اخبار داغ

کارشناس حیات وحش:

علائمی از بیماری آنفولانزا در پرندگان مهاجر به یزد مشاهده نشده است

علائمی از بیماری آنفولانزا در پرندگان مهاجر به یزد مشاهده نشده است
کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان یزد اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد از ابتلاء پرندگان مهاجر و وحشی به بیماری آنفولانزا در استان یزد مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی شمسایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان این که تاکنون هیچ مورد از ابتلاء پرندگان مهاجر و وحشی به بیماری آنفولانزا در استان یزد مشاهده نشده است اظهار داشت: طی بازدیدهای مکرری که از سایت های پرندگان انجام شده مورد خاصی از ابتلا به بیماری آنفولانزا دیده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به حضور پرندگان هاجر در استان یزد خاطرنشان کرد: احتمال این که پرندگان مهاجر استان به این بیماری دچار شوند وجود دارد از این رو اگر شهروندان به لاشه پرنده و یا پرنده مریض و بی حالی برخورد کردند بدون آن که به پرنده دست بزنند سریعا باید با اداره محیط زیست و یا دامپزشکی تماس بگیرند تا تیم های مخصوص برای انتقال پرنده اعزام شوند.

,

کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان یزد تاکید کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری مشترک بین انسان و حیوان شهروندان از دست زدن و انتقال پرنده های بیمار به منزل و محل سکونت خود خودداری کنند.

,

شمسایی اذعان داشت: در بسیاری از گزارشاتی که در مورد پرندگان به اداره محیط زیست می‌شود به دلیل ضعف و ناتوانی پرندگان مهاجر بوده است چرا که دلیل خشک شدن بسیاری از برکه ها و زیستگاه های فلات مرکزی ایرانی پرندگان کمتر مکانی را برای استراحت پیدا می کنند و با طی مسافت طولانی سفر خود بسیار ضعیف می شوند و بی حال روی زمین می‌افتند و وقتی حیوان تغذیه می شود و استراحت می کند؛ سلامت کاملش را به دست می‌آورد و دوباره در طبیعت رها می شود.

,

وی با اشاره به تورهای گردشگری پرنده نگری در استان یزد گفت: پرنده نگری یکی از شاخه های اکوتوریسم است که در دنیا گسترش پیدا کرده است و هیچ اتفاقی برای پرنده و پرنده نگر نمی افتد اما باید دقت شود وقتی وارد تالاب می شوند در صورت رویت لاشه پرنده و یا پرنده بی حال از دست زدن به آن پرهیز شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه