اخبار داغ

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

نماز جمعه فکر مردم را تقویت می‌‏کند

نماز جمعه فکر مردم را تقویت می‌‏کند
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نماز جمعه فکر مردم را تقویت می‏کند گفت: اگر دست به دست هم دهید و متحد و یکپارچه کار و تلاش کنید لرستان از این بیکاری خارج می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: نماز جمعه به تحلیل زیبای رهبر عزیز و عالی قدرمان در بیاینه گام دوم یکی از خون آوردهای انقلابی اسلامی است، حاصل خون های مطهر و رشادت ها، شهادت های بهترین های ما است که بعد از قرن ها خداوند برکت نماز جمعه را به جامعه ما داد و جامعه ما این توفیق را پیدا کرد که به نص صریح قرآن عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: خدای متعال بر نماز جمعه برای جامعه مومنان منافع فراوانی را ذخیره کرده است؛ این همه تاکید برای تشکیل نماز جمعه و شرکت در نماز جمعه برای این است که خدای متعال در نماز جمعه برای تمام مومنان منفعت مادی و معنوی را قرار داده است.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: در نماز جمعه ذکر و یادخدا است، با فراخوان نماز مردم به سمت نماز جمعه می آیند و در این یاد خدا که به صورت جمعی انجام می شود و مردم در کنار هم، به همراه هم، صف به صف و شانه به شانه در رکوع، سجده و در قیام، ذکر و تشهد قرار می گیرند این مرکز حضور فیض خداوند و لطف الهی برای جامعه است.

,

وی بیان کرد: مردم در نمازهای روزانه در مساجد جمع می شوند، مسجد خانه خدا و مردم بندگان خدا هستند که برای یاد خدا گرد هم جمع می شوند.

,

حاج علی اکبری تصریح کرد: در نماز جمعه که در روز جمعه تشکیل می شود عید مسلمانان است، یکی از چهار عید بزرگ مسلمانان جمعه است؛ در این کنار هم قرار گرفتن علاوه بر ذکر، فکر هم هست، دو رکعت از نماز ظهر در نماز جمعه به خطبه اختصاص داده می شود و در اینجاست که امام جماعت امام جمعه می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه مردم در نماز با امام جمعه همراه هستند در خطبه نیز با او همراه هستند؛ خطیب نماز جمعه باید در این دو خطبه فکر مردم را تقویت کند، باید دین خدا را به آنها معرفی کند و آیات را تلاوت کند، باید آنها را نسبت به وظایفشان به روز کند.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت:  نماز جمعه با اجازه امام مسلمین تشکیل می شود از این لحاظ با نماز جماعت فرق می کند؛ نماز جمعه نماز امامت و ولایت است و با اجازه امام تاسیس می شود، امام جمعه باید از طرف امام مسلمین انتخاب شود.

,

وی اظهار داشت: مومنان در نماز جمعه با هم پیوند می گیرند و به دریای مومنان پیوند می خورند، اجتماع با شکوه، زیبا و متعهد به یاد خدا و آکنده از محبت، دوستی و برادری در آنها شکل می گیرد.

,

حاج علی اکبری افزود: امروز در خرم آباد هستیم، مرکز یک استان مومن، انقلابی، حسینی، فاطمی و عاشق اهل بیت(ع) که هم خرم است و هم آباد است؛ خرمی به محبت اهل بیت(ع) است و آبادی اش به وحدت و در کنار هم قرار گرفتن است.

,

وی عنوان کرد: استان شما مرکز یکی از بزرگترین اقوام کشور است که عمری به صراحت، صداقت، دلاوری، مردانگی، صفا، محبت و وفا شناخته شده است و ما لرستانی ها را در سطح کشو اینگونه می شناسیم.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد:  سالهای سال است از زمان دفاع مقدس به بعد با استان شما ارتباط دارم و عده زیادی از هم استانی های شما را می شناسیم، ویژگی جوانان شما حیا و غیور بودنشان است.

,

وی تصریح کرد: روز گذشته در جمع جوانان شما بودم و وقتی اندیشه شان را دیدم به شما افتخار کردم، سطح درک جوانان ای استان خیلی بالا است؛ خداوند به استان شما ظرفیت و امکانات داده است که اگر دست به دست هم دهید و متحد و یکپارچه کار و تلاش کنید شما از این بیکاری ها خارج شده و در کنار آن باید مهارت ها را تقویت کنید و به روز شود.

,

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: در خرمی و آبادانی کشور نیز سهمش را اضافه می کند، پرچم خرمی و آبادانی کشور را می توانید به دست بگیرید؛ نماز جمعه هنرش این است که ظرفیت ها را به هم گره بزند و با هم باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه