اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل:

رویش علمی جوانان، لرزه بر اندام استکبار انداخته است

رویش علمی جوانان، لرزه بر اندام استکبار انداخته است
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل اقتدار و عظمت علمی کشور را متذکر شد و گفت: مهمترین بخش اقتدار کشور مرهون تولید دانش بومی در زمینه های مختلف است بطوریکه استکبار جهانی امروز بیشتر از چهره های سیاسی و نظامی از شخصیت های علمی ایران واهمه دارد چراکه به خوبی می داند عظمت کنونی و آینده ایران در دستان دانشجویان و نخبگان علمی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، پیش از ظهر امروز همایش تجلیل از فعالان دانشجویی علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با حضور پرشور دانشجویان و برنامه های شاد در سالن تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

اخلاق، ضامن سودمندی علم است

, اخلاق، ضامن سودمندی علم است, اخلاق، ضامن سودمندی علم است,

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این مراسم با بیان اینکه دانشجویان امروز دنبال علم هستند و روحیه علم طلبی دارند، گفت: این روحیه باید بر مبنای اخلاق در دانشجویان تقویت شود چراکه اخلاق علمی بالاتر از هر علم دیگری است.

,

وی با بیان اینکه در هر جامعه ای که اخلاق حاکم باشد، ان جامعه سعادتمند خواهد شد، گفت: علی رغم اینکه امروز بر دانشگاه ها انتقادات وارد است اما یکی از بخش های  که کشور توانسته در آن رشد کند و حتی در سطوح بین المللی زت آفرین نیز باد همین تولید علم مبتنی بر اخلاق است

,

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل در ادامه سخنان خود به رشد علمی کشور اشاره کرد و گفت: ما در چند دهه گذشته از لحاظ رشد شتاب علمی11 درصد بالاتر از میانگین جهانی بودیم این مدعا بر اساس اعلام مراجع علمی بزرگ دنیا همچون اسکوپوس و ISI است

,

وی به استاد علمی مقالات ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: تولیدات علمی ایران امروز در جایگاه بیستم جهانی قرار دارد و اغلب دانشمندان برجسته کشور و حتی استان اردبیل در زمره 1درصد برتر دانشمندان جهان قرا دارند.

,

رسولی به مقایسه دانشجویان ایران قبل از انقلاب و برهه فعلی پرداخت و گفت: قبل از انقلاب 40 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای تحصیل به خارج از کشور می رفتند و فایده های علمی این نخبگان به کشورهای مقصد می رسید اما امروز با پیشرفت مراکز علمی داخل کشور در خواست مهاجرت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور به شدت کاهش یافته بطوریکه 85 درصد مهاجرت کنندکان علمی نیز از پایان تحصیلات جهت خدمت به مردم به کشور باز می گردند.

,

وی با بیان اینکه امروز ایران جزو 10 کشور برتر المپیاد های علمی در جهان است گفت: دانشمندان جوان ایران بعد از انقلاب تا کنون 669 مدال برای کشور کسب کرده اند که این خود گویای توان بالای علمی نخبگان کشور است.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل کسب عناوین برتر المپیادهای جهانی توسط جوانان این مرز و بوم را موجب سربلندی، عزت و افتخار برای میهن اسلامی عنوان کرد و گفت: از اول انقلاب نیز، نظام ما ماهیت استقلال طلبی و استکبار ستیزی داشت که به لطف الهی در هر دو زمینه نیز سرامد و الگوی کشورهای مستضعف شده است.

,

شخصیت های علمی ما، لرزه بر اندام دشمنان انداخته اند

, شخصیت های علمی ما، لرزه بر اندام دشمنان انداخته اند, شخصیت های علمی ما، لرزه بر اندام دشمنان انداخته اند,

وی در ادامه سخنان خود به ترورهای اوایل انقلاب اشار کرد و گفت: در این اواخر نیز استکبار می خواهد با ترور دانشمندان و شخصیت های علمی مانع پیشرفت کشور شود اما از این نکته غافل است که جوانان ایران اسلامی بیدارتر و عالم تر از گذشته هستند و با به شهادت رسیدن یک نخبه علمی، صدها نخبه جوان پا به عرصه می گذارد.

,

رسولی اقتدار و عظمت علمی کشور را متذکر شد و گفت: مهمترین بخش اقتدار علمی کشور مرهون تولید دانش بومی علوم در زمینه های مختلف است بطوریکه امروز استکبار جهانی بیشتر از چهره های سیاسی و نظامی از شخصیت های علمی ایران واهمه دارند.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به تحریم های سنگین اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: تنها راه عبور از این وضعیت فلج کننده تحریم عمل به رهنمود مقام معظم رهبری یعنی دست یابی به اقتصاد مقاومتی است.

,

وی از اقتصاد دانش بنیان به عنوان شالوده اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: اقتصاد دانش بنیان اقتصادی است که نسل های آینده ما را نیز تامین می کند و علاوه بر این، زمینه های استقلال اقتصادی و سیاسی بیشتری را برای کشور به ارمغان می آورد چراکه اقتصاد دانش بنیان متکی به اندیشه های داخلی است و از ایدئولوژی گرفته تا تکنولوژی و فناوری آن همه در داخل قرار دارد و تحریم ناپذیر است.

,

دانشجویان، پرچمداران اخلاق در صحنه علم و فناوری هستند

, دانشجویان، پرچمداران اخلاق در صحنه علم و فناوری هستند, دانشجویان، پرچمداران اخلاق در صحنه علم و فناوری هستند,

رسولی ارزش و اهمیت فرصت جوانی را یادآور شد و گفت: ثروت و سرمایه آینده مملکت در دستان دانشجویان امروز است چراکه نخبگان جوان ما امروز با فعالیت های علمی خود می توانند در آینده نزدیک زمینه های خلق ثروت بر ای کشور را فراهم کنند.

,

وی به جلسات رهبر معظم انقلاب اسلامی با جوانان و نخبگان اشاره کرد و گفت: سند اسلامی شدن دانشگاه ها و سایر اسناد مختلف مربوط به حوزه علم و تکنولوژی در راستای ارزش دادن به جوانان و نخبه پروری است.

,

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل گفت: دانشجویان ایران اسلامی در واقع پرچمداران اخلاق در صحنه علم و فناوری دنیا هستند.

,

اجرای سرود زنده، مسابقه آواز، نمایش طنز از جمله برنامه های آیین تحلیل از دانشجویان فعال علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اردبیل بود.

,

انتهای پیام/ج

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه