اخبار داغ

رئیس انجمن نمایش آمل عنوان کرد

نقش پررنگ تئاتر در فرهنگ‌سازی/ تئاتر زیر سایه بی توجهی مسئولان

نقش پررنگ تئاتر در فرهنگ‌سازی/ تئاتر زیر سایه بی توجهی مسئولان
رییس انجمن نمایش آمل گفت: ما معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی بسیاری در جامعه داریم که می توان از طریق هنر نمایش برای حل آنها فرهنگ سازی کرد به شرط آنکه این پتانسیل را بارور کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدامیررضا مدنی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به وضعیت تئاتر در آمل اظهار کرد: تئاتر در طول سالیان گذشته همواره فراز و فرود بسیاری داشته است، گاهی شاهد رونق بسیار خوب تئاتر و گاهی هم متاسفانه با رکود مواجه بودیم.
 
وی با بیان اینکه آمل ظرفیت زیادی در هنرهای نمایشی دارد، گفت: تئاتر آمل به دلیل پتانسیل های بالقوه ای که در اختیار دارد، هرگاه مورد حمایت قرار گرفت توانست در اجراهای شهری مخاطبان بسیاری را جذب کند و در جشنواره های معتبر نیز درخشیده است.
 
رییس انجمن نمایش آمل با بیان اینکه طی سالیان گذشته با حضور پررنگ فارغ التحصیلان تئاتر و هنرمندان جوان اما باسابقه خوشبختانه شاهد رونق نسبی تئاتر پس از یک دوره رکود هستیم، تصریح کرد: نتیجه این رونق درخشش دو گروه خوب در جشنواره استانی تئاتر مازندران، کسب بیشترین جوایز این دوره از جشنواره و راهیابی تئاتر آمل به جشنواره بین المللی فجر بوده است که امیدواریم این درخشش با حمایت های رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان همچنان ادامه داشته باشد.
 
رییس شورای راهبردی تئاتر به نقاط قوت تئاتر آمل اشاره کرد و افزود: حضور پیشکسوتان عرصه تئاتر، هنرمندان تحصیل کرده، با تجربه و کاربلد از نقاط قوت و تاثیر گذار تئاتر آمل است.
 
این مسئول مشکلات مالی را ازبزرگترین چالش های تئاتر شهرستان آمل دانست و تصریح کرد: بزرگترین نقطه ضعف ما در بحث منابع مالی و امکانات سخت افزاری است، هرچند که روسای مختلف ارشاد در حد بضاعت خود تلاش های بسیاری کردند اما همچنان تنها سالن تئاتر استاندارد ما مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) است که پاسخگوی نیازهای تئاتر آمل نیست.
 
مدنی در ادامه یادآور شد: البته باید از تلاش هایی که برای تجهیز این سالن انجام شد تشکر کنم اما ناچاریم بپذیریم که کمبودها بسیار است و توجه بیشتر مسئولان به تئاتر را طلب می کند.
 
وی با اشاره به تاثیر هنر هفتم در جامعه اظهار کرد:  تئاتر در جوامع پیشرفته در فرهنگ سازی آنقدر حضور پررنگی دارد که جزو سبد خانوار محسوب می شود، اما در کشور ما این هنر فاخر در سایه بی توجهی ها و سیاست گذاری های اشتباه نتوانسته به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند که شهر آمل نیز از این قاعده مستثنی نیست.
 
رییس انجمن نمایش آمل از بی توجهی مسئولان به هنر ابراز ناراحتی کرد و افزود: مقام معظم رهبری در ارتباط با تئاتر تعبیر بسیار جالبی دارند آنجا که می فرمایند برای بررسی پیشرفت یک کشور به تئاتر آن کشور نگاه کنید، این جمله بار معنایی بسیار عمیقی دارد که در نگاه مسئولان تصمیم گیر فرهنگی کشور مغفول مانده است.
 
این هنرمند جوان آملی ادامه داد: ما معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی بسیاری در جامعه داریم که می توان از طریق هنر نمایش برای حل آنها فرهنگ سازی کرد به شرط آنکه این پتانسیل را بارور کنیم.
 
مدنی در پایان با بیان اینکه تئاتر یکی از ابزار فرهنگ سازی است، خاطرنشان کرد: طی سالیان گذشته هنرمندان آملی نمایش هایی با موضوعات ازدواج آسان، مضرات ماهواره، معضل زباله، تحکیم بنیان خانواده، ترویج آیین و رسوم کهن مازندرانی، ترویج فرهنگ شهادت، توجه به تربیت فرزندان، مشکلات معلولان و... را به روی صحنه بردند که نشان می دهد هنر نمایش ما به خوبی با معضلات جامعه آشنا بوده و ظرفیت فرهنگ سازی برای حل آنها را دارد و تنها نیازمند توجه بیشتر است تا نقش خود در این زمینه را با قدرت بیشتری ایفا کند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه