اخبار داغ

رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایوان ؛

کوچ پاییزه عشایر ایوان آغاز شد

کوچ پاییزه عشایر ایوان آغاز شد
رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایوان گفت: کوچ درون شهرستانی پاییزه عشایر این شهرستان از مناطق ییلاقی به گرمسیر تنگه کوشک تا جاده کاشی پور سومار آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "مجتبی احمدی "؛رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایوان؛گفت: کوچ درون شهرستانی پاییزه عشایر بخش مرکزی و زرنه این شهرستان از مناطق ییلاقی به گرمسیر تنگه کوشک تا جاده کاشی پور سومارآغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

 احمدی با بیان اینکه 923 خانوار عشایری در این شهرستان سکونت دارند،اظهار کرد: اکنون 520 خانوار عشایری این شهرستان کوچ را آغاز کرده و بین 100 تا 120 کیلومتر از مناطقی که هستند، کوچ می کنند.

,

احمدی با بیان اینکه این عشایر بطور معمول کوچ برون استانی ندارند،افزود: در این فصل برخی عشایر کوچروی استان کرمانشاه که کوچ روی برون استانی دارند نیز به مناطق شترمل، چوگه و جاده کاشی پور شهرستان ایوان می آیند.

,

رییس مرکز امور عشایری شهرستان ایوان نیز بیان داشت : در راستای سوخت عشایر شهرستان در فصل زمستان از طریق سه جایگاه ونیت ،باباگیر و روان اقدام به توزیع نفت سفید در بین عشایر شهرستان خواهیم کرد.

,

وی یادآور شد:عشایر کوچ رو در مدت 48 تا 72 ساعت از مناطق ییلاقی به قشلاقی می رسند و در این مناطق برای گذران فصل سرد زمستان مستقر می شوند.

,

رئیس اداره امور عشایری ایوان گفت: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچ رو، آبرسانی سیار توسط سه دستگاه تانکر آبرسان به محل آب انبارهای واقع در مسیر کوچ عشایر به ازای هر خانوار 2 هزار لیتر برای 10 روز و همچنین تامین آب شرب دام های همراه عشایر اقدام می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه