اخبار داغ

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین:

پرداخت هدایای نقدی و غیرنقدی مصداق تخلف در انتخابات است/ اخطار به برخی از داوطلبان در مرحله ثبت‌نام

پرداخت هدایای نقدی و غیرنقدی مصداق تخلف در انتخابات است/ اخطار به برخی از داوطلبان در مرحله ثبت‌نام
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: افرادی که در تبلیغات انتخاباتی به قانون احترام نمی‌گذارند درصورت نماینده شدن به مردم نیز احترام نخواهند گذاشت، همچنین هدیه‌های نقدی و غیرنقدی به هرشکل و عنوان حتی اگر با برچسب خیرخواهانه باشد غیرقانونی‌ست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محمدتقی صفری پیش از ظهر امروز(شنبه) ضمن بازدید هیئت نظارت شورای نگهبان از حوزه مرکزی انتخابات شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز و حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اظهار کرد: اصحاب رسانه چشم و گوش مردم هستند و زحمات آنان قابل تقدیر است؛ هفته‌ای که سپری شد مرحله ثبت‌نام بود افرادی که به سمت و سوی حرکات نمایشی رفته و از ثبت نام برای تبلیغ استفاده کردند مستحق اخطار و تذکر شدند و درصورت ادامه آن می‌توان عدم التزام به قانون اساسی را نتیجه گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: در روزهای ثبت‌نام عدم پایداری به قانون دیده شده و موضوع به‌صورت موردی به آن‌ها تذکر داده شده است.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین ابراز کرد: از امروز تا آغاز شروع تبلیغات انجام فعالیت تبلیغاتی ممنوع است و درصورت بروز این پدیده تخلف رخ می‌دهد، درواقع تبلیغ صرفا در محدوده زمانی مشخص شده مجاز است.

,

وی افزود: افرادی که به قانون احترام نمی‌گذارند درصورت نماینده شدن به مردم نیز احترام نخواهند گذاشت، همچنین هدیه‌های نقدی و غیرنقدی به هرشکل و عنوان حتی اگر با برچسب خیرخواهانه باشد غیرقانونی‌ست.

,

, ,

 

,

این مقام مسئول عنوان کرد: تمام فرآیندهای انتخابات تحت نظارت شورای نگهبان انجام می‌شود و از نظر شرعی و قانونی رسانه‌ای کردن دلایل رد صلاحیت ممنوع بوده و این موارد به‌صورت مکتوب به آن‌ها ارائه می‌شود.

,

صفری با بیان وضعیت داوطلبان اذعان کرد: شاهد عدم حضور ضعیف افراد باسواد و نخبگان نبودیم و از طرفی زیاد بودن ثبت نام‌ها به دلیل نقص قانون است و شورای نگهبان به این روند اعتراض دارد، البته باوجود این اعتراض به وظیفه خود عمل می‌کند.

,

وی توضیح داد: در قانون مواردی برای بازداری افرادی که از شرایط حداقلی آگاه نیستند؛ وجود ندارد.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین درباره خرید و فروش آراء اظهار کرد: دایره و محدوده خرید و فروش آراء پس از تعریف مجدد قانون در سال 95 توسعه پیدا کرد، طبق این مورد صرف شام و ناهار و ارائه هدیه در اماکن عمومی به منظور جلب آرا به منزله خرید و فروش رای بوده و اگر مستنداتی مبنی بر آن داشته باشیم هم در تایید صلاحیت و هم در سلامت انتخابات تاثیر می‌دهیم.

,

وی در پایان گفت: نماینده‌های فعلی پس از ثبت نام جزء کاندیداها به شمار آمده و با آن‌ها مانند سایر داوطلبان بوخورد می‌شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه