اخبار داغ

اجناس روز به روز گران‌تر می‌شود؛

وقتی وعده بنزینی آقای رئیس جمهور تو خالی از آب درآمد

وقتی وعده بنزینی آقای رئیس جمهور تو خالی از آب درآمد
وضعیت بازار حاکی از افزایش قیمت‌های چند میلیون تومانی در بازار لوازم خانگی در یک ماه گذشته و گرانی گسترده در بازارهای مختلف است؛ حال آنکه مسئولان اصرار دارند این افزایش چشمگیر قیمت‌ها نادیده گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ هنوز یک ماه از گران شدن بنزین و وعده توخالی دولت مبنی بر جلوگیری از گران شدن کالاها و خدمات نمی گذرد که آثار تورمی این وعده بیش از پیش نمایان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بازار لوازم خانگی

, بازار لوازم خانگی,

در گفتگو با فروشندگان و خریداران بازار لوازم خانگی، مشخص شد تلویزیون‌های LED که هفته قبل از برندهای مختلف به فروش رسیده این هفته با افزایش قیمت یک میلیون تومانی به بازار عرضه شده است.

,

یخچال‌های ساید بای ساید از برندهای مختلف افزایش قیمتی بین 2 تا 3 میلیون تومان داشته اند.

,

خانمی در یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی گفت: هفته قبل برای تهیه جهیزیه دخترم به بازار مراجعه کردم؛ در این یک هفته به بررسی کیفیت برندهای داخلی و خارجی پرداختم غافل از آنکه در عرض یک هفته نزدیک به 6 میلیون تومان نسبت به هفته قبل متضرر شدم.

,

وی افزود: با شرایط اقتصادی کنونی هر روز اجناس گران تر از روز قبل است و خانواده هایی مثل ما که دخترشان در شرف ازدواج است ناتوان در تامین جهیزیه هستند.

,

نمایندگی یکی از برندهای معروف در کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: بلافاصله بعد از گران شدن بنزین شرکت های معتبر توزیع لوازم خانگی خود را در بازار متوقف کرده و سبب گران شدن 1 تا 3 میلیون تومانی اجناس شدند.

,

وی افزود: به  طوری که به عنوان مثال یک تلویزیون LED نسبت به هفته قبل یک میلیون تومان گران تر شده است.

,

چندی پیش حمید رادمنش رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: گرانی بنزین ربطی به بازار لوازم خانگی ندارد چرا که حمل و نقل در این بازار به واسطه گازوئیل صورت می گیرد.

,

وی افزود: بنابراین هیچ فروشنده ای بدون نظر مستقیم اتحادیه حق گران فروشی ندارد و در صورت مشاهده، قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد شد.

,

صبح امروز به منظور پیگیری بیشتر مجددا با رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی استان کرمان صحبت کردیم و موارد مشاهده شده به وی اعلام شد.

,

رادمنش رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی استان کرمان تاکید کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی در بازار لوازم خانگی صورت نگرفته و قیمت ها نسبت به دو ماه گذشته کاهش 1 تا 2 میلیونی داشته است و باید قیمت اصلی از نمایندگی های برندها پرسیده شود.

,

بازار میوه و تره بار

, بازار میوه و تره بار,

کافی است به میوه فروشی محله خود برای خرید یک کیلو میوه مراجعه کنید، با دیدن قیمت ها کمی چشم هایتان گرد می شود و تاثیر افزایش نرخ بنزین بر تورم را به وضوح مشاهده می کنید.

,

اما زمانی که علت گرانی میوه و تره بار را از مسئولان جویا می شویم، گرانی را تنها محدود به گوجه فرنگی می کنند و می گویند تغییرات فصلی گوجه فرنگی را به شاه میوه کیلویی 10 هزار تومانی تبدیل کرده است.

,

حال آنکه نه تنها گوجه فرنگی به میوه اشراف تبدیل شده بلکه با این سرعت کنترل نشده، بازار میوه و تره بار به زودی به محل تردد قشر مرفه جامعه تبدیل خواهد شد.

,

یکی از میوه فروشان کرمانی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان ابراز داشت: چگونه می شود کرایه حمل یک بار 2 برابر شود اما قیمت ها ثابت بماند، آیا این امر امکان پذیر است؟

,

وی افزود: خریداران محصولات کشاورزی از کشاورزان حاضر به ضرر خود نیستند از این رو به تناسب هزینه حمل بار قیمت ها را بالا می برند، از گذشته تا امروز افزایش قیمت حامل های انرژی سبب گران شدن همه کالاها و خدمات شده بنابراین وعده کنترل گرانی، دروغی بیش نیست.

,

بازار لبنیات و فرآورده های لبنی

, بازار لبنیات و فرآورده های لبنی,

گردش در این بازار حکایت گردش در بازار شام است، چرا که قیمت این محصولات در واحد صنفی متعدد، تفاوت چشم گیری دارد و متاسفانه هیچ نظارتی بر آن ها نیست.

,

شیر در یک واحد صنفی به ازای هر کیلو 2 هزار و 800 تومان، در واحد بعد 3 هزار و 200 تومان و در واحد دیگر 3 هزار و 500 تومان عرضه می شود.

,

جالب ترین اتفاق این بازار، خودداری شرکت های تولید کننده فرآورده های لبنی از توزیع محصولات در میان واحدهای صنفی است و به فروشندگان اعلام کرده اند برای دریافت محصولات به شرکت مراجعه کنید.

,

البته پیش از این مهدی مهدوی رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی در گفتگو با خبرنگار ما از وقوع چنین شرایطی در آینده ای نزدیک خبر داده بود و گفت: افزایش نرخ بنزین گرانی همه گیری در جامعه ایجاد خواهد کرد.

,

به گزارش راه آرمان: وضعیت بازار حاکی از افزایش قیمت های چند میلیون تومانی در بازار لوازم خانگی در یک ماه گذشته و گرانی گسترده در بازارهای مختلف است حال آنکه مسئولان امر اصرار دارند این افزایش چشم گیر قیمت ها نادیده گرفته شود.

,

البته پیش از این قرار بود بازرسان با گردش در بازارهای مختلف مانع افزایش قیمت ها شوند اما آیا کنترل 24 هزار واحد صنفی امکان پذیر است؟

,

در این بین برخی افراد سودجو از این شرایط استفاده کرده و بی رحمانه خنجر بر گلوی قشر ضعیف جامعه گذاشته و ادامه زندگی را برای آن ها سخت تر کرده است.

,

جا دارد مسئولان یک بار برای همیشه تصمیمی درست و به جا برای جلوگیری از متضرر شدن جامعه به ویژه قشر محروم بگیرند و به ادامه دار شدن این شرایط پایان دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه