اخبار داغ

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد؛

وجود 210 هزار میلیارد معوقه مالیاتی/ مبارزه با فساد اولین انتظار رهبر انقلاب از دستگاه قضا

وجود 210 هزار میلیارد معوقه مالیاتی/ مبارزه با فساد اولین انتظار رهبر انقلاب از دستگاه قضا
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امروز در کشور  210 هزار میلیارد معوقه مالیاتی  وجود دارد، گفت: مهم ترین علت این معوقه های مالیاتی، نبود شفافیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛حجت الاسلام حسن درویشیان ظهر امروز در شورای اداری شهرستان شهرضا اظهار کرد: امروز همه ما مسئولان امانت دار نظام اسلامی هستیم که در راس آن نائب بر حق امام زمان است؛ ما مدیون شهدای بزرگی هستیم که با خون خود حافظ این نظام اسلامی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مردم را شاخص اصلی خدمت گذاری نامید و گفت : ما امروز سر سفره این نظام نشستیم و این مردم بزرگوار عرصه خدمت را در اختیارمان قرار دادند و باید از همه ظرفیت و فرصت ها، برای خدمت به همین مردم استفاده کنیم.

,

وی هماهنگی و همدلی همه مسئولان شهرستان را مایه خرسندی دانست . گفت: قاعدتا بسیاری از معضلات و مشکلات سطح کشور به خاطر همدلی در این شهرستان وجود ندارد.

,

درویشیان ادامه داد: عاملی که باعث شده در اتفاقات اخیر، تخریب و آشوبی در این شهرستان پیش نیاید، پیش بینی و پیشگیری مسئولان مربوطه بوده است و این پیش بینی ها و پیشگیری ها با وحدت بین مسئولان شهرستان به وجود آمده است.

,

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از مهم ترین وظایف سازمان بازرسی کشور را حمایت همه جانبه از کارآفرینان دانست و گفت: امروز ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. یک تروریسم اقتصادی بزرگ، که دشمن برای ما ایجاد کرده است؛ مقام معظم رهبری چندین بار فرمودند که باید از ظرفیت های دورنی خود کشور استفاده کرد. ما نباید نسبت به توان داخلی بی تفاوت باشیم، به ویژه اکنون که دشمن هدفش را در حوزه اقتصادی قرار داده است.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مبارزه با فساد را جزو اولین توصیه ها و انتظارات از قوه قضائیه و سازمان بازرسی قرار داده اند، گفت: مردم از تبعیض و توزیع ناعادلانه امکانات برای اشتغال و برخورداری از امکانات رفاهی ناراحت هستند.

,

رئیس سازمان بازرسی کل کشور  با بیان اینکه این مردم برای دفاع از نظام هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند، تصریح کرد: مردم این آمادگی را دارند که تحمل کنند، اما اگر ببینند کسی یا کسانی به واسطه دسترسی به امکانات و رانتی، از حقوق مردم و حقوق بیت المال در این امانتی که در اختیارشان گذاشتند خیانت می کنند، ناراحت می شوند.

,

درویشیان با بیان اینکه فساد سیستمی در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: اکثر مدیران ما، پاک دست و با اخلاصی هستند؛ اما برای نظام اسلامی یک فاسد و یک مفسد هم زیاد است.

,

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از رویکردهای قوه قضائیه و سازمان بازرسی را توجه به بستر های فساد زا دانست . گفت: بسیاری از تخلفات چه خواسته و چه ناخواسته به واسطه بستر هایی است که یا برگرفته از دستورالعمل ها و بخشنامه ها و یا عدم تناسب مسئولیت ها با ظرفیت ها است.

,

وی با بیان اینکه گلوگاه هایی که مبدع فساد است  باید شناسایی شود، تصریح کرد: شناسایی این گلوگاه ها وظیفه سازمان بازرسی و دستور ریاست محترم قوه قضاییه است.

,

درویشیان با بیان اینکه سازمان بازرسی بستر هایی که عامل بسیاری از فساد ها است را شناسایی کرده است، گفت: شفافیت یکی از اقداماتی است که باید برای پیشگیری از هرگونه فساد اجرایی شود.

,

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه همه باید در یک اتاق شیشه ای قرار بگیرند، اذعان کرد: تمام اموال مسئولان و فعالیت ها و فرایندها باید قابل رصد باشد و در سامانه های الکترونیکی ثبت و ضبط شود.

,

وی با طرح این سوال که چرا امروز در کشور  210 هزار میلیارد معوقه مالیاتی  وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مهم ترین علت این معوقه های مالیاتی، نبود شفافیت است.

,

درویشیان ادامه داد: در حوزه اراضی ملی و حکومتی یکی از اقداماتی که موجب جلوگیری از زمین خواری می شود، ثبت این اراضی در سامانه های ثبت اسناد و صدور سند بنام دولت است؛ بسیاری از دستگاه های دولتی نمی دادنند این اراضی مربوط به دولت بوده است و تصرف شده و چندین دست گشته است.

,

رئیس سازمان بازرسی کل کشور  پیرامون حوادث سیل ابتدای امسال در کشور گفت: پس از یک دوره بازرسی مشخص شد، بسیاری از بستر های رودخانه ها تصرف شده و بعضی از شهرداری ها برای این اراضی پروانه صادر کرده بودند.

,

این خبر درحال تکمیل است...

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه