اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

برخورد قهرآمیز با واحدهای تولیدی، عرضه کالاها را به چالش می کشاند

برخورد قهرآمیز با واحدهای تولیدی، عرضه کالاها را به چالش می کشاند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در ارتباط با افزایش قیمت برخی کالاها نمی توان برخورد قهر آمیز انجام داد چرا که سبب کاهش عرضه آن در سطح استان خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ چندی پیش دولت با اعلام یکباره افزایش نرخ بنزین و سهمیه بندی آن، مردم را غافلگیر کرد و جرقه موج جدیدی از گرانی ها به دنبال اجرای این طرح زده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بنا به گفته مسئولان دولتی قرار بود افزایش نرخ بنزین تاثیری بر قیمت کالاها و خدمات نگذارد اما همچون ادوار گذشته بالا رفتن نرخ بنزین تاثیر خود را بر قیمت ها و افزایش تورم وارد کرد.

,

حالا آنکه افزایش قیمت کالاها و خدمات مختلف گواه عدم کنترل دولت در اجرای این طرح است.

,

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: در اجرای طرح سهمیه بندی و گران شدن بنزین، کنترل بازار و ثبات قیمت ها امکان پذیر نشد و به طور متوسط افزایش قیمت 10 تا 25 درصدی در بازار ایجاد شد.

,

وی افزود: متاسفانه برخی افراد با سو استفاده از تلاطم اقتصاد کشور، قیمت کالاها و خدمات خود را به ناحق افزایش دادند که در بازرسی های مختلف شناسایی شده و اعمال قانون می شوند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد: افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات منطقی است و ارتباط مستقیمی با افزایش قیمت بنزین دارد از این رو لازم است دولت با اتخاذ تصمیمی منطقی یا به این گونه خدمات یارانه ای مضاعف اختصاص دهد و یا با صدور مجوز توسط ستاد تنظیم بازار، اجازه افزایش قیمت داده شود.

,

برخورد قهرآمیز با واحدهای تولیدی عرضه برخی کالاها را به چالش می کشاند

, برخورد قهرآمیز با واحدهای تولیدی عرضه برخی کالاها را به چالش می کشاند,

حسینی نژاد یادآور شد: در ارتباط با افزایش قیمت برخی کالاها نمی توان برخورد قهر آمیز انجام داد چرا که سبب کاهش عرضه آن در سطح استان خواهد شد و به طبع آن استان درگیر مشکلات بزرگتری می شود.

,

وی ابراز داشت: استان کرمان پنج شنبه هفته آینده همزمان با روز صادرات استان، میزبان مدرس خیابانی دبیر تنظیم بازار ملی است که در این نشست به وضعیت این نوع خدمات و کالاها به طور ویژه رسیدگی خواهد شد تا بتوانیم برخورد قاطعی با متخلفین داشته باشیم.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 80 هزار واحد صنفی است، تاکید کرد: حوزه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از عوامل نظارتی است بنابراین 70 بازرس این سازمان به تنهایی نمی توانند پایش این واحدهای صنفی را انجام دهند از این رو طرح "هر شهروند یک بازرس" برای گزارش تخلفات راه اندازی شده است.

,

تصویب و اجرای قوانین جدید راهکارمقابله با گرانی‌های غیر قانونی

, تصویب و اجرای قوانین جدید راهکارمقابله با گرانی‌های غیر قانونی,

حسینی نژاد ادامه داد: استان کرمان به عنوان پایلوت برای استفاده از سیستم های هوشمندی که تحت وب فعالیت می کنند، انتخاب شده است، در این خصوص اپلیکیشنی راه اندازی و در شهر زرند اجرا شده که به واسطه آن مردم می توانند قیمت اصلی کالاها را ببینند و ضمن گزارش تخلف، نزدیک ترین بازرس به مکان مورد نظر مراجعه کرده و اعمال قانون می کند.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه قوانین برخورد کننده با واحدهای صنفی، منسوخ شده و بازدارندگی چندانی ندارد از این رو واحدهای متخلف با پرداخت جریمه ای اندک مجددا گران فروشی خود را ادامه می دهند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پایان بیان داشت: در شرایط کنونی لازم است مسئولان در ارتباط با قانون های مجازات کننده متخلفات تجدید نظر کرده و با اعمال قانون های سخت گیرانه تر جلوی گرانی های غیر قانونی برخی فروشندگان بایستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه