اخبار داغ

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد

انجام 29هزار مورد نظارت بهداشتی از مراکز تولید وتوزیع فرآورده های دامی/ 170پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شد

انجام 29هزار مورد نظارت بهداشتی از مراکز تولید وتوزیع فرآورده های دامی/ 170پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شد
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 29 هزار و 674 مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و فرآورده های دامی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی، مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: دامپزشکی از راه‌های مختلف در سلامت، اقتصاد و پیشرفت جامعه اثیرگذاراست.

وی با اشاره به وجود 13 کشتارگاه فعال در استان ادامه داد: از این میزان چهارکشتارگاه طیور و 9 کشتارگاه مختص دام در شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زهک، هامون، سرباز، خاش، میرجاوه و کنارک هستند.

این مقام مسئول محوری‌ترین فعالیت دامپزشکی را در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی جامعه و امنیت غذایی مردم دانست و تصریح کرد: ناظرین و بازرسان این اداره علاوه بر بازدیدهای مستمر و برنامه ریزی شده و یا سرزده، در قالب طرح نظارتی اقدام به حضور مستمر و کامل در کشتارگاه ها نیز دارند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 29 هزار و 674 مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و فرآورده های دامی صورت گرفته که از این میزان 435 مورد غیربهداشتی بوده و 273 نمونه برداری انجام شده است.

وی تصریح کرد: در عملیات نظارت بهداشتی بر مراکز فوق یک میلیارد و 455 میبیون و 137 هزارو 79 کیلوگرم فرآورده دامی کشف و ضبط شد، همچنین 117 میلیون و 857 هزار و 79 کیلوگرم لاشه و آلایش به دلایل بهداشتی از چرخه مصرف حذف و معدوم شد.
 
این مقام مسئول افزود: در این بازرسی ها 170مورد پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شد.

مدیرکل دامپزشکی استان در تکمیل مطلب فوق ادامه داد: همچنین105 هزار و 236 مورد بازرسی و نظارت از کشتارگاه های دام انجام شده که از این میزان 25 هزار و 20 راس گاوو گوساله، 69 هزار و 729 راس گوسفند و بره، سه هزار و 180 راس بزوبزغاله، هفت هزارو 208نفرشتر و 22 راس شترمرغ بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه طیور نیز از ابتدای سال تاکنون 152 هزار و 340 قطعه طیور کشتار و دو هزارو 528 قطعه دیگر نیز ضبط شده است.

حسینی در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: ملزم کردن کشتارگاه ها به استخدام دکتر دامپزشک به عنوان مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه و کاردان یا کارشناس دامپزشکی به عنوان دستیار مسئول فنی بهداشتی یکی از اقدامات مهم است که این افراد در کشتارگاه ها حضور تمام وقت دارند و تمام فعالیت کشتارگاه زیر نظر آنها انجام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان تاکید کرد: ناظرین ادارات دامپزشکی در کشتارگاه حضور دائم دارند و یا اینکه روزانه از کشتارگاه ها بازدید کرده و بر روند کشتار نظارت عالیه دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه