اخبار داغ

مدرس دانشگاه:

دانشجویان پرچم‌دار "گام دوم انقلاب" در دانشگاه‌ها هستند/ پایان‌نامه‌های دانشجویی به تولید علم منجر نمی‌شود

دانشجویان پرچم‌دار "گام دوم انقلاب" در دانشگاه‌ها هستند/ پایان‌نامه‌های دانشجویی به تولید علم منجر نمی‌شود
یک کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه گفت: از مهم‎ترین دلایلی که دانشجویان باید پایان‌نامه تحویل دهند بحث تولید علم است؛ اما یکی از ضعف‌های ما در دانشگاه این است که پایان‌نامه‌هایی که توسط دانشجویان خلق می‌شود به تولید علم منجر نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ بیانیه گام دوم انقلاب، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط رهبر حکیم انقلاب صادر شد که این بیانیه دستاوردهای شگفت انگیز چهار دهه گذشته را در هفت قلمرو عنوان می‌کند و همچنین در رابطه با نقش جوانان بخصوص دانشجویان مسائل زیادی بیان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

مرتضی امیری نژاد در گفتگو با صبح قزوین اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم به جوانگرایی و چله دوم انقلاب تاکید بسیاری دارند و ما باید با بصیرت و دانایی بیشتری قدم برداریم که دانشجویان در این زمینه می‌توانند سکان‌‌دار این گام و منشور یا مانیفست انقلاب اسلامی باشند.

,

وی افزود: جوان نخبه انقلابی یعنی دانشجویی که در بحث انقلابی ‌گری، جهادی و نخبه‌ علمی بودن فعال باشد و یک جوان دانشجو باید در گام دوم با توجه به نقشه راه چهل سال قبل، قدم‌های محکم و با استحکام بیشتری بردارد.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در این بیانیه هفت گام را عنوان کردند، گفت: در اولین گام از این بیانیه گام علم و پژوهش عنوان شده که دشمنان بیشتر جوانان جامعه ما را مورد هدف قرار داده‌اند بخصوص در دانشگاه‌ها قصد دارند که دانشجویان را از هدف اصلی آن‌ها که علم است، دور کنند اما مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که دانشجویان پرچم‌دار گام دوم در دانشگاه‌ها هستند.

,

امیری نژاد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه دانشگاهی ابراز کرد: از مهم‎ترین دلایلی که دانشجویان باید پایان‌نامه تحویل دهند بحث تولید علم است اما یکی از ضعف ‌های ما در دانشگاه این است که پایان‌نامه‌هایی که توسط دانشجویان خلق می‌شود به تولید علم منجر نمی‌شود.

,

پیوند دانشگاه و صنعت موجب تحول در کشور خواهد شد

, پیوند دانشگاه و صنعت موجب تحول در کشور خواهد شد,

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: یکی دیگر از ضعف‌ها در حوزه دانشگاهی این است که ما نتوانستیم بین دانشگاه و صنعت پیوند محکمی برقرار کنیم و باید در بحث هیئت علمی از تجارب اساتید گرانقدر استفاده کنیم.

,

وی تصریح کرد: اگر در دانشگاه‌ها با ایجاد هیئت علمی‌های جوان و نخبه نیز تولید علم در پایان‌نامه‌ها و پیوند بین دانشگاه و صنعت صورت گیرد؛ می‌توانیم دانشگاه‌هایی در تراز گام دوم داشته باشیم و همچنین این سوال باید مطرح شود که چرا باید بهترین طراحان صنعت خودرو که نخبه ایرانی هستند در خارج از ایران فعالیت کنند و ما در داخل ایران از لحاظ صنعت خودرو فقیر باشیم؟

,

این استاد دانشگاه گفت: علم و دانش کلید پیشرفت در کشور به شمار می‌رود و دانشجو قدرت نرم نظام و دانشگاه است و ما باید روی این قدرت سرمایه‌گذاری کافی کنیم و امکانات کافی در اختیار دانشجویان نخبه قرار دهیم، اگر پیچ و خم‌ها و مشکلاتی که داریم را برطرف کنیم، می‌توانیم با اشتیاق و رقبت فراوان یک دانشجوی انقلابی و جهادی پرورش دهیم.

,

امیری نژاد بیان کرد: همانطور که یکی از اهداف ما تمدن سازی نوین اسلامی است، دانشجو وظیفه دارد که برای ارتقاء علمی و پایبندی به نظام بکوشد و همچنین یک دانشجو می‌تواند بهترین نقش را در بحث تکیه بر علم و دانش داشته باشد.

,

انتخابات مجلس مهمترین گام سیاسی در بیانیه گام دوم انقلاب است

, انتخابات مجلس مهمترین گام سیاسی در بیانیه گام دوم انقلاب است,

وی ادامه داد: باید با دید علمی و با رویکرد منشور گام دوم انقلاب به اطراف بنگریم و از گذشته به عنوان چراغ راه آینده عبرت بگیریم و باید در این گام دوم یک گفتمان سازی و یک مطالبه‌گری اتفاق بیفتد.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر بتوانیم بیانیه گام دوم را به یک گفتمان سازی تبدیل کنیم، می‌توانیم به تمدن نوین سریع‌تر دسترسی پیدا کنیم.

,

امیری نژاد بیان کرد: در اولین گام سیاسی در بحث گام دوم انقلاب نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که این موضوع اولین انتخابات چله دوم است که بسیار حساس و حائز اهمیت خواهد بود.

,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر بتوانیم در این گام دوم، مجلس انقلابی و جوان و یک مجلسی که در تراز انقلاب باشد شکل دهیم، در بحث گام دوم یک پله جهش خواهیم داشت.

,

وی در پایان تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی نسبت به موضوع گام دوم بسیار تاکید و دغدغه دارند و انتخاباتی که در آینده اجرایی خواهد شد تراز انقلاب را رقم خواهد زد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه