اخبار داغ

ظرفیت محدود و اعتبار ناچیز در مرکز ماده ۱۶ همدان/ پذیرش بیش از ظرفیت دغدغه بهزیستی همدان

ظرفیت محدود و اعتبار ناچیز در مرکز ماده ۱۶ همدان/ پذیرش بیش از ظرفیت دغدغه بهزیستی همدان
مرکز ماده ۱۶ همدان با ظرفیت محدود و اعتبار کم تاکنون بیش از ۲٫۵ برابر ظرفیت پذیرش معتاد متجاهر را در خود داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مرکز ماده ۱۶ مکانی است که معتادان متجاهر دستگیر شده برای درمان در طول دوره سه تا ۸ ماهه نگهداری می‌شوند. البته مدیریت این مرکز از اواخر سال ۹۵ به سازمان بهزیستی داده شده اما این سازمان در تعداد پذیرش معتادان و نبود اعتبار کافی برای نگهداری این افراد همواره دارای مشکلات فراوانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

با وجود اینکه سازمان بهزیستی کشور ظرفیت ماهانه ۱۰۰  نفر پذیرش را برای مرکز ماده ۱۶ اعلام کرده اما این مرکز با وجود دستگیری تعداد بیشتر معتادان متجاهر به دستور مسوولان استانی و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر با اعتبار کم و محدودی که دارد همواره تا بیش از ۲٫۵ برابر پذیرش معتاد را داشته است.

,

برای بررسی چگونگی این مشکل امیر کوکاییان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص دغدغه و مشکلات کنونی مرکز ماده ۱۶ همدان با بیان اینکه ظرفیت کنونی این مرکز ۱۰۰ نفر است، اظهار کرد: دغدغه امروز سازمان بهزیستی این است که این مرکز ۲۵۰ نفر یعنی ۲٫۵ برابر بیشتر از ظرفیت مرکز پذیرش دارد.

,

 افزایش پذیرش معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ در سال جاری

,  افزایش پذیرش معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ در سال جاری,

وی با اشاره به اینکه در ابتدای امسال ۱۳۸ میلیون تومان اعتبار برای این مرکز داده شده که بسیار ناچیز است، افزود: برای خدمات‌دهی ایده‌آل به معتادان مراکز ماده ۱۶ و ۱۵ اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است.

,

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان اینکه مرکز ماده ۱۶ در نیمه نخست امسال ۵۶۴ بهبود یافته داشته است، خاطرنشان کرد: امسال این مرکز نسبت به سال گذشته افزایش پذیرش معتاد متجاهر داشته است.

,

کوکاییان در خصوص تعداد بهبودیافتگان معتادان متجاهر در سال‌های گذشته نیز بیان کرد: این مرکز در سال ۹۶، ۶۷۱ نفر و در سال گذشته ۷۱۶ بهبود یافته داشته است.

,

وی با بیان اینکه مدیریت مرکز ماده ۱۶ از ابتدای سال ۹۶ از عهده شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان بهزیستی محول شده است، ادامه داد: خوشبختانه بهزیستی استان در پروتکل درمانی و نگهداری این بیماران تاکنون توانسته تخصصی‌تر از گذشته عمل کند.

,

کوکاییان با تاکید بر اینکه هدف خدمات‌دهی مرکز ماده ۱۶ علاوه بر نگهداری و درمان، توانمندسازی معتادان متجاهر است، تصریح کرد: در حال حاضر چهار کارگاه آموزش حرفه‌آموزی در بحث اشتغال در این مرکز برای ۶۰ نفر در این مرکز اشتغال ایجاد کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک مرکز ماده ۱۶ در همدان فعال است اضافه کرد: البته در شهرستان نهاوند نیز یک مرکز ماده ۱۶ تاسیس شده اما تاکنون فعال نشده است.

,

جذب ۲۰ درصدی تسهیلات اشتغالزایی برای بهبودیافتگان

, جذب ۲۰ درصدی تسهیلات اشتغالزایی برای بهبودیافتگان,

مدیرکل بهزیستی استان نیز در خصوص فعالیت این مرکز در سال جاری گفت: ظرفیت پذیرش این مرکز امسال با افزایش ۴۶ درصد همراه بوده است.

,

حمیدرضا الوند  با اشاره به اینکه مرکز ماده ۱۵ محل نگهداری معتادان در کمپ‌ها به صورت اختیاری نیز نیز به عنوان پشتیبان مرکز ماده ۱۶ در نظر گرفته شده است بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۷۳۴ نفر از مراکز ماده ۱۵خدمت دریافت کرده‌اند.

,

وی در زمینه توانمندسازی معتادان بهبود یافته در مرکز ماده ۱۶ نیز خاطرنشان کرد: طی  دو سال گذشته با ایجاد بخش‌های اشتغالزایی در این مرکز زمینه جذب ۲۰ درصد اعتبارات اشتغالزایی به بهبود یافتگان ایجاد شده است.

,

در سال جاری با افزایش پذیرش مرکز ماده ۱۶ بیش از ظرفیت موجود امیدواریم مسوولان استان اعم از استانداری و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در مشکل پیش آمده برای بهزیستی در تامین اعتبارات برای نگهداری از معتادان دستگیر شده همکاری لازم را داشته باشند تا سطح کیفی خدمات روز به روز افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه