اخبار داغ

یک دانشجوی فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل:

دانشجویان تصمیم‌سازان بزرگ برای مدیریت راهبردی کشور هستند

دانشجویان تصمیم‌سازان بزرگ برای مدیریت راهبردی کشور هستند
یک دانشجوی فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل به تبیین رسالت های دانشجو پرداخت و گفت: دانشگاه مطلوب در واقع نیروگاه فکر و اندیشه برای اجتماع و تصمیم‌ساز بزرگ برای مدیریت راهبردی کشور است و دانشجویان باید به جایگاه شایسته خود در این عرصه دست یابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی اصلانی زاویه دانشجوی فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تبیین جایگاه فکر و اندیشه دانشجو در جوامع پرداخت و گفت: از آنجاییکه دانشجویان فعال ترین قشر در جوامع بشری هستند از این رو مبدأ اصلی جریانات فرهنگی و اجتماعی در جهان به شمار می روند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
وی با بیان اینکه 16 آذر سال 32 سندی از روحیه استکبار ستیزی،استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی فرزندان این سرزمین است، گفت: در چنین روزی جنبش دانشجویی ایران با شناخت عمیق و درک صحیح از سیاست های استعماری غرب به پا خواست که تجلی خروش جنبش دانشجویی بر علیه استکبار جهانی بود‌.
,
 
,
اصلانی خاطرنشان کرد: بعد از گذشته۶۶ سال از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ دانشجویان انقلابی توانسته اند در سایه سار نظام جمهوری اسلامی نقشه های شوم آنان را نقش بر آب و قله های رفیع علم و فن آوری را یکی پس از دیگری فتح کند .
 
,
اصلانی خاطرنشان کرد: بعد از گذشته۶۶ سال از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ دانشجویان انقلابی توانسته اند در سایه سار نظام جمهوری اسلامی نقشه های شوم آنان را نقش بر آب و قله های رفیع علم و فن آوری را یکی پس از دیگری فتح کند .
,
 
,
این دانشجوی فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل در ادامه سخنان خود به جایگاه و اهمیت دانشگاه در جامعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه از چنان جایگاه برخوردار است که امام راحل (ره) می فرمایند اگر دانشگاه را سست بگیریم همه چیزمان از دستمان خواهد رفت.
,
 
,
وی مهترین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان را علم پژوهی دانست و گفت: علم برای امروز و فردای ما حیاتی است چرا که اگر در علم تهی دست باشیم، فعالیت دیگر ما کارهای عقیم و بی عاقبتی خواهد بود.
,
 
,
اصلانی با بیان اینکه دانشجو یک ظرفیت و سرمایه عظیم برای کشور است، گفت: دانشجو در حقیقت عنصر متفکری است که در شرایط کنونی با روحیه مطالبه‌گری و پرسشگری در جهت اعتلای کشور و حل مشکلات پیش روی انقلاب و مردم گام بر می‌دارد.
,
 
,
دانشجوی فعال در عرصه رسانه استان اردبیل حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را از اولوت های دانشجویان عنوان کرد و گفت: دانشجویان با روحیه حق طلبانه سهم بزرگی در پیروزی انقلاب داشتند و در راه حفظ دستاوردهای انقلاب نیز نقش موثری دارند بطوریکه در دفاع مقدس با تقدیم جان با ارزش خود استکبار ستیزی و وفاداری خود را به اسلام و انقلاب به نمایش گذاشتند.
,
 
,
وی رسالت امروز دانشگاهیان را تبعیت از آرمانهای انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر عنوان کرد و گفت: بازخوانی ۱۶ آذر و ابعاد مختلف آن می تواند افقی روشن در برابر دانشجویان و دانشگاهیان کشور بگشاید. 
,
 
,
اصلانی در بخش پایانی سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه مطلوب، نیروگاه فکر و ایده برای اجتماع و تصمیم‌ساز بزرگ برای مدیریت راهبردی کشور است و دانشجویان باید به جایگاه شایسته خود در این عرصه دست یابند.
,
 
,
وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان به خصوص قشر فرهیخته دانشجو است که باید دانشجویان در این گام نیز نقش آفرینی کنند و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، با به چالش کشاندن مسئولان در عرصه های مختلف کشور را به سمت تعالی هدایت کنند.
,
گفتگو: مهدی جدی
,
 
,
انتهای پیام/ج
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه