدند و این امر موجب شده است تا نسبت دام‌های پرندگان در فریدونکنار تا حد زیادی نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره تمهیدات اندیشیده شده سازمان محیط زیست در خصوص کنترل وضعیت صید پرندگان شکار در دامگاه‌های فریدونکنار طی سال‌جاری، اظهار کرد: چندین دهه بود که محیط زیست در موضوع صید فریدونکنار اصلا ورود پیدا نمی‌کرد و می‌شود گفت که به طریقی اجازه ورود هم به آن نمی‌دادند.

وی افزود: در سال 96 توانستیم تا حدودی ورود پیدا کنیم و در ادامه در سال 97 با پیگیری‌هایی که دنبال شد، 10 عملیات بزرگ در این خصوص در سطح دامگاه‌های فریدونکنار انجام دادیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: طی سال گذشته و در جریان عملیات‌های صورت گرفته نزدیک به 6 هزار رشته دام تور جمع‌آوری شد.

این مسئول گفت: اتفاقی که افتاد این بود که در جریان این عملیات‌ها، مسئولان محلی هم با ما همراه نبودند و مقاومت‌هایی صورت می‌گرفت، اما طی سال‌جاری، فرماندار فریدونکنار با محیط زیست همراه شد و خود را با سیاست‌های استانداری هماهنگ کرده است و به ما در حل چالش‌های موجود در حال کمک و مشارکت هستند.

ابراهیمی ادامه داد: طی سال‌جاری مردم هم تا حدی پای کار آمدند و این امر موجب شده است تا نسبت دام‌گستری تا حد زیادی نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.

وی متذکر شد: در خصوص کرس‌ها(یکی از روش‌های صید پرندگان) از 3 کرس حالا به یک کرس تقلیل پیدا کرده است، ابعاد آن نیز کوچک‌تر شد؛ اما ما تا حالت ایده‌آل خیلی فاصله داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: اقدامات خود را در خصوص کنترل موضوعات مطروحه از قبل از مهرماه و پیش از آغاز فصل صید، شروع کردیم و هم اکنون هم در اوج کارها هستیم و اگر کسی هم به صورت موردی تخطی کند، حتما با آن برخورد می‌کنیم.

ابراهیمی گفت: کاری که نزدیک به چند دهه روی زمین مانده بود و اتفاقی نیفتاده بود، تا اینکه هم اکنون بخواهیم به‌صورت کامل ان را انجام و به فرجام برسانیم، کمی زمان می‌برد، اما اصرار داریم که قانون در این منطقه همانند سایر مناطق اجرا شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه