اخبار داغ

آیت‌الله سعیدی:

مسئولان کارهای خود را درست انجام دهند تا دشمنان را به طمع اغتشاش نیندازند

مسئولان کارهای خود را درست انجام دهند تا دشمنان را به طمع اغتشاش نیندازند
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه شورای نگهبان نمایندگان کنونی مجلس که به نفع فتنه گران موضع‌گیری کردند را رد صلاحیت کند گفت: مردم عزیز ایران می‌دانند شورای نگهبان به حداقل صلاحیت‌ها اکتفا می‌کند اما تشخیص تخصص علمی، اخلاقی، سیاسی و پیروی از گفتمان ولایت کاندیداها با خود مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه که در مصلی قدس شهر قم برگزار شد اظهار کرد: خداوند در آیه 18 سوره توبه می‌فرمایند مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خداوند و روز قیامت ایمان‌دارند، اقامه نماز می‌کنند و زکات می‌پردازند و 5 خصلت برای کسانی که شایستگی دارند خانه خدا را آباد کنند ذکر می‌کنند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: ازنظر قرآن مسجد سازی تنها به ساخت بنای مساجد نیست بلکه آبادگران مسجد باید ایمان به خدا و روز معاد داشته باشد انسانی که این‌ها را  ندارد جز انگیزه فساد انگیزی انگیزه دیگری برای ساخت خانه خدا را تعمیر آن ندارد آبادگر مساجد باید در عمل هم خودش هم نمازگزار باشد.

سعیدی خاطرنشان کرد: کسی که نماز می‌خواند اما از غم محرومان غافل است و زکات نمی‌دهد و به این تکلیف عمل نمی‌کند نمی‌تواند خانه خدا را آباد کند و کسی که روحیه ترس از خدا ندارد نمی‌تواند خانه خدا را آباد کند ترسیدن از غیر خدا بشر را به‌سوی تسلیم در برابر طاغوت می‌کشد که خواه‌ناخواه شرک است.

وی ادامه داد: دلیل اینکه خداوند این‌ها را برای آبادگران مساجد شرط گذاشته این است که  ایمان به خدا و معاد جزء نافذترین باورها در وجود انسان است که به رفتارهای انسان جهت می‌دهد اعمال انسان بازتاب عقاید و باورهای او است .

منافقین را در مساجد راه ندهید

امام‌جمعه قم گفت: آباد کردن مسجد از دو جهت باید موردتوجه باشد هم از جهت مادی مانند ساخت مساجد و  مرمت مسجد و تهیه  امکانات مسجد مانند فرش و وسیله سرمایشی و گرمایشی و....  از طرفی  آباد کردن معنوی مسجد نیز مهم است که باید در آن  نماز اقامه  شود و قرائت قرآن انجام‌شده  و به بیان مسائل روز کشور پرداخته شود و بیان احکام در آن صورت گیرد و محلی برای خدمت‌رسانی به محرومان و پاسخ به شبهات باشد و اعیاد مذهبی و عزاداری‌ها در آن برقرار باشد.

سعیدی افزود: از طرفی تخریب کردن مساجد نیز از دو جهت وجود دارد، تخریب معنوی مساجد که با بدعت‌گذاری‌ها و جلوگیری از بیان مسائل شرعی و الهی و جلوگیری از انجام کارهای خیر و تخریب آبروی مردم در مسجد ، توطئه بر ضد نظام در داخل مساجد  راه دادن  منافقین و افراد  شبهه‌ناک در مساجد است که  این‌ها همه  راستای همان مسجد ضرار است ازنظر مادی به بهانه‌ای مختلف مسجدها را خراب کردند جز تخریب مساجد است.

وی تأکید کرد: سیاستمداران و مسئولان کشور از راه درست‌کارهای  خود را انجام دهد تا هم به تقوا عمل کرده باشند و هم مردم را به دردسر نیندازند و دشمنان را به اغتشاش و طمع در کشور نیندازند.

حضرت معصومه(س) مجاهد و مهاجر فی سبیل الله بود

امام‌جمعه قم  با گرمی داشت ولادت امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: دشمنان در کمین بودند بعد از امام حسن عسکری(ع) چه کسی به‌عنوان حجت معرفی می‌شود تا ایشان را به قتل برسانند اما امام حسن عسکری(ع) در شرایط تقیه با افرادی تماس می‌گرفتند و فرزند خود حضرت مهدی(عج) را به آن‌ها نشان می‌دادند و می‌فرمودند دیگر ایشان را نخواهید دید پی صبر و مقاومت پیشه کنند و در انتظار فرج ایشان بمانند.

سعیدی قم ضمن تسلیت رحلت حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س) در دوران عمر کوتاه  و در دوران کوتاه اقامت خود در قم گام‌های بلند و ماندگاری برداشتند ایشان نشان دادند که با عمر کوتاه هم‌کاره‌ای اساسی انجام داد نشان دادند در عین عفاف و حجاب  و اتصال به خاندان امامت می‌توان در جامعه تأثیر گذرا بود و انسان می‌تواند  بازندگی و مرگ خود تمدن ساز باشند ایشان بازندگی عفیفانه به نشر معارف اهل‌بیت پرداختند و  مجاهد فی سبیل الله و مهاجر فی سیبل الله بودند.

امام‌جمعه قم افزود: حضرت معصومه (س) با طاغوت زمان درافتاد و با نشر معارف اهل‌بیت و مانند عمه‌اش زینب(س) بر مستکبران شورید و آن‌ها را بری هویت  بی‌شخصیت کرد و قدرت‌های پوشال را از کاخ عنان به پایین کشید و جان پاک خود را همچون مادرشان حضرت فاطمه معصومه(س) درراه خدا و ولایت هزینه کرد و خداوند به بانوی کرامت مقامی عطا کرد که درشان آن مقام امام صادق(ع) فرمود همه شیعیان به برکت شفاعت حضرت معصومه(س) بهشتی هستند و سه امام معصوم به زائران حضرت وعده بهشت دادند.

وی تصریح کرد: قمی ها مدیون حضرت معصومه(س) هستند باید حریم قم حفظ شود در توطئه اخیر  دشمنان با بصیرت مردم قم این توطئه  دشمن در قم اثر نکرد .

16 آذر روز فریاد دانشجویان بر سر آمریکا است

سعیدی با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو خاطرنشان کرد: روز دانشجو روز فریاد و خشم دانشجویان علیه آمریکای فریب‌کار، جنایت‌کار و پیمان‌شکن است مأموران جلاد شاه برای خوش‌آمد اربابانشان دانشجویان را به گلوله بستند و سال‌هاست دانشجویان خاطره دانشجویان شهید را گرامی می‌دارند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

امام‌جمعه قم با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: مناسب است مجلس شورای اسلامی در مدت باقی‌مانده بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ‌شده توسط رهبر در خصوص قانون جامع انتخابات به‌گونه‌ای عمل کنند جلوی فساد مالی، اخلاقی، سیاسی و نفوذ دشمن گرفته شود و بستری مناسب برای شکل‌گیری مجلسی انقلاب و در طراز  این ملت انقلابی باشد.

رد صلاحیت نمایندگانی که به نفع فتنه گران موضع‌گیری کردند

وی ادامه داد: از شورای نگهبان درخواست می‌شود بر اساس مر‌قانون جلوی نفوذ افراد داری مشکل اخلاقی و سیاسی و افرادی که به دنبال سوءاستفاده هستند  گرفته شود، مردم از شورای محترم نگهبان انتظار دارند آن نمایندگی که در دوره کنونی به نفع دشمنان انقلاب و به نفع فتنه گران موضع‌گیری کردند آن‌ها را رد صلاحیت کنند نباید اجازه ورود آن‌ها را به جایگاه مقدسی که افرادی همچون مدرس بر آن تکیه زدند  داده شود آن‌هایی که در عوض خدمت به امت و کشور غم فتنه گران را می‌خورند نباید وارد مجلس شوند.

سعیدی افزود: کسانی که حاضرند به نفع دشمن و علیه ملت پیمان‌ها و سندها را حاضرند امضا کنند نباید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند، شورا نگهبان نشان داده که به‌موجب قانون و برحسب تکلیف اللهی با هیچ‌کسی تعارف ندارد و ملت از اقدامات انقلاب شورای نگهیان در صیانت از نهاده‌ای انقلابی پشتیبانی کرده و خواهند کرد.

امام‌جمعه قم  تأکید کرد: مردم عزیز ایران می‌دانند شورای نگهبان به حداقل صلاحیت‌ها اکتفا می‌کند اما تشخیص تخصص علمی، اخلاقی، سیاسی و پیروی از گفتمان ولایت کاندیداها  با خود مردم است و مردم بدانند برای رأی که می دهند باید حجت شرعی داشته باشد باید یا خودشان اهل تشخیص باشد یا به افراد اهل علم و تشخیص مراجعه کنند.

وی افزود: مسئولان اجرائی انتخابات همان‌گونه که می‌دانند رأی مردم حق‌الناس است باید امانت‌دار باشند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, منافقین را در مساجد راه ندهید,
,
,
,
,
,
,
,
, حضرت معصومه(س) مجاهد و مهاجر فی سبیل الله بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 16 آذر روز فریاد دانشجویان بر سر آمریکا است ,
,
,
,
,
,
, رد صلاحیت نمایندگانی که به نفع فتنه گران موضع‌گیری کردند ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه