اخبار داغ

در پی فعالیت فراگیر سامانه بارشی در جنوب شرق کشور؛

آسمان 55 نقطه از سیستان و بلوچستان بارانی شد

آسمان 55 نقطه از سیستان و بلوچستان بارانی شد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته از 55 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارندگی گزارش شد که تا صبح امروز بیشینه بارش ها با میزان 30 میلی متر در ایستگاه «توتان» از توابع نیکشهر ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری در گفت و گو با عصرهامون، با اشاره به اینکه هسته بارندگی ها در نیکشهر بوده است، اظهار داشت: در ایستگاه های «بنت» نیکشهر 28 ملی متر، «دستگرد» نیکشهر 20 میلی متر، «هیچان» نیکشهر 16 میلی متر و شهر نیکشهر نیز 14 میلی متر باران باریده است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی در استان فراگیر بوده است، افزود: این سامانه تا کنون در 15 شهرستان استان شامل زاهدان، میرجاوه، سراوان، سرباز، مهرستان، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، فنوج، ایرانشهر، دلگان، بمپور، بزمان و خاش فعالیت داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی سامانه بارشی تا صبح دوشنبه در سطح استان فعال است به طوریکه انتظار می رود تمرکز بارش درنیمه جنوبی، سواحل، روی دریا و برخی ارتفاعات مرکزی باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: رگبار باران، رعد وبرق، با احتمال تگرگ، وزش باد شدید و گردوخاک از ویژگی های مورد انتظار سامانه های بارشی است که ممکن است در برخی مناطق منجر به سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه های محلی شود.

وی گفت: بعدازظهر سه شنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان می شود که تا پنج شنبه در استان فعال است و نسبت به سامانه فعلی قوی تر خواهد بود.

وی اظهار کرد: در بخش دیگری به تشریح وضعیت جوی نواحی جنوبی و ساحلی استان پرداخت و افزود: تا چهارشنبه شرایط برای رگبار و رعدوبرق و تند باد روی دریا و برخی نقاط ساحلی فراهم است.

حیدری افزود: دریا در این مدت به‌ویژه در نواحی غربی مواج پیش‌بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در پایان توصیه کرد: شهروندان و مسافرانی که قصد عزیمت به استان را دارند از تردد و توقف در کنار مسیل ها و رودخانه های فصلی و رفتن به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه