اخبار داغ

یک فعال صنفی بازار مسکن خبر داد؛

تب بالای اجاره بها در بازار مسکن/ قیمت زمین و مسکن در ساری از 2 تا 14 میلیون تومان!

تب بالای اجاره بها در بازار مسکن/ قیمت زمین و مسکن در ساری از 2 تا 14 میلیون تومان!
یک فعال صنفی بازار مسکن گفت: سمت‌وسوی معاملات در بازار مسکن در پی افزایش قیمت زمین و مسکن و همچنین کاهش توان مالی مردم به سمت املاک مسکونی و تجاری اجاره‌ای به سرعت در حال گسترش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، انتظار افزایش قیمت از سوی مالکان آپارتمان‌های نوساز موجب شده قیمت پیشنهادی این گروه از املاک به حدی افزایش یابد که بسیاری از متقاضیان خرید نوساز در ماه‌های اخیر، کُلاً از جست‌وجوی این واحد‌ها صرف‌نظر کنند و پاخور مشاور املاکی‌ها، غالبا به آن دسته از متقاضیانی بر گردد که به‌دنبال املاک قدیمی و یا استیجاری‌اند.

محمد عرب خزائلی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاور املاک مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اجرای طرح تغییر اصلاح سوخت تاثیری بر بازار زمین و مسکن نداشت.

وی افزود: معاملات در بنگاه‌های ملکی ضعیف است و خرید و فروش مسکن، راکد است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوراملاک مرکز مازندران خاطرنشان کرد: رغبت مشتریان به سمت املاک اجاره‌ای است و سمت‌وسوی معاملات در بازار مسکن در پی افزایش قیمت زمین و مسکن و همچنین کاهش توان مالی مردم به سمت املاک مسکونی و تجاری اجاره‌ای به سرعت در حال گسترش است.

این فعال صنفی ادامه داد: با افزایش تقاضا در بازار اجاره‌ای‌ها، هم تقاضا، هم عرضه و هم قیمت واحدهای اجاره‌ای افزایش پیدا کرده است.

عرب خزائلی با بیان اینکه املاک نو و تازه ساخته، مشتری چندانی ندارد؛ گفت: قیمت زمین و مسکن در مرکز مازندران از متری دو میلیون آغاز و در برخی مناطق به 14 میلیون تومان نیز می‌رسد.

وضعیت بازار مسکن، نامساعد است و وقتی خانواده‌ها توان پرداخت خرید مسکن را ندارند، به ناچار گزینه‌ای جز اجاره پیش روی آنان نیست و قیمت‌های نامتعارف بسیاری از واحدهای تجاری و مسکونی، که قانون مشخصی هم برای تعیین نرخ آن وجود ندارد، بسیاری از مستاجران این واحدها را هم در بستن اجاره و هم در تمدید مجدد، با مشکلات جدی مواجه کرده است.

بازار مسکن در مازندران همانند سایر نقاط کشور، روند رکودی را تجربه می‌کند که گویا امیدی به رونق در آن دیده نمی‎‌شود. از سویی دیگر، به بنگاه‌های معاملاتی سطح شهر که رجوع می‌کنیم به‌سختی می‌توان افرادی را یافت که از وضع کسب خود رضایت داشته باشند و این در حالی است که همه ما کمی بی انصاف شده‌ایم و با بالا بردن بی حساب و کتاب اجاره‌بها بدنبال جبران هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت و تورم هستیم؛ و این در حالی است که خیلی‌ها در تامین هزینه اجاره محل زندگی و کسب خود، مانده‌اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه