اخبار داغ

کارشناس بنیاد فرهنگی اسلامی قم مطرح کرد؛

نقش مهم معلمان در رسیدن به تمدن اسلامی

نقش مهم معلمان در رسیدن به تمدن اسلامی
کارشناس بنیاد فرهنگی اسلامی قم با اشاره به اینکه با تربیت صحیح جامعه می توان به تمدن اسلامی رسید گفت: امروز معلمان ما در آموزش و پرورش کار مهم پرورش یک انسان را در دست دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حجت الاسلام و المسلمین امید شیروانی ظهر امروز در دومین همایش معلم آینده ساز در تالار معلم همدان با بیان اینکه ۱۲ آذرماه سال ۷۹ مصادف با آغاز تببین انقلاب اسلامی است اظهار کرد: ۱۹ سال قبل رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی کلیدی خود مبانی اسلامی و اصول دین و وظایف و نقشه عملیاتی راه را مشخص کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به اینکه در جمع فرهنگیان و نخبگان استان باید در فضای مبانی اصولی و برهانی سخن گفت افزود: در سخنرانی تاریخی ۱۲ آذرماه ۷۹ رهبر معظم انقلاب با دولتمردان از اصول دین معاد و توحید صحبت می شود اما در مبحث عدالت که شاخصه مکتب ماست از کرامت انسانی سخن گفته می شود.

,

کارشناس بنیاد علمی فرهنگی انقلاب اسلامی قم ادامه داد: چون جریان شیطانی در قرن ۲۱ در حال کوشش برای تنزل مقام انسانی است رهبر معظم انقلاب کرامت انسانی را اصل اساسی دین تعریف می کنند.

,

شیروانی با بیان اینکه در فضای شیعه در نگاه فردی کمال انسانی در بالاترین حد رسیدن به خدا و خدایی شدن تبیین می شود بیان کرد: در نگاه اجتماعی نیز شیعه مدینه فاضله را جامعه مهدوی و انتظار ظهور امام زمان عج می داند.

,

وی با بیان اینکه انتظار جزو اصلی ترین و احساسی ترین نگاه شیعه است خاطرنشان کرد: این نگاه در دنیای امروز با وجود جنایات بشری در نقاط مختلف جهان از کودک کشی در یمن تا استفاده از بمب اتمی و شیمیایی ما را به این اصل معتقد می کند که آینده جهان با ظهور امام زمان عج از آن مستضعفان جهان است.

,

شیروانی با طرح این سوال که برای ظهور و زمینه سازی ظهور و گسترش عدل الهی وظیفه بشریت چیست ؟ گفت: در جمع نخبگان فرهنگی که وظیفه طراحی و استراتژی برنامه های کلان آموزشی را برعهده دارند باید نگاه مهدویت و گسترش فرهنگ انتظار در اصل برنامه ها قرار گیرد.

,

این کارشناس حوزه با تاکید بر اینکه برنامه ریزی بلند مدت یهود در ۳۰۰ سال گذشته امروز با قدرت پول و رسانه به ثمر نشسته است تاکید کرد: باید نخبگان فرهنگی بنا بر گفته مقام معظم رهبری به نگاه خطابی در فلسفه ظهور امام زمان عج نگاه نکنند چون با این نگاه نمی توان موفق عمل کرد.

,

وی با اشاره به اینکه جمع فرهیخته و نخبه فرهنگی جامعه اگر به این اکتفا کند که در فلسفه انتظار فقط بگوید خدا صاحب همه ما را برساند یک فاجعه است تصریح کرد: باید در نگاه انتظار مهدویت این قشر تبیین بسیار دقیق و فنی داشته باشند.

,

شیروانی با اشاره به گفته قرآن مجید که می فرماید تا جامعه ای از دورن متحول نشود نمی تواند پذیرای ولی خدا شود اضافه کرد: قانون الهی و عقل و اختیار راه اصلی را نشان داده که باید زمینه ظهور در جامعه فراهم شود.

,

وی با تاکید بر اینکه ایمان از روی فهم راه اصلی و پایه حرکت برای ظهور است اظهار کرد: ایمان آگاهانه شرط اصلی تبعیت از امام زمان عج است.

,

شیروانی با تاکید بر اینکه برای ظهور زمینه سازی و برای زمینه سازی الگوسازی در جامعه نیاز است یادآور شد: برای ایجاد تمدن اسلامی دو عنصر اساسی تولید فکر و پرورش انسان نیاز است.

,

وی با اشاره به اینکه با تربیت جامعه می توان به تمدن اسلامی رسید تصریح کرد: امروز معلمان ما در آموزش و پرورش کار مهم پرورش یک انسان را در دست دارند.

,

این کارشناس حوزه با تاکید بر اینکه اگر گفتیم تولید فکر و پرورش انسان لوازم خود را دارد و تولید فکر به معنای تولید علم نیست بیان کرد: تولید فکر به معنای تولید خلاقیت و ایده است و همین که معلم بگذارد دانش آموز در مورد ظهور امام زمان فکر کند کمک به رشد عقلانیت جامعه کرده است.

,

وی در خصوص پرورش انسان دغدغه مند در حوزه علوم انسانی نیز گفت: پرورش نخبه علوم انسانی یعنی پرورش فردی دغدغه مند برای ظهور است.

,

شیروانی در مورد جایگاه رفیع معلمان در فضای تعلیم و تربیت جامعه گفت: باید در فضای تعلیم و تربیت معلم فردی را پرورش کند که به لقاء الله برسد چراکه با ایمان فردی می توان به جامعه معتقد و با ایمان رسید.

,

وی با اشاره به انقلاب و جنگ هشت ساله که پرورش فردی را در فضای تعلیم و تربیت به اثبات رساند افزود: این فضا امروز نیز شهدای مدافع حرم و شهید حججی ها را تربیت کرده است.

,

شیروانی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت نابسامان اقتصادی کشور نیازمند جوانان مومن و انقلابی است که با ایمان خود این کشور را بسازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه