اخبار داغ

دستور مستقیم رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان اصفهان/ محسنی اژه ای رئیس هیئت ویژه شد

دستور مستقیم رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان اصفهان/ محسنی اژه ای رئیس هیئت ویژه شد
رئیس قوه قضائیه در دیدار با کشاورزان اصفهانی گفت: پیشنهاد می کنم هیئتی متشکل از آقای محسنی اژه ای، رئیس بازرسی کل کشور، رئیس دیوان عدالت، وزیر نیرو، استاندار اصفهان و چهارمحال بختیاری و خوزستان، رئیس دادگستری استان، نماینده کشاورزان، رئیس مجمع نمایندگان استان به ریاست معاون اول قوه تشکیل شود تا علت مشکلات کشاورزان اصفهان مشخص شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صاحب نیوز؛ آیت الله ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه دیدار با نمایندگان تشکل های کشاورزی استان با بیان اینکه این جلسه برای بنده بسیار خوب بود از نزدیک مشکلات کشاورزان را شنیدم و از دیدگاه های آن ها مطلع شدم، اظهار کرد: وقتی وارد استان ها می شوم می خواهم از مشکلات بدانم نه اینکه صرفا سخنرانی کنم، امروز مشکلات زیادی را از کشاورزان شنیدم و بر اطلاعات من افزوده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بعضا برخی این حرف ها مطرح شده بود، اذعان کرد: شنیدن این سخنان از زبان کسانی که خودشان درد دارند فرق می کند؛ جلسه با کشاورزان از جلسات بسیار خوب بود.

,

وی با بیان اینکه استقلال اقتصادی بدون خودکفایی امکان پذیر نیست، گفت: اصفهان رتبه های خوبی در تولیدات کشاورزی در سطح ملی دارد و اگر بیشتر به آن همیت داده شود، در صادرات حرف اول را می زند.

,

رئیسی با بیان اینکه خودکفایی نیازمند حمایت قانونی است، تصریح کرد: کشاورزی امروز عبارت است از تولید محصول مورد نیاز مردم که به صورت روزانه مورد نیاز است و خداوند به این کشور برکت آب و خاک و هوای مناسب برای این کار داده است.

,

توجه به صنعت نباید ما را از مشکات کشاورزان غافل کند

, توجه به صنعت نباید ما را از مشکات کشاورزان غافل کند, توجه به صنعت نباید ما را از مشکات کشاورزان غافل کند,

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حمایت مالی دومین حمایت لازم برای کشاورزان است، خاطرنشان کرد: تسهیلات لازم و و حمایت مالی امر ضروری است، کشاورزی باید از اولویت بالایی برخوردار باشد، امروزه استقلال کشاورزی برای ما خیلی مهم است. توجه به صنعت نباید ما را از توجه به کشاورزی غافل کند و نباید جای توجه به کشاورزی را بگیرد، توجه به صنعت نباید ما را از مشکلات کشاورزان غافل کند

,

وی حمایت قضائی را سومین حمایت لازم برای کشاورزان دانست که حتما باید وجود داشته باشد و گفت: من پیشنهاد سازوکارها در رابطه با شوراهای حل اختلاف را مناسب می دانم که موضوعات تخصصی کشاورزان را به صورت تخصصی انجام بدهند و میپدیرکل دادگستری استان این کار را پیگیری کنند.

,

رئیسی با بیان اینکه ضرورت حمایت دولت از کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، گفت: سیاست های حمایتی دولت از کشاورزان باید حرف اول را بزند و حمایت از کشاورزان باید همه جانبه باشد.

,

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ضرورت همت کشاورزان در استفاده از دانش نوین و کشاورزی مکانیزه، عنوان کرد: خرید تضمینی کار بسیار درستی است و قانون هم در این باره وجود دارد، با این کار کشاورز مطمئن می شود که نوسان بازار تاثیری بر تولید او ندارد، یقین داریم محصولاتی مانند جو و گندم اگر از کشاورز خریده نشود باید با پول بیشتری از خارج وارد شود.

,

وی با بیان اینکه با تلاش کشاورزان در مقطعی استقلال و خودکفای ما در گندم اعلام شد، اظهار کرد: سو مصرف آب باید به حسن مصرف تبدیل شود که مربوط به همه کشور است، زمانی رهبری در نماز جمعه لیستی از مصرف ما و مصرف بقیه کشورها قرائت کردند؛ کاهش نزولات آسمانی داشتیم و برخی مناطق در خط خشکسالی قرار گرفتند.

,

حق آبه کشاورزان  باید با مشارکت خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود

, حق آبه کشاورزان  باید با مشارکت خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود, حق آبه کشاورزان  باید با مشارکت خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود,

رئیسی ادامه داد: چیزی که ضرورت دارد این است که حق آبه باید با مشارکت کشاورزان به رسمیت شناخته شود؛ پیشگیری از تخلفات محیط زیستی در جنگل ها و منابع طبیعی و نقش مرزبانی هم اهمیت دارد تا گنجینه های ملت را حفظ کند، مرزبانی فقط در مرزهای جغرافیایی نیست و باید در این مورد هم اهمیت داده شود.

,

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم هیئتی متشکل از آقای محسنی اژه ای، رئیس بازرسی کل کشور، رئیس دیوان عدالت، وزیر نیرو، استاندار اصفهان و چهارمحال بختیاری و خوزستان، رئیس دادگستری استان، نماینده کشاورزان، رئیس مجمع نمایندگان استان به ریاست معاون اول قوه تشکیل شود تا علت مشکلات کشاورزان اصفهان مشخص شود.

,

وی با بیان اینکه اگر لازم شد جلسه در دستور دولت و شوراهای عالی هم قرار بگیرد تا نتایجی از آن حاصل شود، گفت: این کار باید در مدت کوتاهی به سرانجام برسد و به اطلاع کشاورزان اصفهان برسد. باید فهمید که اشکال کار دقیقا کجاست و مسئولان باید به یک تصمیمی برسند تا مردم را به حق خودشان برسانند.

,

رئیسی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند کالایی که در داخل است نباید وارد شود، عنوان کرد: اجرای منویات رهبری در این باره به خصوص در حوزه کشاورزی باید پیاده سازی شود.

,

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: واسطه ها و دلال ها دغدغه همیشگی کشاورزان است که در این بین فاصله چشمگیری بین قیمت فروش کشاورز و خرید مشتری وجود دارد؛ باید بین تولید و مصرف فاصله کوتاه شود و در این باره بازنگری شود.

,

دادگستری پذیرای کسانی که توان گرفتن وکیل ندارند، است

, دادگستری پذیرای کسانی که توان گرفتن وکیل ندارند، است, دادگستری پذیرای کسانی که توان گرفتن وکیل ندارند، است,

وی با بیان اینکه تکریم کشاورز مسئله درستی است که امروز مطرح شد، عنوان کرد: من اعلام کردم که اگر کسی پول وکیل نداشت و زبان حقوقی هم نداشت، دادگستری به گونه ای پذیرای او باشد که بتواند حق خودش را بگیرد

,

رئیسی با بیان اینکه حقیقتا باید به مردم احترام گذاشت، این کار نباید تشریفاتی باشد، عنوان کرد: کرامت کشاورز و تولیدکننده و ارباب رجوع برای همه سازمان ها و دستگاه های اداری و قضایی بیان شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه