اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

استعفای دوباره ظریف؛ شایعه یا واقعیت؟

استعفای دوباره ظریف؛ شایعه یا واقعیت؟
موضوع استعفای ظریف دوباره درحالی در فضای مجازی مطرح شده است که بنابر سخنان «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه کشورمان برجام به بن بست کشیده شده و به قول عراقچی برجام در حال احتضار است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز موضوع استعفای «محمد جواد ظریف» در فضای شبکه های اجتماعی منتشر شد. البته وزیر خارجه کشورمان در جلسه امروز هئیت دولت حضور داشت و خود این موضوع را تکذیب کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در همین راستا، «حسن روزی طلب» فعال رسانه ای در قالب یک خبر نوشت: «محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه استعفا کرده است.»
,
 
,
اما وزیر خارجه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما از وزارت امور خارجه استعفا داده‌اید، گفت: « بنده در خدمت شما هستم و اگر استعفا داده بودم اینجا نبودم.» 
,
 
,
وزیر خارجه از جمله مقامات دولتی است که رکورد دار استعفا است. وی در زمان حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در تهران نیز اقدام به استعفا کرد که بسیار مورد انتقاد قرار گرفت؛ هر چند که این استعفا مورد موافقت رئیس جمهور قرار نگرفت و با عکسی که حاکی از خنده روحانی و ظریف بود موضوع استعفای وی خاتمه یافت. 
,
 
,
, ,
 
,
در همین رابطه ظریف با یکی از رسانه های خارجی مصاحبه کرد که این رسانه درباره 13 بار استعفای وی از او سئوال کرد. یکی از نمایندگان مجلس نیز بیان داشت که تاکنون ظریف 13 بار استعفا و 9 روز خانه نشینی داشته است.
,
 
,
ظریف درحالی استعفای خود را تکذیب کرد که «حمید رسایی» نماینده ادوار گذشته مجلس مطرح کرد که خبر استعفای ظریف درست است.
,
 
,
, ,
 
,
رسایی نماینده اسبق مجلس، در صفحه شخصی خود با طرح هشتگ «بن بست برجام»نوشت:
,
 
,
«‏خبر ‎استعفای ظریف درست است. ظریف با اشاره بحضورش درجلسه دولت، آن را شایعه دانسته‌ درحالی که حضور وی در دولت منافاتی با استعفا کردن ندارد. استعفا کرده‌اید ، قهر که نکرده‌اید. طبعا پیگیر پذیرش استعفا هستید. خب دلایل را ‎شفاف بگویید.»
,
 
,
نکته قابل توجه این است که «سعید حجاریان» تئوریسن جریان اصلاح طلب به وزرای دولت توصیه کرده بود که « وزرا برای مذاکره روحانی-ترامپ تهدید به استعفا کنند!»
,
 
,
وی در گفتگو با نشریه «ایران ماه» وابسته به ارگان رسانه ای دولت گفت: «اگر عقل جمعی کابینه و نظرهای کارشناسی، مذاکره روحانی با رییس‌جمهور آمریکا را توصیه کند و مذاکره را مثلاً به استعفا گره بزند و حتی رضایت جمعی از نمایندگان مجلس را هم جلب کند، این عمل موجه می‌شود زیرا پس از مذاکره احتمالی روحانی - حتی بدون استجازه- که ممکن است هر عاقبتی را در پی داشته باشد، هزینه‌ها سرشکن شده است!»
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه