اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

بیماران مبتلا به ایدز رایگان درمان می‌شوند

بیماران مبتلا به ایدز رایگان درمان می‌شوند
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای بیماری HIV درمان موفقی وجود دارد که تمام داروهای آن رایگان است و بیمار هزینه‌ای برای مداوا پرداخت نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدناصر عمادی پزشک بدون مرز ایرانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ درباره بیماری ایدز اظهار کرد: این بیماری با یک ویروسی به اسم ویروس اچ ای وی مرتبط است که تنها در بدن انسان زنده و در بدن هیچ موجودی غیر از انسان زنده نمی ماند در نتیجه با نیش حشرات نیز قابل انتقال نیست.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی با بیان اینکه این ویروس از راه های مختلف  وارد بدن انسان می شود و به شدت تکثیر پیدا می کند، تصریح کرد: زمانی که تعداد ویروس افزایش پیدا کرد سلول های دفاعی یا سرباز های ایمنی بدن را از بین می برد یعنی با افزایش ویروس اچ آی وی در بدن انسان در مقابل سلول‌های ایمنی و دفاعی بدن کاهش پیدا می‌کنند و بدن در مقابل بسیاری از میکروب‌ها و ویروس‌ها ، قارچ‌ها ، باکتری‌ها و انگل ها تضعیف می شود و قدرت مبارزه با آن را از دست می دهد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان اینکه با تضعیف سیستم ایمنی بدن به واسطه اچ آی وی، بدن ناکارآمد، ضعیف و سست و در این زمان بدن مبتلاء به هر بیماری می شود، ادامه داد: به عنوان مثال به طور مداوم دچار سرماخوردگی، اسهال، کاهش وزن، ضعف و خستگی مداوم می شود. این نشانه ها می توانداز علائم ابتلا به ویروس اچ آی وی در فاز پیشرفته باشد.
 
 عمادی از راه های انتقال این ویروس گفت و یادآور شد: از راه های انتقال استفاده از خون فرد آلوده و برقراری رابطه جنسی با فرد آلوده به این ویروس است؛ سومین راه از طریق مادر مبتلا به اچ آی وی به جنینش که در دوره جنینی، شیردهی یا در دوره زایمان ممکن ویروس به فرزند منتقل شود. چهارمین راه نیز در زمان جراحی و برخورد تجهیزات آلوده پزشکی به بدن سالم است که در نتیجه ویروس اچ آی وی به انسان سالم منتقل می شود.
 
وی در ادامه به راه های دیگر ابتلاء به این بیماری اشاره کرد و افزود: خطر آلوده شدن به این بیماری در آرایشگاه هایی که برای تاتو از سوزن های مشترک و غیر بهداشتی و از تیغ ها و ریش تراش های مشترک استفاده می شود وجود دارد چرا که از طریق خراشیدگی صورت و پوست فرد آلوده تماس پیدا کرده و وارد بدن سالم می شود همچنین مکان های حجامت غیر بهداشتی و در روستاهایی که ختنه ها به روش قدیمی انجام می شود امکان مبتلاء شدن بیشتر است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به راه های مهم انتقال ویروس ایدز در ایران اظهار کرد: از راه های مهم انتقال این ویروس طی 10 سال گذشته در کشور ما انتقال از طریق سرنگ‌های آلوده افراد معتاد بود اما طی چند سال اخیر به دلیل بی مبالاتی جنسی و انتخاب شریک های جنسی متعدد به ویژه جوان‌ها مهمترین راه انتقال بیماری اچ آی وی از طریق ارتباط جنسی شده است.
 
عمادی به نحوه درمان این بیماری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برای این بیماری درمان بسیار خوب و موفقی وجود دارد که تمام داروهای آن رایگان است یعنی بیمار هزینه ای برای مداوا پرداخت نمی کند و با استفاده از این دارو نه تنها عمری کاملا طبیعی و بدون هیچ بیماری دارد بلکه بیماری را به افراد دیگر نیز منتقل نمی‌کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ما علاوه بر نگرانی برای این بیماران که دائم در تخت بیماریستان باشند بلکه نگران خانواده به ویژه همسر و فرزندان و دوستانش هستیم که با ارائه داروی رایگان بین این بیماران نه تنها خود بیمار بلکه اطرافیان نیز در صحت و سلامتی به سر می برند.

پزشک بدون مرز ایرانی در پایان با بیان اینکه باید بین افراد جامعه فرهنگ سازی شود که نباید به مبتلایان به این بیماری با تحقیر نگاه کنیم بلکه باید این بیماران مورد محبت و لطف قرار گیرند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال یک دندان پزشک یا جراح نباید به خاطر بیماری فرد مبتلا از پذیرش و جراحی و مداوا وی سر باز زند. زیرا این کار منجر به سرخوردگی و افسردگی بیمار و در برخی موارد چون با بی مهری و بی توجهی اطرافیان رو به رو می شود منجر به حقارت و عقده شده و ممکن است به افراد جامعه آسیب برسانند و موجب گسترش بیماری شوند. در نتیجه بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری آموزش، فرهنگ سازی و مراقبت است.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه