اخبار داغ

نگاهی به چهارمین نمایشگاه مطبوعات زنجان؛

نمایشگاه مطبوعات نمایشی از وضعیت نامطلوب رسانه‌ها در زنجان

نمایشگاه مطبوعات نمایشی از وضعیت نامطلوب رسانه‌ها در زنجان
برگزاری نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان از دیدگاه اهالی رسانه نتوانست مشکلی از مشکلات این قشر را حل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان همزمان با دهمین نمایشگاه کتاب از 11 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

این نمایشگاه که چهارمین دوره آن برگزار شد برای اصحاب رسانه استان زنجان فرصتی برای نمایش توانمندی ها و ارائه گزارش به مردم بود.

,

این نمایشگاه با وجود اینکه امسال کمتر مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت اما در نهایت با حضور 26 رسانه استان برگزار شد.

,

غائبان این نمایشگاه خبرگزاری فارس، ایسنا، مهر، تسنیم، ایکنا و هفته نامه ها و دو هفته نامه های استان و برخی نمایندگی رسانه های کشور بودند که به دلایل مختلفی از جمله اعتراض به نحوه برگزاری دوره های پیشین و عدم حمایت مالی و مشکلات موجود بر سر راه رسانه ها در این نمایشگاه حضور نیافتند.

,

این نمایشگاه دیشب بدون برگزاری مراسم اختتامیه در حالی به کار خود پایان داد که بازهم نتوانست نظر اهالی رسانه را به خوبی به خود جلب کند.

,

اعتراض اهالی رسانه به وضعیت مدیریت فرهنگ و ارشاد استان از چشم مسئولان دور مانده و حتی استاندار زنجان با اینکه وضعیت این اداره کل و ضعفهای مدیریتی آن را می داند اما حاضر نیست دست به تغییرات در این اداره کل بزند.

,

مدیرکل فرهنگ ارشاد استان زنجان یا از گلایه اهالی رسانه آگاه نیست و یا عدم شرکت بیشتر رسانه ها در این نمایشگاه و از رونق افتادن آن اهمیت چندانی برایش ندارد و فقط می خواهد گزارش عملکردش به وزارتخانه پرباشد.

,

کرباسی در جدیدترین اظهارنظر رسانه ای خود عنوان کرده که مانند مردان نیست که به خاطر مدیریت نقش های دیگرش را در زندگی کمرنگ کند و او به نقشهای دختر بودن، همسر بودن و مادر بودن به خوبی می رسد اما این نکته را باب به خانم مدیرکل نیز گفت که کمی از خانه بیرون بیا و ببین درد رسانه ها چیست؟

,

 

,

, ,

*نمایشگاه مطبوعات دورهمی رسانه ای بود

, *نمایشگاه مطبوعات دورهمی رسانه ای بود, *نمایشگاه مطبوعات دورهمی رسانه ای بود,

مهدی سهرابی خبرنگار و دبیر روزنامه صدای زنجان به خبرنگار موج رسا، گفت: این دوره نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان طبق معمول تنها یک دورهمی رسانه ای بود.

,

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی نشان می دهد که نه مطبوعات توانسته اند ارتباط خوبی با مردم برقرار کنند و نه مردم مطبوعات را می شناسند.

,

این خبرنگار زنجانی بیان داشت: اصحاب رسانه استان برای خالی نبودن عریضه در این نمایشگاه شرکت کردند و فکر نمی کنم اتفاق مثبتی برای مطبوعات داشته باشد.

,

سهرابی برگزاری این نمایشگاه را اشانتیونی در کنار نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار نشده و میزان بازدید کننده واقعی مشخص نیست.

,

وی  با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات باید در مرکز شهر برگزار شود، ادامه داد: مردم از این نمایشگاه به عنوان محل گذر نمایشگاه کتاب بازدید کردند در حالی که اگر به صورت تخصصی برگزار شود، در واقع مردم برای آشنایی با مطبوعات خواهند آمد.

,

کمالی مدیر مسئول سایت اطلاع رسانی جامع استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا،گفت: این سایت از چند بخش مهم اطلاع رسانی تشکیل شده است.

,

وی با بیان اینکه نیازمندی های شهر نیز به صورت دیجیتال در این سایت ارائه شده است،افزود: در بخش تریبون آزاد نیز مردم می توانند مشکلات خود با ادارات را بیان کنند.

,

این خبرنگار زنجانی از راه اندازی میز خدمت ادارات دولتی در این سایت خبر داد و گفت: امیدواریم مردم بتوانند خدمات لازم را کسب کنند.

,

*مسئولان به نمایشگاه مطبوعات نیامدند

, *مسئولان به نمایشگاه مطبوعات نیامدند, *مسئولان به نمایشگاه مطبوعات نیامدند,

کمالی با بیان اینکه مردم از نمایشگاه مطبوعات استقبال کردند اما مسئولان نیامدند،افزود: اگر چه حضور مردم نیز نسبت به سال های گذشته کم بود.

,

آذر عباسی خبرنگار هفته نامه موج بیداری نیز با اشاره به تبلیغات کم این دوره نمایشگاه کتاب و به تبع آن مطبوعات، بیان داشت: بازدید نسبت به استان های دیگر کمتر بود.

,

وی با بیان اینکه قرار بود مدارس و دانشگاه ها از نمایشگاه بازدید کنند، افزود: اتوبوس ویژه نیز اختصاص نیافت.

,

*مطبوعات استان رمقی ندارند

, *مطبوعات استان رمقی ندارند, *مطبوعات استان رمقی ندارند,

این خبرنگار زنجانی با بیان اینکه این دوره نمایشگاه در فصل خوبی برگزار نشد،افزود: مطبوعات استان رمقی نداشته و به زور نفس می کشند.

,

عباسی خاطرنشان کرد: ما هم می توانستیم مثل همکاران دیگر حضور نداشته باشیم و کسی هم نپرسد که چرا نیامدیم.

,

وی با اشاره به عدم حضور مسئولان از جمله شهردار و شورای اسلامی شهر، افزود: تنها تبلیغات اسلامی و ارشاد در این نمایشگاه حضور داشتند.

,

محمدی مدیرمسئول هفته نامه کسب و کار زنجان نیز استقبال از این نمایشگاه را خیلی ضعیف اعلام کرد و گفت: برخی کاندیداهای مجلس نیز برای استفاده از ابزاری از رسانه در نمایشگاه حضور یافتند.

,

وی در محل گذر بودن نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مردم در بازدید از نمایشگاه های مختلف و ناخواسته به سمت نمایشگاه مطبوعات نیز کشیده می شدند.

,

این روزنامه نگار عدم تخصصی بودن این نمایشگاه را نقطه قوت عنوان کرد و گفت: مشتریان سایر بخش های نمایشگاه به مطبوعات نیز سر زدند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در خصوص نمایشگاه مطبوعات استان زنجان، اظهار داشت: در سال گذشته نمایشگاه مطبوعات در سالن جداگانه ای برگزار شده بود که موجب اعتراض برخی رسانه های استان شد.

,

فاطمه کرباسی با بیان اینکه قرار گرفتن مطبوعات در سالن جداگانه موجب استقبال کمتر شد، خاطرنشان کرد: امسال این نمایشگاه در ورودی نمایشگاه کتاب گنجانده شد تا نوع کار و تلاش رسانه ها در معرض دید همشهریان قرار گیرد.

,

 

,  ,

, , ,

*تغییر زمان برگزاری نمایشگاه عامل عدم حضور رسانه‌ها

, *تغییر زمان برگزاری نمایشگاه عامل عدم حضور رسانه‌ها, *تغییر زمان برگزاری نمایشگاه عامل عدم حضور رسانه‌ها,

وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری نمایشگاه به عنوان عاملی برای عدم حضور رسانه ها، تصریح کرد: ما تلاش داشتیم نمایشگاه در مهر ماه برگزار شود که چندین عامل دست به دست هم داد و امکان برگزاری فراهم نشد.

,

این مسئول با بیان اینکه پیشنهاد دوم ما برگزاری نمایشگاه در آبان ماه بود،افزود: این موضوع نیز امکان پذیر نشد و حتی برنامه ریزی نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان نیز بهم خورد.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پیشنهاد سوم ما برگزاری این نمایشگاه از 9 تا 15 آذر ماه بود، افزود: اما در نهایت این نمایشگاه با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور از 11 تا 16 آذر برگزار شد.

,

کرباسی اطلاع رسانی در آخرین لحظات را موجب عدم حضور برخی رسانه های استان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب شد تا از حضور تعداد محدودی از رسانه های استان بی نصیب شویم.

,

وی برضرورت استفاده حداکثری از موقعیت های پیش آمده تاکید کرد و افزود: حضور همه رسانه ها در این نمایشگاه به نفع همگان بود.

,

به گزارش موج رسا،چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان در قالب دورهمی رسانه ای دیشب به کار خود پایان داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه