اخبار داغ

نظر سنجی ها نشان می دهد؛

ماراتن «کوربین» و «جانسون» برای نخست‌وزیری انگلیس

ماراتن «کوربین» و «جانسون» برای نخست‌وزیری انگلیس
با نزدیک شدن زمان انتخابات زودهنگام انگلیس، نگاهی به نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تعداد حامیان حزب کارگر در حال نزدیک شدن به حزب حاکم محافظه‌کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با تصویب برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس در پی شدت گرفتن اختلافات بر سر لزوم خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت)، رقابت میان دو حزب اصلی بالا گرفته است.

,

به نوشته روزنامه «میرر»، انتخابات زودهنگام انگلیس ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) در حالی برگزار می‌شود که تکلیف اجرای برگزیت باید تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) مشخص شود. در این میان حزب کارگر به‌آرامی در حال نزدیک شدن به حزب حاکم محافظه‌کار است.

, میرر,

از زمان آغاز کمپین‌های انتخاباتی تا کنون، احتمال پیروزی محافظه‌کاران بالاتر بوده اما انتخابات سال ۲۰۱۷ نشان داد حزب کارگر می‌تواند در روزهای نزدیک به انجام رأی‌گیری، عرصه را بر حزب حاکم تنگ کند. از این رو به عقیده تحلیل‌گران در این انتخابات هیچ اتفاقی غیرممکن نیست.

,

البته باید این را درنظر داشت که در انتخابات سال ۲۰۱۷، دو حزب اصلی انگلیس ۸۴ درصد آراء را به دست آوردند. این در حالی است که در انتخابات پیش رو مرزهای جدیدی تشکیل شده است. «نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت صف خود را از محافظه‌کاران جدا کرده و به رقیبی برای تصاحب سایر کرسی‌های پارلمان مبدل شده است.

,

در این میان نگاهی به نظرسنجی‌ها برای بررسی شانس پیروزی احزاب رقیب در انگلیس می‌تواند مفید باشد. در ادامه به نتایج چند نظرسنجی مهم هفته اخیر اشاره شده است.

,

در جدیدترین نظرسنجی (۲ و ۳ دسامبر) که در روزنامه «دیلی تلگراف» منتشر شده است، ۴۲ درصد شرکت‌کنندگان حامی حزب محافظه‌کار و ۳۲ درصد حامی حزب کارگر بودند.

,

نتایج نظرسنجی موسسه «یوگاو» (۲۸ نوامبر تا ۲ دسامبر) کاملاً به سود حزب کارگر است. در این نظرسنجی ۴۷ درصد حامی حزب کارگر و تنها ۳۰ درصد حامی حزب محافظه کار بودند.

,

با این حال در نظرسنجی که به سفارش «رویترز» در تاریخی مشابه انجام شده است، محافظه‌کاران ۴۲ درصد و حزب کارگر ۳۵ درصد کرسی‌های پارلمان را تصاحب خواهند کرد. گمان می‌رود علت افزایش حمایت از محافظه‌کاران ضد مهاجرت، حمله تروریستی در پل لندن باشد.

,

بر اساس نظرسنجی قبلی یوگاو (۲۸-۲۹ دسامبر) ۴۳ درصد شرکت‌کنندگان حامی محافظه‌کاران و ۳۴ درصد حامی حزب کارگر بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه