اخبار داغ

در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مطرح شد:

دانشجو دارای فهم سیاسی و اجتماعی است/ مطالبه گری مهمترین رسالت دانشجویان

دانشجو دارای فهم سیاسی و اجتماعی است/ مطالبه گری مهمترین رسالت دانشجویان
جمعی از ائمه جماعت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه دانشجو بایدبر اساس فهم جوانی، دغدغه و نشاطی که دارد نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی دغدغه داشته باشد، گفتند: دانشجو باید همیشه در همه مسائل مهم جامعه مطالبه گری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه های امروز نماز جمعه زاهدان با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: مهاجرت یک ارزش است و از مهمترین هجرت های تمدن سازی که در طول تاریخ داشتیم، هجرت حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم بود که آنجا را به عنوان پایگاه بزرگ مکتب اهل بیت(ع) به جهانیان معرفی ساخت.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو تصریح کرد: دانشجویان غالبا جوانند با ویژگی‌های خوب که این ها همه از نعمت های الهی است که باید از آنها به درستی استفاده و از این فرصت دانشجویی و تحصیل علم به خوبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: دانشجو دارای فهم سیاسی و اجتماعی است و درواقع این یک نعمت است و باید تلاش کرد دانشجویان بر اساس فهم، نشاط، شادابی و آمادگی که دارند نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی احساس مسئولیت کرده و ما نیز باید به این دغدغه اهمیت داده و به آنها پاسخ مثبت بدهیم.

حجت الاسلام محامی گفت: دانشجو نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس و آماده خدمت و کار است و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد و از این توان به خوبی بهره گرفت.

وی با اشاره به ویژگی های دانشجوی مسلمان بیان کرد: دانشجوی مسلمان عدالتخواه است و به دنبال اجرای حق و عدالت است و از ظلم و نابرابری و تبعیض در رنج است و باید به این عدالت‌خواهی دانشجو پاسخ مثبت داد و به او کمک کرد که این عدالت خواهی و این مطالبه‌گری را تقویت کند.

حجت الاسلام محامی افزود: دانشجویان یک لشکر فعال در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی، نظامی و اقتصادی و تمامی عرصه های های مورد نیاز به پیشرفت جامعه است که این لشکر بزرگ و فعال را باید مدیریت، هدایت، پشتیبانی و کمک کرد و از توان او بهره گرفت.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی که خودش یک لشکر است در واقع یک شعبه و بخشی از این لشکر بزرگ دانشجویی است و احساس مسئولیت در قشر دانشجو بخوبی مشهود و محسوس بوده و نسبت به جامعه خودشان دغدغه دارند و نسبت به آسیبهای جامعه احساس مسئولیت کرده و نسبت به رفع کمبود ها تلاش می کنند تا در حد توان خودشان بتوانند تاثیر گذار باشند و محرومیت جامعه را کم کرده و خدمتی را به جامعه ارائه دهند.

امام جمعه زاهدان از همه اساتید و مسئولین درخواست کرد تا به دغدغه دانشجویان اهمیت داده و به سوالات بحق آنها جواب مثبت داده و تجارب خود را در اختیار جوانان قرار دهند و افزود: همه باید به این قشر فرهیخته توجه داشته باشیم و خود دانشجویان لازم است که از این فرصت تحصیل علم و رشد دینی و فکری در دانشگاه استفاده کنند و به خوبی درس بخوانند و رشد علمی داشته باشند و بتوانند مرزهای دانش را گسترش دهند و به میهن اسلامی و جامعه اسلامی خدمت کرده و فکر سیاسی و بینش نافذی داشته باشند تا بتوانند وقایع جامعه و جهان را بفهمند و بشناسند و درست تحلیل کنند.

روز دانشجو ماهیت استکبار ستیزی و ضد آمریکایی دارد
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری  با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز شهادت حضرت معصومه (س)، بیان کرد:  حضرت معصومه (س) یک شخصیت نورانی که مورد توجه ائمه اطهار (ع) بوده به عنوان الگو در جهت بیرون رفتن از زیر چتر حکومت طاغوت است که برای رسیدن به ولی ، امام و برادر خود هجرت کرد و در این مسیر سختی ها و مشکلات زیادی را به جان خرید.

 وی با بیان اینکه قم که حرم مطهر این بانوی گرانقدر قرار دارد، به مأمن و جایگاهی برای هر دلداده تبدیل شده و حوزه علمیه قم را یکی از برکات وجود نازنین حرم حضرت معصومه (س) دانست و ادامه داد: پایه گذاری حضور حجت نیز از قم انجام می شود چرا که قم مرکز ترویج اسلام است.

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: دشمنان تیز دندان آموزش دیده در بحث گران شدن قیمت بنزین فراخوان حضور در خیابان برای ایجاد آشوب و نا آرامی را دادند اما مردم دیدن دار و ولایت مدار ایران اسلامی همواره با آگاهی از توطئه دشمن، به خوبی دقت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه روز دانشجو ماهیت استکبار ستیزی و ضد آمریکایی دارد، خاطر نشان کرد: دشمن هر زمان که توان پیدا کند برای خیانت به ملت ها به ویژه ایران اسلامی، دست به چپاول  و کشتار می زند که روز 16 آذر ننگی بر پیشنانی شیطان ستمکار و پلید است.

 وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: گذر تاریخ به ما نشان می دهد که نباید دست دوستی  به دشمنان صفاک و خونخوار داد و یا به آنها اعتماد کرد چرا که دست آنها به خون جوانان ایرانی آلوده است.

امام جمعه شهرستان سروان با اشاره به اینکه امید است دانشجویان ولایی، انقلابی و بصیر در ایران اسلامی تربیت شود، تصریح کرد:  گران شدن بنزین نباید زمینه برای بهره برداری افراد سود جو و منفعت طلب در شهرستان سراوان ایجاد شود.

 حجت الاسلام و المسلمین بامری از مسئولین مربوطه به ویژه فرماندار و دستگاه های نظارتی خواست تا با نظارت دقیق در جایگاه های سوخت و فرآورده های نفتی  باعث از بین رفتن صف های طولانی ایجاد شده در این مکان ها شوند.

 وی اذعان کرد: برخی از جایگاه های موجود در سطح شهر با توزیع بنزین در گالن باعث به وجود آمدن صف های طولانی شده اند که نیاز به ورود دستگاه های نظارتی است و اگر فردی تمرد کرد طبق قانون برخورد جدی انجام شود.

 امام جمعه شهرستان سراوان گفت:  اگر گرانی بنزین مردم را رنج می دهد، نباید گذاشت صف های طولانی بنزین نیز مردم را رنج دهد، نظارت ها بر جایگاه های بنزین جدی شود تا زمینه سوء استفاده برای افراد منفعت طلب بسته شود.

نظارت بر قیمت ها در بازار ضرورت دارد
حجت الاسلام والمسلمین شجاع الدین ابطحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی فاطمه الزهرا بیان کرد: سیاست های اتخاذی در زمینه گرانی بنزین به نفع مملکت نبود در اغتشاشات اخیر آن چه بیش تر از همه مردم را رنجیده خاطر کرد خنده های رئیس جمهور در این شرایط کشور بود.

وی افزود: خندیدن اشکال ندارد اما گاهی خنده های نا به جا باعث شکستن قلب انسانی می شود.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به گرانی قیمت بنزین تصریح کرد: رئیس جمهور در مذاکرات و برنامه های تلویزیونی با خندیدن خود باعث شکستن قلب مردم شده است و مهم تر از آن این است که از این سیاست اتخاذی اظهار بی خبری کرد.

وی خاطر نشان کرد: خاکستر شدن بیت المال و اموال خصوصی مردم خنده دارد.

ابطحی عنوان کرد: با توجه به افزایش آمار بیکاری، تورم و گرانی حاکم در جامعه، مردم از وضعیت معشیتی در حد قابل قبولی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: در این شرایط اقتصادی، مردم باید نسبت به یکدیگر ترحم داشته باشند.

این خطیب جمعه گفت: مسئولان و ناظرین اصناف در شهرستان ایرانشهر باید به صورت گسترده و دقیق نظارت خود را افزایش دهند تا مردم اجناس و مایحتاج مورد نیاز خود را با قیمت های گران نخرند.

روز دانشجو ماهیت ضد آمریکایی دارد
حجت الاسلام والمسلمین نظر سابکی در خطبه های نماز جمعه این هفته دلگان به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره‌‌کرد و‌گفت: حرم آن بانوی بزرگوار اسلام در شهر قم زیارتگاه و مورد تکریم مسلمانان است.

وی در ادامه به روز دانشجو اشاره و بیان کرد: دانشجویان که در ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۳۲ در اعتراض به سفر نیکسون تجمع کرده بودند، توسط عوامل رژیم پهلوی مورد ضرب و شتم و عده ای از آنان به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت شهرستان دلگان اضافه کرد: روز دانشجو در کشور ما، ماهیت ضد آمریکایی و ضد طاغوتی دارد چرا که فلسفه آن مقابله با سیاست های استکباری آمریکا بوده است.

حجت الاسلام سابکی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب، ۱۶ آذرماه به نام روز دانشجو نامیده شده و به مقام شامخ شهدای دانشجو ادای احترام می شود.

دشمن درصدد نفوذ در دانشگاه هاست
حجت الاسلام جانعلی ظریف صیادی در خطبه های نماز جمعه شهرستان هیرمند گفت: دانشگاه ها مکان مناسبی برای ترویج انقلابی گری است.

وی افزود: دانشجویان در طول انقلاب اسلامی ایران بارها در صفوف اول انقلاب قرار داشته اند و این امر باعث شده است تا انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام ظریف صیادی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶ آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شده است که هرساله گرامی داشته می شود.

وی ادامه داد: دانشجو واقعی باید تفکر ضد استکباری داشته باشد چرا که فلسفه این روز برای همین تفکر نام گذاری شده است.

وی گفت: آینده یک جامعه به دست دانشجویان رقم می خورد و دشمن امروز بر روی همین اصل دست گذاشته است و در بین دانشجویان نفوذ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یک دانشجو باید روحیه انتقادی را در خود تقویت کند و همچنین به مشکلات و معضلات منطقه خود ورود پیدا کند.

امام جمعه موقت شهرستان هیرمند گفت: جایگاه فاطمه معصومه (س) در اسلام بسیار بالاست که روایات متعددی نیز ذکر شده است.

وی گفت: مزار مطهره فاطمه معصومه (س) توفیقی برای ایرانیان است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روز دانشجو ماهیت استکبار ستیزی و ضد آمریکایی دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نظارت بر قیمت ها در بازار ضرورت دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روز دانشجو ماهیت ضد آمریکایی دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دشمن درصدد نفوذ در دانشگاه هاست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه