اخبار داغ

مسئول نمایندگی محیط زیست میاندورود خبر داد

کشف 5 قبضه سلاح غیرمجاز از شکارچیان در اطراف پناه‌گاه دشت‌ناز

کشف 5 قبضه سلاح غیرمجاز از شکارچیان در اطراف پناه‌گاه دشت‌ناز
مسئول نمایندگی محیط زیست میاندورود از کشف پنج قبضه سلاح غیرمجاز از شکارچیان در اطراف پناه‌گاه دشت‌ناز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمود هادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: ماموران اجرایی در طی گشت و کنترل شبانه روزی در پناهگاه دشت‌ناز و مناطق تحت مدیریت دو قبضه اسلحه غیرمجاز تک لول و سه قبضه سلاح دولول از متخلفین کشف و ضبط کردند.

وی بیان کرد: از مجموع پنج پرونده متخلفین شکار و صید و وسایل کشف شده در شش ماهه نخست سال جاری یک پرونده محکوم شده و سایر پرونده‌ها در حال بررسی در مراجع قضایی است.

مسئول نمایندگی محیط زیست میاندورود، خاطرنشان کرد: گشت ویژه یگان حفاظتی در تمام مناطق تحت مدیریت شهرستان طبق ضوابط و قانون تشکیل شد و متخلفین شکار بدانند مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

هادیان با بیان اینکه یکی از راه‌های حفظ محیط زیست، استفاده از توان مردم برای مشارکت در این کار است، تصریح کرد: با برگزاری نشست‌هایی با گروه‌های مختلف در سطح شهرستان، تعداد همیاران محیط زیست در میاندورود افزایش داشته است.

وی با اشاره به وجود آببندان‌های زیاد و جنگل در میاندورود، افزود: پرندگانی مانند قرقاول و هویا در جنگل و دشت حضور دارند و زمان فصل مهاجرات دارغاز است به همین دلیل با کسانی که قصد شکار داشته باشند برخورد خواهد شد.

هادیان با بیان اینکه گشت سیار همیشه در حال گشت‌زنی در مناطقی که انواع مختلف حیوانات حضور دارند، است، گفت: کسانی که قصد شکار دارند توصیه می‌کنیم به آغوش محیط زیست برگردند همان‌طور که بعضی از افراد از حوزه شکار دست برداشتند و خود را همیار محیط زیست می‌دانند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه