اخبار داغ

آسیب و تهدیدات فضای مجازی؛

70 درصدِ جرائم فضای مجازی استان زنجان اقتصادی است

70 درصدِ جرائم فضای مجازی استان زنجان اقتصادی است
فضای مجازی علاوه براینکه مزایادی زیادی دارد در برخی مواقع بستر تهدید و خطر برای مردم است و اهمیت ندادن مردم به سوء استفاده های احتمالی در این بستر منجر شده 70 درصد از جرائم فضای مجازی اقتصادی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ بالای 60 درصد مردم کشور از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده می‌کنند و گاهی مردم به دلیل عدم آگاهی و همچنین بی‌توجهی به برخی موارد وارد صفحات جعلی شده و در دام متخلفان گرفتار می‌شوند و ارتقای سواد رسانه‌ای می‌تواند موجب کاهش تخلفات در این حوزه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

نگهداری و ایجاد ایمنی در خدمات بانکداری الکترونیک نیز به پلیس فتا کمک می‌کند و باعث می‌شود که مردم کمتر قربانی فضای مجاز ‌شوند.

,

رئیس پلیس فتای استان زنجان محمد‌علی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه جرائم فضای مجازی در استان زنجان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 60 درصد افزایش یافته است اظهار کرد: میزان جرائم اقتصادی نسبت به مدت سال گذشته متاسفانه بیش از 90 درصد افزایش داشته است.

,

کشف بیش از 80 درصد از تخلفات فضای مجازی در زنجان

, کشف بیش از 80 درصد از تخلفات فضای مجازی در زنجان,

وی با بیان اینکه پلیس فتا در استان زنجان توانسته 84 درصد از جرائمی که در فضای مجازی رخ داده را کشف کند افزود: از لحاظ فراوانی حدود 70 درصد از جرائم اقتصادی بوده و 15 درصد نیز اخلاقی بوده و همچنین 15 درصد نیز مربوط به سایر جرائم است.

,

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین جرائم که در فضای مجازی متاسفانه رخ می‌دهد برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌ها بوده است افزود: این برداشت‌ها از طریق ارسال پیامک‌ از سوی سودجویان با بهانه‌های مختلف اعم از ارائه خدمات اتفاق می‌افتد.

,

وی عنوان کرد: متاسفانه شهروندان به دلیل بی‌توجهی به برخی از پیامک‌های جعلی بدون توجه به احتمالی بودن کلاهبرداری اطلاعات حساب‌های شخصی خود را در اختیار دیگران می‌گذارند که منجر به سوء استفاده کلاهبرداران می‌شود.

,

آدینه‌لو افزود: شهروندان اخبار را از سایت‌های موثق دریافت کنند و به شبکه‌های اجتماعی اطمینان نداشته باشند چرا که خیلی از اخبارهایی که در بستر فضای مجازی وجود دارد واقعیت ندارد.

,

وی عنوان کرد: در برخی موارد پیامک‌هایی در مورد یارانه معیشتی توسط برخی از متخلفان فضای مجازی با عنوان‌ها (یارانه معیشتی شما قطع خواهد شد)،( جهت برقراری یارانه معیشتی به لینک زیر مراجعه نمایید) و یا در مورد سهمیه بندی بنزین اقدام می‌کنند.

,

رئیس پلیس فتای زنجان افزود: متخلفان از طریق لینک‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند مردم بدون توجه وارد لینک می‌شوند که حسابشان توسط سودجویان هک شده و از حسابشان برداشت غیرمجاز انجام می‌شود.

,

وی عنوان کرد: توصیه ما از شهروندان این است که رمز دوم یکبار مصرف حسابشان را فعال کنند و دوم نیز کارتی که روزانه از آن خرید می‌کنند موجود آن زیاد نباشد.

,

آدینه‌لو خاطر نشان کرد: مواردی که شهروندان باید توجه جدی داشته باشند این است که پیامک‌هایی از طریق متخلفان در مورد سبد کالا، سبد یارانه معیشتی، فعال سازی نرم‌های مختلف گفته شده و همچنین رمز پویا نیز برایشان ارسال می‌شود تقلبی بوده و جعلی است.

,

وی در مورد فعالیت پلیس فتا در زنجان ابراز کرد: پلیس فتای زنجان یکی از استانهای برتر کشوری بوده و ویژگی فضای مجازی هم این است که نمی‌شود این بستر را در موقعیت جغرافیایی خاصی تحلیل کرد.

,

رئیس پلیس فتای زنجان ابراز کرد: میزان جرائم اخلاقی در استان زنجان نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته که این امر جای خوشحالی دارد و این نشان می‌دهد که سواد رسانه‌ای شهروندان زنجانی ارتقا یافته و مردم روی حریم‌های خصوصی خود حساس شدند.

,

وی بیان کرد: همچنین خانواده‌ها نیز نسبت به بستر و خطرات فاضای مجازی هوشیارتر شدند.

,

آدینه‌لو با اشاره به اینکه پلیس فتا روزانه کلاس‌های متعددی برای دانش‌آموزان در سطح استان برگزار می‌کند افزود: این کلاس‌های در مقاطع مختلف دبیرستان و راهنمایی برگزار می‌شود.

,

وی افزود: این کلاس‌ها به منظور آشنا کردن دانش آموزان با تهدیدات و آسیب‌های این حوزه و همچنین افزایش سود رسانه‌ای دانش آموزان برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه