اخبار داغ

در شورای برنامه ‌ریزی و توسعه کرمانشاه مطرح شد؛

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات عمرانی کرمانشاه

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات عمرانی کرمانشاه
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: چند سالی است رسیدگی به بافت های فرسوده در این شهر رها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد هوشنگ بازوند امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طرح ساماندهی رودخانه آبشوران از مصوبات سفر مقام معظم رهبر در سال ۹۱ با برآورد اولیه حدود ۲ هزار میلیارد ریال آغاز شده است که بر اساس مصوبه سفر شهرداری کرمانشاه هم موظف به تامین ۵۰۰ میلیارد ریال جهت تملک و آزادسازی حریم و بستر رودخانه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

استاندار کرمانشاه پیشرفت ۴۹ درصدی پروژه آبشوران طی مدت ۶ سال را غیر قابل قبول دانست و گفت: بر این اساس باید به مشاور و پیمانکاران این پروژه تذکر داده شود.

,

بازوند افزود: کل پروژه طرح ساماندهی رودخانه آبشوران ۱۴.۵ کیلومتر است و تا کنون ۷ هزار و ۱۲۰ متر از آن انجام شده و ۷ هزار و ۴۱۰ متر از آن در دست اقدام است این میزان برای ۶ سال بسیار کم است.

,

وی خاطرنشان کرد: تاخیر در انجام این پروژه مشکلات بسیاری در تردد و کسب و کار مردم در محدوده پارکینگ شهرداری ایجاد کرده است لذا ضرورت دارد انجام این پروژه در اولویت قرار گیرد.

,

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مدت طولانی برای ١٢٠ متر از این طرح‌ها اصلا پذیرفته نیست و مردم تاکنون بسیار نجابت و صبوری به خرج دادند که ما باید بابت این تاخیر از مردم عذرخواهی کنیم.

,

بازوند گفت: اینکه برای اتمام این پروژه ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است رقم زیادی است و نیاز به مهندسی ارزشی دارد لذا از محل اعتبارات ویژه برای این منظور قرار دهیم تا این پروژه تا سال ۹۹ به اتمام برسد.

,

مدیر ارشد استان تصریح کرد: پروژه ساماندهی طرح آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری باید تا ١٥ روز آینده به اتمام برسد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش نصب آسانسورهای مسکن مهر شهرستان جوانرود را کاری جهادی دانست و گفت: در این بخش محوطه سازی نیز بر اساس درخواست مردم بر اساس مصوبات گذشته و برنامه زمان بندی مشخص شده باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

,

بازوند ادامه داد: در ملاقات برخی شهرستانها متوجه شدیم که ارتباط مدیران کل با مردم ارتباط کمرنگی است لذا ضروری است مدیران کل حضور خود را در بین مردم پررنگ کنند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند. امسال یکی از شاخص های ارزیابی برای مدیران، حضور فعال در ملاقاتهای مردمی است.

,

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مشکل پوشش آنتن‌دهی در برخی نقاط با توجه به خرید تجهیزات توسط ارتباطات و فناوری اطلاعات سریعا با پایش عملیاتی نواحی به ویژه در مسیر راه کربلا انجام شود.

,

وی به بحث منطقه جنگی نیز اشاره ای داشت و گفت: علی رغم اینکه ما تمام استان را برای منطقه جنگی معرفی کردیم اما از آنجا که برای دولت بار مالی زیادی در پی دارد با بخشی از آن موافقت کردند و الان به دنبال آن هستیم که بخش سرفیروز آباد و بیلوار را نیز به مناطق جنگی اضافه کنیم تا مدیران با انگیزه بیشتری به خدمت مشغول شوند.

,

بازوند با اشاره به اینکه در فصل بودجه‌بندی اظهار داشت: در این شرایط ضروری است مدیران نسبت به پیگیری بودجه سنواتی و افزایش آن رایزنی لازم را انجام دهند.

,

استاندار کرمانشاه گفت: ما در مجموع اعتبارات عمرانی را ۲۰ درصد افزایش دادیم و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم.

,

وی بیان داشت: حدود ۴۰ درصد از اعتبارات در ردیف های متفرقه تعریف شده است و نیازمند این است که مدیران کل با استفاده از ظرفیت نمایندگان آنها را تا قبل از اینکه لایحه به دولت برود اعلام و ارسال کنند.

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات عمرانی رو به پایان است، گفت: جذب ۱۵ درصد از ۵۱۶ میلیارد تومان اعتبارات وضعیت خوبی نیست و نیاز است در این خصوص مدیران تمام همت خود را بکار بگیرند.

بازوند اظهار داشت: مناطق حاشیه نشینی از چالش های جدی است که اگر به آنها نپردازیم به آسیب اجتماعی دامن زده ایم لذا در محله هایی که نیاز است باید حضور پیدا کرده و در مسجد آن محله به مشکلات مردم تا جایی که در توان داریم رسیدگی کنیم.

,
,
,
,
,

رایزنی‌ برای بهره‌مندی بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی

, رایزنی‌ برای بهره‌مندی بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی,

 سیدقاسم جاسمی صبح امروز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کمیته برنامه ریزی جهت حل مشکلات است و باید تدبیری شود تا معضل ساماندهی آبشوران کرمانشاه که یکی از دغدغه هاست هرچه زودتر به اتمام برسد.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: به این منظور باید اعتبارات لازم را تامین کنیم و همچنین رضایتمندی خانه هایی که در اطراف این رودخانه هستند را جلب کنیم تا پروژه را پیش ببریم.

,

وی به پیامک های اعتراضی مردم در برخی مناطق حاشیه ای کرمانشاه نسبت به عدم امکانات رفاهی و آموزشی اشاره ای داشت و تصریح کرد: طی این مدت که نماینده مردم هستم و از تمام نقاط مختلف سرکشی داشتم اکثر مسیرها محرومیت بیداد می کند و در برخی مناطق یک مجموعه 5 هزار نفری حتی یک پارک کوچک ندارند.

,

جاسمی با تاکید بر لزوم بهره مندی مردم بخش بیلوار و سرفیروز آباد از مزایای مناطق جنگی، اظهار داشت: بخش بیلوار و سرفیزوز آباد جزیی از شهرستان کرمانشاه هستند و باید از مزایای طرح مناطق جنگی برخوردار شوند.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در این راستا اقدامات ثمربخشی برای بخش بیلوار در حال انجام است و همچنین برای بازنشستگان و نیروهای مسلح نیز رایزنی هایی انجام دادیم که بتوانند از مزایای مناطق جنگی استفاده کنند.

,

این نماینده مردم بیان داشت: مسیر کرمانشاه به قلعه نیز حدود 4 کیلومتر زیرسازی شده است اما روکش آسفالت آنجا هنوز صورت نگرفته که لازم است تا این زیرسازی از بین نرفته هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

,

رسیدگی به بافت‌های فرسوده کرمانشاه رها شده است

, رسیدگی به بافت‌های فرسوده کرمانشاه رها شده است,

احمد صفری امروز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، یکی از خواسته های مردم را اتمام پروژه آبشوران و قره سو اعلام کرد و اظهار داشت: پروژه قره سو یکی از پروژه های نیمه تمام در استان است که هنوز بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده و به سرانجام نرسیده که موجب نگرانی مردم شده است.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم اینکه آب و فاضلاب استان چندسالی است که قول داده فاضلاب را از قره سود جدا کند اما تا کنون اتفاق خاصی در این راستا نیفتاده است.

,

صفری خاطر نشان کرد: لازم است برای پروژه ها تاریخ اتمام مشخص شود و مجریان کار به این تاریخ توجه داشته باشند که کار را در تاریخ مقرر تحویل دهند.

,

وی بیان داشت: طولانی شدن اجرای طرح ها برای ما یک تهدید است و مردم را دچار مشکلاتی می کند به همین دلیل لازم است به این موضوع رسیدگی شود.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ملی مسکن شامل استان کرمانشاه هم شد، گفت: از ۱۶ آذر ثبت نام در این طرح در کرمانشاه آغاز شده است.

,

این مسئول به وضعیت نامناسب اکثر راههای استان اشاره کرد و افزود: اکثر پروژه های مربوط به راههای استان ۵۰ تا ۶۰ درصد اجرایی شده اند لذا ضروری است نسبت به این امر توجه ویژه شود و نقاطی که نیاز به روکش آسفالت دارد هر چه سریعتر انجام شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش به بافت فرسوده شهر کرمانشاه اشاره ای داشت و گفت: در کرمانشاه حدود ۱۲۵۰ کیلومتر بافت فرسوده داریم که برای ساماندهی آنها به تسهیلات ارزان قیمت نیاز است.

,

صفری ادامه داد: هم اکنون چند سالی است که رسیدگی به بافت های فرسوده به طور کلی رها شده است که با توجه به اهمیت موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد.

,

وی به بازدید از بخش های بیلوار و کوزران طی پنج شنبه گذشته اشاره کرد و افزود: در این بازدید آنچه که دغدغه مردم بود عدم دسترسی به مدیران است و مردم عنوان کردند هرگاه با مدیری کار دارند یا جلسه است یا ماموریت، لذا لازم است مدیران یک روز را در هفته به دیدار مردمی اختصاص دهند.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین به نقاط کور شهر کرمانشاه اشاره ای داشت و گفت: این عدم آنتن دهی یکی از مواردی است که مردم را آزار می دهد و با توجه به پیگیریهایی که طی این ۳ سال در این خصوص بعمل آمده است اما مشکل نقاط کور کرمانشاه هنوز حل و فصل نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه