اخبار داغ

نمکی:

موج آنفلوآنزا تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد

موج آنفلوآنزا تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد
وزیر بهداشت با بیان اینکه شیوع آنفلوآنزا در کشور قابل کنترل است و پیک بیماری تا ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد، گفت: قیمت واقعی واکسن آنفلوآنزا زیر ۴۰ هزار تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات این وزارتخانه در خصوص بحث درمان ناباروری،‌ اظهار داشت: به تمام استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرده‌ایم که هر استان یک مرکز مجهز درمان ناباروری داشته باشد و این مراکز را تحت پوشش بیمه رایگان برده‌ایم و قرار است تا سه نوبت حتی داروها هم رایگان ارائه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله با تحریم دارویی،‌افزود: بزرگترین کمکی که می‌توانستیم انجام بدهیم این بود که در شرایط سخت داروهای مورد نیاز را به هر طریقی و با دور زدن تحریم ها فراهم کنیم و از طرفی ارز را برای داروها در سال آینده روی قیمت 4200 تومان نگه داشتیم.
,
 
,
نمکی در خصوص شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور نیز عنوان کرد: بیماری آنفلوآنزا شیوع بالایی در سال ۹۴ با ویروسH1N1 داشت که نسبت به ویروس های دیگر نوع کشنده‌تری است؛ در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نوع H3N2 را داشتیم که تهاجم کمتری دارد، امسال دو هفته زودتر از پیش‌بینی‌مان درگیر ویروس H1N1 شده‌ایم، البته از بین بیماران تنفسی که بیش از ۴ هزار نفر در بیمارستان‌های ما بستری شدند،‌ تعدادی نمونه مثبت داشتند.
,
 
,
بنابر گزارش فارس، وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر بیماری قابل کنترل است و پیک بیماری تا حدود ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد. با رعایت اصول بهداشتی مانند شستشوی دست‌ها،‌ استفاده از ماسک و جلوگیری از روبوسی نگرانی عمده‌ای نخواهیم داشت.
,
 
,
وی با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس نتایج علمی بیش از ۲۸ تا ۳۰ درصد نمی‌تواند پیشگیری از بیماری را سبب شود، تصریح کرد: واکسن را ما برای افراد پر ریسک که نقص ایمنی دارند مانند افراد بالاتر از ۶۵ سال توصیه می‌کنیم که در وزارت بهداشت و مراکز بهداشت و درمان آن را در اختیار مردم گذاشته‌ایم.
,
 
,
نمکی با تاکید بر اینکه قیمت واقعی این واکسن زیر ۴۰ هزار تومان است، گفت: پیگیری کرده‌ایم تا از این هفته مجددا وارد بازار شود و قیمت بالای آن هم به دلیل بازار سیاه است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه