اخبار داغ

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد

اجرای طرح مهارت‌آموزی ویژه سربازان در کرمانشاه

اجرای طرح مهارت‌آموزی ویژه سربازان در کرمانشاه
معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: طرح مهارت‌آموزی ویژه سربازان در این استان اجرایی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ علی اشرف نجفی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: با توجه به اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران جوانان با اشتیاق برای انجام خدمت سربازی اقدام می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: هرساله ۱۸ دوره اعزام سربازان شامل ۱۲ دوره خدمتی ویژه مشمولین دارای مدرک دیپلم و پایین تر و ۶ دوره برای مشمولین کارشناسی و بالاتر برگزار می شود که اکثرا به صورت داوطلبانه مراجعه می کنند.

,

این مسئول با بیان اینکه مشمولان غایب عمدتا مربوط  به سنوات گذشته است، عنوان کرد: این افراد عمدتا به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانستند خدمت سربازی را انجام دهند، که باید در اسرع وقت نسبت به اعزام اقدام کنند.

,

وی تصریح کرد: در صورتی که مشمولین غایب به صورت داوطلبانه نسبت به اعزام اقدام کنند، در استان خود خدمت خواهد کرد و پیشنهاد بخشودگی اضافه خدمت آنها به مراجع بالاتر مطرح می شود، همچنین افراد متاهل ۲ و یا ۳ بار در هفته می توانند به منزل بروند و به ازای هر فرزند سه ماه از خدمت سربازی آنها کسر می شود.

,

سرهنگ نجفی با اعلام اینکه  وضعیت مراجعه مشمولین نسبت به سالهای گذشته بهتر است، گفت: برخی محدودیتهای اجتماعی برای مشمولین غایب اعمال می شود به گونه ای که این افراد نمی توانند تسهیلات و جواز کسب دریافت کنند، نمی توانند کاندیدای انتخاباتی و یا در ارگانی به کارگیری شوند.

,

وی گفت: پرداخت جریمه نقدی مشمولین غایب که منجر به معافیت آنها می شد تا ۳۰ فروردین امسال ادامه داشت و در استان کرمانشاه تعداد زیادی از مشمولین غایب که حداقل هشت سال غیبت داشتند، نسبت به معافیت اقدام کردند.

,

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: افرادی که دوره های عالیه تحصیلی را گذرانده اند بیشتر از سربازان با مدرک دیپلم و پایین تر برای انجام خدمت داوطلبانه اقدام می کنند.

,

این مسئول بیان کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح طرح مهارت آموزی ویژه سربازان حین و بعد خدمت پیش بینی شده که طی ماه های آینده در سطح استان اجرا خواهد شد.

,

وی با تاکید بر اینکه بر اساس ابلاغه جدید صدور کارت پایان خدمت منوط به کسب مهارت آموزی است، افزود: البته در حال حاضر نیز از تخصص سربازان به کارگیری شده استفاده می شود.

,

سرهنگ نجفی مهمترین چالش موجود را بکارگیری مشمولین غایب در ارگان های دولتی و خصوصی دانست و گفت: استخدام مشمولین غایب در نهادهای دولتی و خصوصی سبب کاهش انگیزه سربازانی که دوره خدمت را گذرانده اند می شود.

,

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: این سازمان به منظور ترغیب جوانان به انجام خدمت سربازی، افزایش حقوق و خوشایند سازی خدمت اقدامات لازم را انجام داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه