اخبار داغ

وزیر علوم:

ایران در بین ۱۵ کشور برتر در زمینه توسعه علمی قرار دارد

ایران در بین ۱۵ کشور برتر در زمینه توسعه علمی قرار دارد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در رژیم گذشته، کشور توسط فارغ‌التحصیلان خارجی اداره می شد، اما بعد از انقلاب اسلامی تربیت نیروی انسانی یکی از اهداف اصلی توسعه آموزش عالی قرار گرفت و اکنون به لطف دانشگاه‌ها، تمام مناصب به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خودمان واگذار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار صبح توس، منصور غلامی صبح امروز در دیدار با جامعه دانشگاهی تربت حیدریه که در محل دانشگاه عالی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی در حوزه آموزش عالی کیفی سازی است و کسانی که معلم هستند می دانند مردم فرزندان خود را با اعتماد به دانشگاه می فرستند و همین باعث می شود که مسئولیت شرعی، اخلاقی و قانونی متوجه ما باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: در خیلی از نقاط کشور مسئولان محلی و دستگاههای اجرایی به رشد و پیشرفت این دانشگاهها کمک کردند و این در حالی است که وزارت علوم به تنهایی نمی تواند همه امکانات را فراهم و موانع را برطرف کند.

,

غلامی افزود: در رژیم گذشته، کشور توسط فارغ‌التحصیلان خارجی اداره می شد، اما بعد انقلاب تربیت نیروی انسانی یکی از اهداف اصلی توسعه آموزش عالی کشور قرار گرفت و اکنون به لطف دانشگاه‌های ما، تمام مناصب به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خودمان واگذار می شود و اگر مسئولی هم دارای تحصیلات خارجی است، پایه اصلی تحصیلاتش،‌‌ داخلی است.

,

وزیر علوم خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌های ‌محوری ما توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است که ظرف سالیان اخیر موفق شده‌ایم بالغ بر چهار هزار شرکت دانش بنیان را در ۱۹۷ مرکز رشد و ۴۲ پارک علم و فناوری تحت‌پوشش قرار دهیم.

,

علامی بیان داشت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم با توجه به همه گرفتاریها و تهدیدات و تحریم هایی که در این مدت برای جمهوری اسلامی ایران بوجود آوردند، این کشور در بین ۱۵ کشور برتر دنیا به لحاظ توسعه علمی قرار گرفته و این موید یک تلنگر به مجامع علمی و سیاسی دنیاست که چگونه توانستیم با این همه گرفتاری که آنها برای ما بوجود آوردند به این رتبه های برجسته علمی دست یابیم.

,

وی خطاب به جامعه دانشگاهی تربت حیدریه گفت: انتظار می رود که جامعه دانشگاهی مزیت های علمی هر منطقه را شناسایی و پایش کنند تا در طرح ساماندهی و ماموریت گرایی دانشگاهها بتوانیم به نحو مطلوب عمل کنیم.

,

در پایان این نشست و هنگام بازدید وزیر علوم از دانشگاه برخی از دانشجویان رشته های علوم انسانی، علوم سیاسی و باستان شناسی با بهمراه داشتن پلاکاردهایی نسبت به حذف این رشته ها از دانشگاه تربت حیدریه اعتراض خود را به وزیر علوم ابراز داشتند.

,

, ,

در ادامه این سفر وزیر علوم از پژوهشکده زعفران تربت حیدریه و دستاوردهای مرکز رشد این شهرستان بازدید کرد.

,

در حال حاضر بالغ بر ۱۱ هزار دانشجو و ۲۵۰ استاد عضو هیئت علمی در ۷ مرکز علمی شامل؛ دانشگاه عالی، علوم پزشکی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی و مهندسی تحصیل و تدریس می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه