اخبار داغ

شرط ماکرون برای ادامه حضور نظامی فرانسه در آفریقا

شرط ماکرون برای ادامه حضور نظامی فرانسه در آفریقا
در پی کشته شدن 13 نظامی فرانسوی در «مالی»، رئیس‌جمهور فرانسه گفت ادامه حضور نظامی فرانسه در غرب و مرکز آفریقا نیازمند تأییدیه رهبران این مناطق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  چند روز بعد از اعلام خبر کشته شدن ۱۳ نظامی فرانسوی در جریان یک عملیات در کشور «مالی»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته (چهارشنبه) از رهبران کشورهای آفریقایی خواست تا به وضوح بر لزوم حضور نظامی فرانسه در این کشورها تأکید کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، ماکرون گفت کشورهای غرب آفریقا باید به وضوح اعلام کنند که حضور نظامی فرانسه در کشورهایشان ضروری است.

,

این دیپلمات ارشد فرانسوی تصریح کرد که فرانسه در حال سازماندهی نشست ۱۶ دسامبر (۲۵ آذرماه) برای بحث در خصوص این موضوع با مالی، بورکینافاسو، چاد، نیجر و موریتانی است.

,

رئیس‌جمهور فرانسه خطاب به کشورهای غرب آفریقا گفت: «آیا آنها خواستار حضور ما هستند؟ آیا به ما نیاز دارند؟ من پاسخ‌های روشن و شفافی در خصوص این موضوع می‌خواهم».

,

وی تأکید کرد که شرط حفظ ارتش فرانسه در کشورهای غرب آفریقا این است که این کشورها به وضوح بر لزوم حضور نظامی فرانسه تأکید کنند.

,

پس از حادثه اخیر مالی برای نظامیان فرانسوی، ماکرون خواستار تجدیدنظر درباره حضور فرانسه در غرب آفریقا شد و روز گذشته خواستار «چارچوب و شرایط سیاسی» جدید برای مأموریت نظامی فرانسه در آفریقا شد.

,

مرگ نظامیان فرانسوی در مالی در حالی صورت گرفته که یازدهم آبان ماه هم یکی از نظامیان ارتش فرانسه در این کشور آفریقایی جان خود را از دست داده بود.

,

مناطق مرکزی و شمالی مالی از سال ۲۰۱۲ شاهد حملات تروریستی مکرر گروه‌های جدایی‌طلب و افراط‌گرایان وابسته به القاعده و داعش بوده است.

,

برخی در مالی که مستعمره پیشین فرانسه بوده است، به حضور نظامی فرانسه معترض هستند.

,

طبق این گزارش، عملیات فرانسه در غرب و مرکز آفریقا جزء بزرگترین مأموریت‌های خارجی فرانسه به حساب می‌آید و حدود ۴۵۰۰ نظامی این کشور در آن مشارکت دارند.

,

فرانسه در سال ۲۰۱۳ به بهانه مقابله با گروه‌های افرطی که کنترل شهرهای بزرگ در شمال مالی را به دست گرفته بودند،، مداخله نظامی در این کشور آفریقایی را آغاز کرد.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه