اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند؛

برنامه دشمن نفوذ در دانشگاه‌ با هدف تسلط بر تفکر جوانان است/شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قاطعانه عمل کند

برنامه دشمن نفوذ در دانشگاه‌ با هدف تسلط بر تفکر جوانان است/شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قاطعانه عمل کند
آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز عبادی - سیاسی جمعه، همچون هفته های گذشته در استان کرمانشاه برگزار شد، اینک مشروح خطبه ها را با هم می خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

برنامه دشمن نفوذ در دانشگاه‌ با هدف تسلط بر تفکر جوانان است

, برنامه دشمن نفوذ در دانشگاه‌ با هدف تسلط بر تفکر جوانان است,

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا مایه سعادت در دنیا و آخرت است و صداقت در اعمال و گفتار، امانت داری و انجام فرائض دینی منشور سعادت و خوشبختی است.

,

وی به بیان گوشه‌هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع) پرداخت و گفت: این امام همام در مبارزه با شبهات و البته ترویج تفکر اسلامی نقش‌آفرینی فراوانی داشتند و با وجود محدودیت‌هایی که داشتند شاگردان بزرگی هم تربیت کردند.

,

امام جمعه کرمانشاه با یادآوری مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو به فرمایشات امام(ره)  اشاره کرد که کلید سعادت کشور را در دست معلم و دانشجو می‌دانستند.

,

وی افزود: آینده جامعه در دستان دانشجوهاست و آنها در آینده مسئولیت‌ها را برعهده می‌گیرند، لذا خروجی دانشگاه‌های ما باید مکتب و اسلام باشد و دانشجویان ما باید مکتبی باشند.

,

آیت‌الله علما بیان داشت: دشمنان تلاش می‌کنند تا با ترفندهای مختلف و ایجاد نفوذ در دانشگاه‌ها تفکر جوانان و دانشجویان را هدف قرار دهند که این هوشیاری مسئولان نظام و نیز جوانان و دانشجویان را می‌طلبد تا این نقشه ها را خنثی کنند.

,

خطیب نماز جمعه کرمانشاه روز ۱۶ آذر را روز تبلور اراده ظلم ستیزی و بیداری انقلابی دانشجویان در برابر ظلم دانست و ادامه داد: جنبش دانشجویی یعنی مقابله با نظام سلطه و استکبار و مقابله با سیاست‌های شوم آمریکای جنایتکار که به شدت از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی عصبانی است.

,

وی اضافه کرد؛ وظیفه دانشگاه ها و دانشجویان رها کردن کشور از وابستگی به خارج با جهاد علم و دانش است و باید خروجی دانشگاه‌های ما تربیت دانشجویان برمبنای مکتب اسلامی باشد زیرا این تربیت اسلامی است که می توانند همه دشمنان را به زانو در آورد.

,

آیت‌الله علما همچنین اعتماد بین نظام و مردم را سرمایه ای گرانبها برشمرد و بیان داشت: اعتماد مردم عامل اصلی پیروزی کشور در مقابل انواع توطئه ها بوده و همین اعتماد نظام را در مقابل دشمنان بیمه کرده لذا مسئولان باید مراقب این سرمایه عظیم باشند.

,

امام جمعه کرمانشاه همچنین به ۱۸ آذر روز اعلام رسمی متجاوز دانستن عراق در حمله به ایران از سوی سازمان ملل اشاره ‌کرد و با گرامی‌داشت ۱۸ آذر سالروز شهادت شهید کشوری و روز هوانیروز، این شهید والامقام را یکی از شخصیت های انقلابی و شاخص کشور عنوان کرد.

,

 

,

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قاطعانه عمل کند

, شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قاطعانه عمل کند,

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپلذهاب با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان حضور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در گام اول کسانی که شرایط نام نویسی داشته باشند می توانند نام نویسی کرده و در گام دوم بررسی صلاحیت نامزدها است  که از سوی شورای نگهبان انجام می گیرد.

,

وی افزود: از شورای نگهبان انتظار می رود که در بررسی صلاحیت نامزدهای نام‌نویسی شده با اقتدار و قاطعیت تمام عمل کرده و دقت لازم را بکنند.

,

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: نظارت شورای نگهبان نظارت استصوابی است و باید ناظر بر تمام مراحل تصمیم گیری انتخابات باشد.

,

فاطمی نسب خاطرنشان کرد: شورای نگهبان ناظر بر حسن برگزاری انتخابات از چرا که عدم وجود نظارت دقیق ممکن است منجر به بروز تخلفات از سوی دستگاه اجرایی یا بازیگران عرصه انتخابات گردد.

,

امام جمعه شهرستان اذعان داشت گام سوم انتخابات رای گیری و انتخاب اصلح است که توسط مردم انجام می گیرد.

,

وی درادامه به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کردوگفت : ولایتمداری ، بصیرت سیاسی و دینی و روحیه انقلابی از ویژگی‌های بارز دانشجویان ایران اسلامی است.

,

وی افزود: دانشجوی انقلابی و ولایتمدار باید دارای قدرت تحلیل سیاسی باشد و فریب دشمن را نخورد.

,

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: دشمنان انقلاب امروز بعد از شکست در آشوب‌های اخیر به دنبال فتنه انگیزی در ایامی که متعلق به دانشجواست  و لذا هم مردم و هم دانشجویان عزیز باید هوشیار باشند.

,

فاطمی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات برخی از روستائیان اشاره کرد و گفت : امروز برخی از روستاهای شهرستان در خصوص بحث گازرسانی به روستاها دارای مشکلاتی هستند که لازم است مسئولین محترم استانی و شهرستانی در این زمینه برای رفع مشکلات مردم روستایی اهتمام بیشتری کنند.

,

وی ادامه داد: روستای آیینه از جمله روستاهایی است که پنج سال از شروع عملیات گازرسانی به آن می‌گذرد اما همچنان مردم از نعمت گاز محروم هستند لذا انتظار می رود که مسئولین مربوطه در خصوص تسریع در تکمیل این پروژه وسایر پروژه های گازرسانی روستایی اقدامات لازم را انجام دهند.

,

وی در بخش پایانی سخنان خود به سالروز وفات کریمه اهل بیت اشاره کردواظهارداشت : حضرت فاطمه معصومه(س) به قدری در نزد خداوند متعال جایگاه ویژه ای دارد که خداوند مقام شفاعت را به ایشان عنایت فرموده است .

,

وی افزود: هجرت تمدن‌ساز حضرت معصومه(س)  به شهر قم به قدری مهم است که امام صادق علیه السلام بشارت وجود با برکت حضرت معصومه(س) را قبل از میلاد امام کاظم علیه السلام داده و می‌فرمایند: به یمن هجرت ایشان قم ،حرم ما اهل بیت و به مثابه کوفه ای دیگر مرکز تولید فرهنگ ناب و بسط و نشر جهانی آن و زمینه ساز ظهور امام عصر عجل الله خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه