اخبار داغ

کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور

کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کمبود۲۱۰ مدرسه استثنایی در سطح کشور احساس می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید جواد حسینی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت ۱۲ آذر‌ماه روز جهانی معلولان با حضور در زنجان در شورای معاونان آموزش و پرورش و جمع همکاران آموزش استثنایی استان زنجان حضور داشتم و موضوعات مختلف در آن طرح و بررسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد فراگیرسازی و مناسب‌سازی در آموزش استثنایی مورد توجه است، بیان کرد: در هفت سال اخیر فراگیری آموزش استثنایی ۸۲ برابر شده است.

,

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی در بستر فیزیکی و محتوایی دنبال می‌شود، گفت: ۶۰ کتاب مناسب‌سازی شده نیز در ماه‌جاری رونمایی شده است.

,

حسینی با بیان اینکه در سطح کشور کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی احساس می‌شود که توسط خیرین احداث خواهد شد، عنوان کرد: از این تعداد دو مدرسه استثنایی و یک مدرسه اوتیسم در زنجان احداث می‌شود.

,

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان توسط دولت به تصویب رسیده و از اول سال اجرایی می‌شود، گفت: معلمان مقطع ابتدایی ۱۰ درصد مزایای بیشتر دریافت می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه از ۲۴ هزار معلم استثنایی، ۲۰ هزار معلم در مقطع ابتدایی فعال هستند، بیان کرد: این افراد از ۱۰ درصد مزایای بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

,

حسینی با بیان اینکه 12 هزار مدرسه پذیرا در کشور میزبان دانش‌آموزان استثنایی است، ادامه داد: 73 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

,

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی نیز در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

,

وی با بیان اینکه مدارس پذیرا به لحاظ استانداردسازی مشکلاتی دارد که باید رفع شود، اظهار کرد: ارائه آموزش‌ها به معلمان این مدارس نیز برای مناسب‌سازی دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.

,

مشکلات مدارس استثنایی در شورای آموزش و پرورش بررسی می‌شود

,

استاندار زنجان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخشی از کار معلولان مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان است، گفت: همه اقدامات گذشته جبران نشده اما کارهای عمرانی و خدماتی با رویکرد رعایت شرایط معلولان انجام شده و جلسات مختلف با این رویکرد برگزار می‌شود.

,

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه محل ورود و خروج دستگاه‌ها اصلاح شده است، عنوان کرد: خدمات‌رسانی به معلولان حق طبیعی آنها است.

,

وی همچنین از اختصاص یک جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان به مدارس استثنایی خبر داد و گفت: مصوبات این شورا با حضور مدیران بررسی و میزان اجرایی شدن آن بررسی می‌شود.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه