اخبار داغ

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی خبر داد؛

ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول در استان مرکزی

ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول در استان مرکزی
معاون توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی از وجود ۳۴ هزار نفر معلول در استان مرکزی خبر داد و گفت: ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول در استان مرکزی احداث می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «امیر حجت نوروزی»، معاون توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و خدماتی به این عزیزان در هفته بزرگداشت مقام معلولین اشاره کرد و گفت: ۳۴ هزار معلول ذهنی و جسمی - حرکتی  در استان وجود دارد که آمار قابل‌توجهی است و به آنان در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

 نوروزی با بیان اینکه در استان مرکزی تنوعی از معلولیت‌های وجود دارد، افزود: این معلولیت‌های شامل جسمی،حرکتی، ضایع نخاعی،ذهنی، اوتیسم و سنددروم داون و سایر معلولیت های که در دسته بندی و طبقه بندی انواع معلولیت ها وجود دارد.

,

وی با توجه به اینکه دامنه حدود ۳۴ هزار نفر را در استان مرکزی معلولین تشکیل می دهند، افزود: ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر از این عزیزان در شهر اراک زندگی می کنند.

,

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به فعالیت های مختلف این سازمان در حوزه معاونت توانبخشی ادامه داد: بحث ارایه خدمات به این عزیزان از جمله افزایش خدمات حمایتی و معیشتی به خصوص اجرای مواد قانونی، قانون حمایت از افراد داری معلولیت هم در کشور و هم در استان مرکزی شاهد بودیم.

,

نوروزی ارایه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه های آزاد و دولتی، توانمند سازی معلولان در جهت ایجاد اشتغال و هم مسکن، افزایش کمک ها و مستمری و خدمات ریالی خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت در کشور را از دیگر خدمات این سازمان دانست.

,

 معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی همچنین به ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان مرکزی برای خانوارهای با ۲ عضو معلول اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در شاخص مذکور توانسته رتبه برتر کشور را کسب کند.

,

وی همچنین به وجود سه هزار و ۶۴ معلول شدید و خیلی شدید در استان مرکز اشاره کرد و افزود:این عزیزان کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند و رقم حق پرستاری از معلولان نیز به ۲ برابر و نیم افزایش یافته است.

,

نوروزی افزود: به زودی ۶ مرکز توسط بهزیستی استان شامل مرکز جسمی و حرکتی شبانه‌روزی، خانه کوچک، مرکز مدیریت در منزل در استان راه‌اندازی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه