اخبار داغ

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

اخلاق و تقوا در خانواده منجر به کاهش طلاق می شود

اخلاق و تقوا در خانواده منجر به کاهش طلاق می شود
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور بااشاره به اینکه تقوا، صبوری و سازش را دنبال دارد، گفت: اخلاق و تقوا در خانواده منجر به کاهش طلاق می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به نقش خانواده در کاهش طلاق درجامعه، اظهار داشت: یکی از آسیب هایی که امروز جوامع را تهدید می کند بحث فروپاشی و تزلزل در خانواده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: خداوند برای بنای خانواده در تشکیل، تحکیم و مراقبت اهمیت بسیاری قائل شده است.

,

معاون فرهنگی جامعه الزهرا گفت: خانواده محلی است که اگر خوب بنا شود باعث می شود به تنش و تزلزل کمتر مبتلا شود.

,

وی اضافه کرد: خانواده مستحکم خانواده ای است که دارای نقطه تعادل است یعنی اگر هم تهدیدی درآن به وجود بیایید قوام اعضای خانواده باعث می شود فروپاشی در آن اتفاق نیفتد.

,

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه در خانواده متعادل طلاق کمتر رخ می دهد، خاطرنشان کرد: باید آموزش های مهارتی برای تشکیل خانواده متعادل و خوب را داشته باشیم .

,

وی افزود: این آموزش ها باعث می شود خانواده کمتر دچار طلاق شود حال این طلاق برای خانواده هسته ای یعنی زوجین است؛ برای خانواده نیمه گسترده ، مراقبت پدر و مادرها بر زندگی فرزندان از جهت مشاوره و حمایت است و در خانواده ها گسترده لایه های بالاتر مانند ریش سفید ها است .

,

ظهیری عنوان داشت: بیشترین طلاق ها در 5سال ابتدایی زندگی زوجین رخ می دهد و با اولین اختلاف به دادگاه مراجعه می کنند و لایه هایی که باعث می شود این اختلاف به بیرون نشر پیداکند باعث گسترده و عمیق تر شدن اختلافات می شود .

,

وی در ادامه با اشاره به مسئله اخلاق و تقوا در خانواده ، گفت: وقتی نتوانسته ایم مقدس بودن خانواده را به زوجین جدید نشان دهیم در زمانی که این تقدس فرومی ریزد فروپاشی زودتر اتفاق می افتد.

,

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور تاکید کرد: در خانواده هایی که خانواده مقدس است و اخلاق و تقوا در آن وجود دارد تزلزل و فروپاشی خیلی دیرتر اتفاق می افتد و صبوری و سازگاری بیشتر است .

,

وی گفت: آمار طلاق در پنج سال اول مخصوصا در سال اول زندگی زوجین به دلایل نبود صبوری و سازگاری بیشتر است.

انتهای پیام/

,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه