اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان مطرح شد؛

فضای مجازی ابزار دشمن برای مدیریت انتخابات پیش رو ایران/ کلید سعادت کشور به دست معلمان و دانشجویان است

فضای مجازی ابزار دشمن برای مدیریت انتخابات پیش رو ایران/ کلید سعادت کشور به دست معلمان و دانشجویان است
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

امام جمعه موقت کرمان: : فتنه دشمن به آشوب کشاندن مطالبات مردمی به واسطه اشرار است

, امام جمعه موقت کرمان: , : فتنه دشمن به آشوب کشاندن مطالبات مردمی به واسطه اشرار است,

حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امام جمعه موقت کرمان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار داشت: اسلام در گام اول با جهل مبارزه می‌کند، انسان بار دیگر به واسطه کسب علم متولد می شود و این علم منحصر به دین نیست چرا که همه عالم هستی در اختیار بشر است.

,

وی افزود: مهمترین علم در حوزه توحید و معارف دین، علم اخلاق است، کسب علم به تنهایی کافی نیست و باید در مسیر صحیح به کار گرفته شود.

,

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: زمانی به فردی عالم گفته می شود که به علم خود عمل کند، در باب اهمیت این موضوع، در روایتی آمده است: کسی که علمش زیاد می شود اما هدایتشان افزایش پیدا نمی‌کند از خداوند دورتر می‌شود.

,

حجت الاسلام شیخ‌بهایی با اشاره به سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی در کشور، مطرح کرد:  ارائه گزارش های متعدد مشکلات را برطرف نمی کند و برای تخمین موفقیت این شورا باید اقدامات موثر آن در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان سنجیده شود.

,

وی ضمن گرامیداشت روز دانشجو، گفت: دانشجویان ما در شکل گیری انقلاب پیشتاز بودند و در سال‌های دفاع مقدس تمام علم و اندوخته خود را در اختیار دفاع از مردم قرار دادند و سال‌های بعد در مراکز دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی به ادامه فعالیت پرداختند.

,

امام جمعه کرمان ادامه داد: اگر چه عده‌ای تلاش کردند دانشجویان را تخریب کنند، اما دانشجو و دانشگاه ما همگام با مردم  پشت سر رهبری هستند، دانشجو و دانشگاهی ما بیدار است.

,

حجت الاسلام شیخ بهایی بیان داشت: مشکلات موجود در کشور ناشی از بی‌تدبیری مسئولان و فشار دشمن در جبهه‌های مختلف است اما همت مردم، دانشجویان و اقشار مختلف این مشکلات را جبران می‌کند.

,

وی با اشاره به نقشه آشوبگران برای کشور و سو استفاده آن ها از گرانی بنزین، تصریح کرد: فتنه دشمن این است که مطالبات مردمی را به واسطه اشرار به آشوب بکشاند و لازم است که دانشجویان و بسیجیان بیدار و آگاه باشند.

,

امام جمعه موقت کرمان در پایان ابراز داشت: مسئولان ما باید کمر همت ببندند و برای جبران کم‌کاری‌ها تلاش کنند، در حال حاضر روند ثبت نام انتخابات در جریان است، کسانی که در خودشان صلاحیت نمی‌بینند ثبت‌نام نکنند.

,

امام جمعه ریگان: دانشجوی امروز به دشمن باج نمی دهد

حجت الاسلام جعفر ریگانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ریگان اظهار داشت: به آتش کشیدن کنسولگری ایران در عراق کار دشمنان بود .

امام جمعه موقت ریگان تصریح کرد: دشمنان در گذشته می خواستند فتنه سنی و شیعه را به راه بیندازند که با رهبری امام خامنه ای نتوانستند، حال دنبال فتنه شیعه با شیعه هستند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم شیعیان عراق برادران ما هستند، این خیمه شب بازی های دشمن را محکوم می کنیم، دشمن می خواهد اعلام کند کنسولگری ایران توسط عراقی ها به آتش کشیده شد که این چنین نیست و این فتنه هم مدیریت شد و مردم سیلی سختی بر صورت دشمن زدند.

حجت الاسلام ریگانی با بیان اینکه آغاز جنبش دانشگاهی با استکبار ستیزی همراه بود، اذعان داشت: امروز دشمن از مکانی که سیلی خورده است می خواهد دانشجوها را روبروی نظام جمهوری اسلامی قرار دهد، دانشجوی امروز آگاه تر و مستحکم تر در برابر افکار پلید و شوم دشمنان ایستادگی خواهد کرد و به آنها باج نمی دهد.

امام جمعه موقت ریگان ادامه داد: از دولتمردان توقع داریم امکانات رفاهی و علمی بیشتری در اختیار دانشجویان بگذارند تا بتوانند با توانمندی بالا در مقابل افکار دشمنان بایستند، مسئولان باید اشتغال و امید به آینده را در دانشجو تقویت کنید.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان کرد: هدف از تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین اصول سیاست فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در تعیین اهداف و برنامه های آموزشی، پژوهشی و علمی است.

, امام جمعه ریگان: دانشجوی امروز به دشمن باج نمی دهد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حجت الاسلام ریگانی در خاتمه ابراز داشت: ما از مسئول شورای فرهنگی تقاضا داریم دست اندازهایی که در مسیر نهضت اسلامی قرار گرفته اند را بر طرف کنند.

,

امام جمعه فاریاب: فضای مجازی ابزار دشمن برای مدیریت انتخابات پیش رو ایران

, امام جمعه فاریاب: فضای مجازی ابزار دشمن برای مدیریت انتخابات پیش رو ایران,

حجت الاسلام رفیعی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان فاریاب اظهار داشت:در قرآن کریم آمده است"مومنین برای جلب رضایت خداوند جان خود را می فروشند" که از مصادیق ایثارگری است در این راستا یکی از مصادیق ایثار عفو و گذشت همسران نسبت به یک دیگر است.

,

 وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید محراب استاد اخلاق آیت الله دستغیب بیان داشت: همانطور که نماز، روزه و فروعات دین واجب است گاهی هم هجرت واجب می شود مانند حضرت فاطمه معصومه (س) که با هجرت و دفن شدن خود در قم زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم ساخته است.

امام جمعه فاریاب افزود: مساله استیضاح ترامپ اگرچه مساله داخلی است اما باعث می شود درگیر مشکلات خودشان باشند و این به نفع جهان اسلام است.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: آمریکا به دنبال تجزیه عراق است، عادل المهدی با تقدیم استعفا خود به مجلس خوب عمل کرد و جلو فتنه ها را گرفت.

وی ادامه داد: دشمن لحظه ای آرام و قرار ندارد و به دنبال اجرای همان پروژه ناموفق خود در آشوب های اخیر است، ورود به موقع نیروهای امنیتی و آمدن مردم به کف خیابان ها آتش فتنه را خاموش کرد.

,
,
,
,
,
,
,

خطیب جمعه فاریاب در پایان عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که از طریق فضای مجازی، انتخابات ایران را مدیریت کند از این رو مسئولان باید در این زمینه هوشیار عمل کنند.

,


امام جمعه کوهبنان: کلید سعادت کشور به دست معلمان و دانشجویان است

,
, امام جمعه کوهبنان: کلید سعادت کشور به دست معلمان و دانشجویان است,


نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام عباس جعفری و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار شد.

,
,


حجت الاسلام جعفری ضمن تسلیت رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار داشت:: هجرت حضرت معصومه(س) تمدن ساز بود و زمینه رسوایی دشمنان را رقم زد، ایشان سرزمین علم پرور و عالم پرور قم را احیا کرد تا زمینه برای قیام علیه حکومت های ظلم و جور از قم مهیا گردد.

,
,


وی افزود: اندیشه دانشجو، ضد آمریکایی و ضد سیاست های سلطه طلبانه است چرا که جنبش دانشجویی جنبشی عدالت خواه و ضد استبداد است .

,
,


خطیب جمعه کوهبنان یادآور شد: جنبش دانشجویی همیشه حققیت طلب بوده گرچه دشمنان در صدد بودند تا دانشگاه را پایگاه خود قرار دهند .

,
,


حجت الاسلام جعفری با استناد به کلام حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: دانشجویان ذخایر این ملت هستند،کلید سعادت یک کشور به دست معلم و دانشجو است از این رو هدف دشمن برای نفوذ در دانشگاه ها تربیت افراد فاسد است تا وابستگی فکری ایجاد کنند .

,
,


وی  در پایان گفت: در حوزه اقتصاد، کشور باید ایمن باشد و تنها وابسته به نفت نباشیم، به کار و تولید داخلی اهمیت دهیم از این رو باید با فساد که اثرات مخربی دارد، همواره مبارزه کنیم.
 

,
,
,

امام جمعه فهرج: روز دانشجو نماد عظمت استکبارستیزی ملت ایران است

حجت الاسلام خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه امروز به آغاز نام نویسی انتخابات مجلس اشاره و اظهار داشت: افرادی که برای انتخابات مجلس نام نویسی می کنند باید این مسئله را در نظر داشته باشند که اصل و اساس مجلس‌ برای مردم و خدمت به مردم است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن وفات حضرت معصومه (س) گفت: قم در دنیای اسلام جز شهرهایی است که بیشترین تربیت مبلغین دین را دارد.

, امام جمعه فهرج: روز دانشجو نماد عظمت استکبارستیزی ملت ایران است,
,
,
,
,


خطیب جمعه فهرج همچنین در ادامه از روز دانشجو بعنوان دیگر مناسبت های هفته نام برد و بیان داشت: روز دانشجو از روزهایی است که عظمت استکبار ستیزی ملت ایران را از عمق وجود نشان می دهد.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: در ناآرامی های اخیر دانشجویان کشور از ارکانی بودند که با بصیرت مثال زدنی دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مطرح شدن استیضاح ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره و اظهار داشت: شخص ترامپ تا به امروز جز کم خردترین روسای جمهور آمریکا بوده که با حضورش وضعیت این کشور را بد و بدتر کرده است.

امام جمعه فهرج استیضاح ترامپ را نشانه بی ثباتی کشور آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: امروز بر همگان محرز است، با توجه به اینکه اساس آمریکا زیاده خواهی و ظلم به سایر کشورها است ثبات کاملی ندارند و به سمت افول و شکست های پی در پی حرکت می کند.

,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه سیرجان: فردای نظام اسلامی از آن جوانان و دانشجویان است

, امام جمعه سیرجان: فردای نظام اسلامی از آن جوانان و دانشجویان است ,

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تحریک مردم و سپس ایجاد اغتشاش و آشوب کار مزدوران آمریکا، عربستان و صهیونیست‌ها در عراق و لبنان بود و با هدف براندازی نظام است که مردم باید نسبت به این توطئه‌ها و حیله‌های دشمن آگاه باشند.

امام جمعه سیرجان افزود: این دشمنان پس از بزرگ‌نمایی نارضایتی مردم، طرح استعفای نخست‌وزیر و یا دولت را کلید می‌زنند که این اتفاق در لبنان، بولیوی و عراق مطرح شد و طرح استعفا کلید خورد و با هوشیاری و بصیرت مردم دشمنان شکست خواهند خورد.

وی حرکت خودجوش مردم عراق در دفاع از مرجعیت را مقابله با شیطنت‌های دشمنان اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: همیشه مردم نقش اصلی را برای دفاع از کشور و دین‌ خود ایفا می‌کنند و امروز دشمنان در صدد هستند در سایه نارضایتی و اغتشاش امنیت مردم را به خطر اندازند و به اهداف شوم خود برسند.

خطیب جمعه سیرجان موج‌سواری دشمنان در مشکلات ملت ایران را توطئه و نقشه همیشگی آمریکا عنوان کرد و ادامه داد: با هوشیاری مردم و همراهی با نیروهای انتظامی این توطئه طی مدت 48 ساعت جمع شد و دشمن ناکام هنوز به‌دنبال دامن‌زدن به اغتشاش و نارضایتی مردم است.

حجت‌الاسلام حسینی ضمن تسلیت شهادت حضرت معصومه (س) بر ادامه راه و روش انبیا در سبک زندگی و دفاع از ولایت و رهبری تاکید کرد و یادآور شد: جنبش‌های دانشجویی ضداستبدادی و ضداستکباری بوده و این جنبش‌های عدالت‌خواهی با بصیرت کامل انجام می‌شود، همه باید بدانیم فردای نظام اسلامی از آن جوانان و دانشجویان است که امروز دشمنان ملت و کشور خود را شناختند و بصیرت دارند.

وی دین‌مداری و تقوا و تلاش برای برنامه‌ریزی کارآمد برای رفع مشکلات جامعه را شاخصه مدیران دانست و بیان داشت: به این مهم توجه کنیم که ظرفیت‌های میهن اسلامی بسیاراست و همین‌طور که در جنبه‌های علمی و نظامی اقتدار خود را کسب کردیم باید در زمینه اقتصادی نیزخودکفا شویم و مقتدر و هرروز به هر بهانه‌ای شاهد افزایش قیمت کالاها نباشیم و تاکید می‌کنیم نظارت جدی و عملی لازم است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه رفسنجان :راه تحقق خواسته ها های ملت حفظ وحدت و انسجام است

, امام جمعه رفسنجان, :, راه تحقق خواسته ها های ملت حفظ وحدت و انسجام است,


حجت الاسلام اصغر عسکری در اولین نماز جمعه خود در این شهر، به موضوع وحدت اشاره و اظهار داشت: وحدت مورد تاکید جدی است، یکی از راه های رسیدن به خواسته ها حفظ وحدت و انسجام حول محور ولی فقیه امام خامنه ای(مدظله العالی) است، اگر خدای ناکرده دنبال تفرقه بروید داشته هایتان را هم از دست خواهید داد.

وی افزود: خداوند را شاکر هستم که توفیق داد در جمع مردم انقلابی، متدین و با سابقه روشن حضور داشته باشم.

حجت الاسلام عسکری بیان داشت: یاد و نام امام جمعه فقید و اولین امام جمعه شهر رفسنجان، حجت الاسلام حاج شیخ محمد هاشمیان، را گرامی می داریم که در بلند آوازه کردن نام رفسنجان نقش کلیدی داشتند.

خطیب جمعه رفسنجان ابراز داشت:حجت الاسلام حاج شیخ عباس پور محمدی نقش موثری در ترویج دین مبین اسلامی و مبانی اخلاقی در این شهر داشتند، این روحانیون منشا خدمات و برکات فراوان بودند.

وی یادآور شد: رفسنجان یک شهر پرافتخار با داشتن بیشترین فرمانده در جنگ است، شهدا نباید به فراموشی سپرده شوند، باید بزرگ جلوه داده شوند و در مقابل دید جوانان‌ قرار گیرند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه رابر: 16 آذر معرف دانشجوی ضد سلطه آمریکا است

, امام جمعه رابر: 16 آذر معرف دانشجوی ضد سلطه آمریکا است, ,

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خطیب جمعه رابر ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (سلام الله علیها) گفت: قم زمینه ساز ظهور امام زمان(ع) خواهد شد، این وعده امام صادق است کوفه کانون استقرار ولایت امیرالمومنین(ع)، پایتخت حکومت علوی و محل حکومت حضرت بقیه الله الاعظم است.

,


وی افزود: 16 آذر 1332، مبدأ جنبش دانشجویی ایران گردید؛ 16آذر معرف دانشجوی ضد سلطه آمریکا است .

,
,


امام جمعه رابر یادآور شد: روز دانشجو در ایران اسلامی ماهیت ضد استکباری و ضد آمریکایی دارد، 4ماه پس از کودتای 28مرداد ریچارد نیکسون با رئیس جمهور وقت وارد کشور ایران شد، هدف او فقط تقویت حکومت پهلوی بود با ورود معاون رئیس جمهور آمریکایی دانشجویان اعتراضات خود را ابلاغ کردندکه سه نفراز این دانشجویان به دست عوامل رژیم پهلوی به شهادت رسیدند این واقعه باعث شد در سالهای 32 تا پیروزی انقلاب خاطره شهدای دانشجو در این روز گرامی داشته شود.

,
,


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تحلیلی از اغتشاشات آبان ماه سال 98گفت: این اغتشاشات کمتر از 72ساعت جمع شد، اکنون بعد از گذشت بیش از 10روز عده ای فرصت طلب رد پای آنها در فضای مجازی مشاهده می‌شود، آنها دنبال مخالفت مردم فتنه های بعدی دنبال می‌کنند.

,
,


وی یادآور شد: از روزی نیما زند توسط پاسداران گمنام امام زمان (ع) دستگیر شد، برای سال 98خواب و خیال ها دیده است منتظر بهانه ای بودند و بهترین بهانه فرصت طلب ها افزایش قیمت بنزین شد.

,
,

امام جمعه عنبرآباد: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب، دشمنان را ناامید کرده است

, امام جمعه عنبرآباد: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب، دشمنان را ناامید کرده است,


حجت الاسلام رضا سالاری، امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: تقوا یعنی بازداشتن نفس از اشتهای به گناه که طبق حدیثی، اگر کسی چنین باشد به همه کتاب خدا عمل کرده است.

وی با اشاره به ضرورت وجود انصاف افزود: در دنیایی که آرامش در آن نسبی است وجود انصاف، رحم و مروت باعث حفظ دین و ایمان خواهد شد.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به جو انتخابات در شهرستان ابراز داشت: نباید عده ای بخاطر دنیای دیگران، با سخن چینی، تهمت، دروغ، سخن نیش دار، لعن دیگران و... دنیا و آخرت خویش را خراب کنند.

حجت الاسلام سالاری با تسلیت پیشاپیش سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: هجرت تمدن ساز کریمه اهلبیت، حضرت معصومه(س) به شهر قم، آنقدر مهم بود که بشارت ورود ایشان به قم را امام صادق(ع) پیشتر داده است.

وی خاطرنشان کرد: نمی شود کسی تحت ذمه و ولایت طاغوت که همان شیطان است باشد، از خود اختیاری ندارد تا خدای متعال را بندگی کند.

وی بیان کرد : در کشاکش فتنه های آخرالزمان، برای اینکه از این فتنه ها ایمن شویم، باید درب خانه معصومین رفت.

امام جمعه عنبرآباد ابراز داشت: در تصمیم های مهم، همگی باید سیره امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری برایمان حجت باشد.

وی با اشاره به ضرورت حرکت دولتمردان در بهبود اقتصاد کشور گفت: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب، دشمنان را ناامید کرده است؛ اما مسئولان نیز باید اقتصاد ایمن که نقطه مرکزی اقتصاد مقاومتی است را برای مردم ایجاد کنند.

حجت الاسلام سالاری ابراز داشت: دولتمردان در تحقق منویات رهبر انقلاب در بحث مطالبات اقتصادی همچون؛ اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی رویه، خصوصی سازی و حفظ ارزش پول ملی چقدر موفق بودند؟

حجت الاسلام سالاری عنوان داشت: در ایام انتخابات، کسانی هستند که با پول دادن، قصد جمع آوری رای مردم را دارند اما ملت ما بصیرتر از این هستند.

وی افزود: در انتخابات، سخنان معظم انقلاب برای کاندیداها، طرفداران و رای دهندگان باید فصل الخطاب باشد.

حجت الاسلام سالاری ابراز داشت: مردم عزیز بیایید قبیله گرایی سیاسی را در انتخابات، کنار بگذاریم و این حرف های گرم سیری و سرد سیری و... منطقه را به نکبت می کشد و کسانی که بخاطر چند رای این تفکر را در جامعه منتشر کردند اشتباه بزرگی کردند.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: آینده کشور اسلامی ایران در دست دانشجویان عزیز است که در منشور بیانیه گام دوم بدان اشاره شده است لذا جهاد فکری، برای رهایی از وابستگی کشور به غیر لازم است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه