اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

امام حسن عسگری(ع) تهدیدات را برای شیعیان به فرصت تبدیل می کردند

امام حسن عسگری(ع) تهدیدات را برای شیعیان به فرصت تبدیل می کردند
کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام حسن عسگری علیه السلام با شرایط مختلف و گوناگون رو به رو بوده است و تهدیدات را برای شیعیان به فرصت تبدیل کرده است و این مسئله درسی برای همه ما است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا غیاثی کرمانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری علیه السلام گفت: امام یازدهم دومین امامی بودند که از نظر سن و سال از دیگر امامان در سن جوانی به شهادت رسیدند؛ امام جواد علیه السلام اولین امام بودند که در سن 25 سالگی و امام حسن عسگری در سن 28 سالگی به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: امام حسن عسگری علیه السلام در عمر کوتاه خود مسئولیت ها و نقش های بزرگی را به عهده داشتند و با توجه به همان مسئولیت ها جهان اسلام و تشیع را کامیاب کردند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه  مسئولیت های امام حسن عسگری علیه السلام از دیگر امامان به تناسب روزگارشان خطیرتر بود، ابراز کرد: این امام همام باید با دشمنان خطرناکی همچون خلفای عباسی مواجه می شدند که می بایست آنان را از شر شیعیان کم کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی کرمانی افزود: همچنین امام حسن عسگری علیه السلام باید با دشمن درونی، برادر خود جعفر کذاب که از اهل بیت سر در آورده و در صدد انحراف خط امامت بود، مقابله کند؛ چرا که برادر امام ادعای امامت داشت در حالی که عنصری ناصالح و پلید بود.

,

وی بیان کرد: دشمن هم برای روی کار آمدن جعفر کذاب تلاش بسیار زیادی می کرد و مایل بود که با روی کار آمدن او خط امامت منحرف شود تا با آسودگی بتوانند شیعیان را ساکت کنند؛ اما امام حسن عسگری علیه السلام با این فتنه درونی هم مبارزه کرد و سرافراز از این صحنه بیرون آمدند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: این اقدام امام حسن عسگری نشان داد که امامت ایشان به مانند امامت تمامی امامان معصومانه است و جعفر کذاب علی رغم پشتیبانی هایی که از سوی خلفا صورت می گرفت نتوانست کاری انجام دهد.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی کرمانی فراهم کردن زمینه غیبت امام مهدی(عج) را از جمله دیگر اقدامات و مسئولیت های امام حسن عسگری دانست و گفت: چنانچه امام مهدی (عج) به ناگهان غیبت می کردند، جامعه تحمل این مسئله را نداشت و دچار خلاء می شد؛ بنابراین امام حسن عسگری علیه السلام جامعه را به اشکال گوناگون برای غیبت آماده می کردند.

,

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات این بود که با مردم ارتباط حضوری را کم رنگ می کردند و چنانچه کسی به ایشان مراجعه می کرد؛ گاهی به نمایندگانشان می گفتند که با مراجعین تماس بگیرند و گاه از پشت پرده به آنان پاسخ می دادند؛ بر همین اساس به اشکال مختلف جامعه را آماده می کردند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی ابراز کد: مسئولیت دیگر امام حسن عسگری علیه السلام حفظ امام مهدی(عج) از خطر بود؛ چرا که دشمن می دانست آخرین حجت خدا امام زمان(عج) است و به همین منظور برای نابودی ایشان بسیار تلاش می کردند.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی کرمانی با تأکید بر اینکه مسئولیت سنگین امام حسن عسگری علیه السلام مبارزه با انحرافات فکری و عقیدتی بود، تصریح کرد: نمونه روشن این مبارزات، مبارزه ایشان با فیلسوف عراقی بود که کتابی تحت عنوان تنقضات قرآن نوشته بود.

,

وی ادامه داد: روزی امام حسن عسگری علیه السلام به شاگرادنشان فرمودند آیا کسی نیست که با این فرد عراقی صحبت و او را متقاعد کند که این کتاب را به بازار عرضه نکند؛ شاگردانشان پاسخ دادند این فرد شخصیت بزرگ علمی است و ما نمی توانیم پاسخ او را بدهیم.

,

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: امام حسن عسگری علیه السلام رو به یکی از شاگرانشان فرمودند اگر من به تو چیزی بگویم و تو را راهنمائی کنم با او صحبت می کنی؛ شاگرد پاسخ دادند بله؛ امام فرمودند با او انس بگیر و از او سوال کند و بگو شما تناقضات قرآن را نوشته اید، آیا امکان ندارد که فردی حرفی زده باشد و منظور او غیر از آن چیزی باشد که از آن برداشت می کنی.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی کرمانی اظهار کرد: شاگرد امام حسن عسگری علیه السلام با فیلسوف عراقی صحبت می کند و او را متقاعد می کند که در قرآن تناقض وجود ندارد و فیلسوف عراقی متقاعد شد و نگذاشت کتابش به فروش برسد؛ او از شاگرد امام سوال کرد سخنانی که گفته شد از چه کسی است و او گفت از امام حسن عسگری علیه السلام، فیلسوف عراقی گفت می دانستم این سخنان از یک انسان بزرگ است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام حسن عسگری علیه السلام با شرایط مختلف و گوناگون رو به رو بوده است و تهدیدات را برای شیعیان به فرصت تبدیل کرده است و این مسئله درسی برای همه ما است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه