اخبار داغ

آیت‌الله موحدی کرمانی:

مسئولین صالح نداشته باشیم، همه چیز انقلاب را از دست می‌دهیم

مسئولین صالح نداشته باشیم، همه چیز انقلاب را از دست می‌دهیم
رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر مسئولین صالح نداشته باشیم هر چه در انقلاب به دست آورده ایم از دست می دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی، رئیس جامعه روحانیت مبارز در نهمین نشست ماهانه جامعه روحانیت با احزاب و تشکل‌های ارزشی که صبح امروز(پنجشنبه ۱۴ آذر ماه) در دفتر مرکزی جامعه روحانیت برگزار شد، با ذکر حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام در باب کوچک شمردن گناهان در تعالیم اسلامی گفت: هر جا که در زندگی اجتماعی و فردی گرفتار می شویم خود مستوجب این گرفتاری شدیم و در نظام هستی، مجازات خداوند را خود موجب می شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نجات از گرفتاری و بن بست را نیز خود ما موجب می شویم، افزود: اکنون فرصت عمل و اولویت شناسی ماست که به داد انقلاب برسیم و اگر مسئولین صالح نداشته باشیم هر چه در انقلاب به دست آورده ایم از دست می دهیم. در قضیه گرفتاری بنی صدر در ابتدای انقلاب هر وقت خدمت حضرت امام رحمه الله علیه می‌رسیدیم و اظهار نگرانی می‌کردیم امام تاکید می‌کردند که مجلس را داشته باشید. امروز هم باید برای تشکیل مجلسی از آدم های صالح دغدغه داشته باشیم.

,

رئیس جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از بی مسئولیتی و بی تدبیری برخی مسئولین در افزایش قیمت بنزین بدون مقدمه چینی لازم آن را نمونه ای از انتخاب افراد ناکارآمد و عامل گرفتاری دانست و افزود: وای بر این مسئولین! مشکلی را می‌توانند حل کنند یا خدمتی را انجام دهند اما وظیفه و ماموریت مهم را تشخیص نمی دهند.

,

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمد حسین موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و مسئول تشکیل جامعه روحانیت وی با اشاره به آمار بالای جوانان و نیروهای ارزشی ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسیدن به وحدت و وفاق را هدف کلیدی این سلسله نشست ها دانست و گفت: باید بتوانیم با لیستی فراگیر و گفتمانی جامع به مردم انگیزه دهیم تا در انتخابات افرادی صالح، کارآمد و انقلابی را انتخاب کنند؛ افرادی که دغدغه اصلی مردم را بشناسند و به فکر حل مشکلات کشور باشند.

,

حجت الاسلام موسی‌پور با بیان دغدغه هایی در خصوص کم و کیف مشارکت یا عدم مشارکت نیروهای ارزشی و متدین در پای صندوق‌های رای افزود: اولویت جناح ارزشی مشارکت حداکثری مردم و همه اقشار و گروه ها به ویژه اقشار متدین و ارزشی است و این یک راهبرد تعیین کننده در جامعه روحانیت مبارز است.

,

در ادامه حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: باید با شکر گذاری از خداوند متعال که از این فتنه عظیم با تدبیر خاص رهبری معظم انقلاب عبور کردیم عنایت خدا را برای مراحل بعدی بخواهیم.

,

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: باید با شکر گذاری از خداوند متعال که از این فتنه عظیم با تدبیر خاص رهبری معظم انقلاب عبور کردیم عنایت خدا را برای مراحل بعدی بخواهیم. شکر این نعمت هم در مقطع کنونی این است که وحدت و همدلی خود را افزایش دهیم.

,

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هدف جامعه روحانیت از برگزاری این نشست ها سیاسی و ساختاری است افزود: جامعه روحانیت هرگز بی عمل و منفعل نبوده و در انتخابات پیش رو نیز هرگز حاضر نخواهد شد که در جریان ارزشی و انقلابی تشتت و اختلاف بر سر لیست انتخاباتی پیش بیاید، چرا که اگر لیست واحد نداشته باشیم حتماً با پیروزی در رقابت ها فاصله پیدا می کنیم. اگر به یک لیست جامع و مانع برسیم حتماً سازمان رای به گونه‌ای رقم خواهد خورد که علاوه بر همراهان و رای دهندگان متدین و ارزشی، بخش خاکستری جامعه نیز به لیست ما گرایش پیدا خواهند کرد.

,

در پایان این نشست نمایندگان احزاب و تشکل های انقلابی و ارزشی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص انتخابات پیش روی مجلس پرداختند. مهمترین محورهایی که در این خصوص مورد تاکید قرار گرفت از این قرار است: عدم تضعیف نیروهای انقلابی، تاکید بر نقش آفرینی جامعه روحانیت، شناسایی ظرفیت‌های اجتماعی و تحلیل دقیق اقشار جامعه، پرهیز از اختلافات درون جریانی، نقش دادن به دانشجویان و دانشگاهیان در فرآیند رقابت‌های انتخاباتی، لزوم تشویق افراد متعهد و فاضل برای ورود به عرصه رقابت ها و پرهیز از توهم پیروزی قطعی در انتخابات، بهره گیری از ظرفیت‌های استانی تشکل‌های ارزشی، داشتن یک لیست واحد و پرهیز از تعدد لیست ها در جریان ارزشی و ...

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه