اخبار داغ

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان مشهد:

تبلیغات زودهنگام و استفاده از امکانات دولتی مصداق تخلف انتخاباتی است

تبلیغات زودهنگام و استفاده از امکانات دولتی مصداق تخلف انتخاباتی است
مهدی برامکی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است، گفت: هزینه‌های خارج از عرف، خرید رأی، استفاده از امکانات دولتی، اموال، خودرو و جایگاه‌های دولتی از دیگر تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود که تا پایان انتخابات رصد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی برامکی، رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون تخلفات انتخاباتی کاندیدا اظهار کرد: به تخلفات انتخاباتی در قانون محرز و مشخص اشاره شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در مشهد مقدس مشکل خاصی پیرامون تخلفات تا این لحظه وجود ندارد و تخلفات به صورت موردی بوده است.

,

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان مشهد ضمن اشاره به پایان روند ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی می توانند به ستاد انتخابات و هیأت نظارت انتخابات نیز گزارش داشته باشند.

,

وی افزود: سامانه ای برای دریافت شکایات وجود ندارد اما مردم اطلاع داشته باشند که تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است که به عنوان مصادیق مهم تخلفات انتخاباتی مطرح است.

,

برامکی تصریح کرد: هزینه های خارج از عرف، هزینه برای خرید رأی، استفاده از امکانات دولتی، اموال، خودرو و جایگاه‌های دولتی از دیگر تخلفات انتخاباتی محسوب می شود که تا پایان انتخابات رصد خواهد شد.

,

وی افزود: مدیران دستگاه های اداری نباید برای فردی از طریق استفاده از بیت المال و جایگاه های دولتی و اداری تبلیغات کنند.

,

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: در مورد شکایات واصله از سوی مردم به نسبت نوع تخلف انتخاباتی پیگیری لازم در این موارد انجام می شود.

,

وی افزود: با مدیران متخلف دستگاه های دولتی قطعا برخورد می شود و موارد  دیگر به نسبت نوع تخلف به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

,

برامکی بیان کرد: صحت و سقم گزارشات بررسی و درجه بندی می شود و به دستگاه مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

,

وی افزود: سه دستگاه نظارتی اعم از هیأت نظارت شورای نگهبان، هیأت بازرسی انتخابات شهرستان و هیأت اجرایی به عنوان معتمدین مردم فعال هستند تا از چندین مسیر نظارت ها صورت می گیرد و پوشش کامل نظارتی انجام شود.

,

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان مشهد ضمن اعلام اینکه تا امروز تخلفی که موجب حذف کاندیدا از روند انتخابات شود نداشته ایم گفت: داوطلبان ثبت نام شده باید مراحل احراز شرایط خودشان را اخذ کنند و در صورتی که تأیید صلاحیت شدند ادامه روند انتخابات صورت خواهد گرفت.

,

وی با بیان اینکه جلسات توجیهی برای کاندیدا توسط ستاد انتخابات شهرستان برگزار می شود افزود: هیأت بازرسی وظیفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات از زمان ثبت نام تا انتها را دارد و در کلیه مراحل جریان انتخابات در جلسات هیأت اجرایی شرکت می کند اما حق رأی ندارد.

,

برامکی اظهار کرد: وعده های واهی و کلیه تخلفات کاندیدا توسط ناظران رصد می شود و در صورت مشاهده بررسی و پیگیری خواهد شد.

,

وی افزود: دبیرخانه هیأت بازرسی در فرماندناری تشکیل شده و آماده وصول شکایات در مورد تخلفات نیز هستیم تا پس از بررسی شکایات پیگیری لازم انحام شود.

,

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان مشهد تصریح کرد: جلسات توجیهی و ارائه آیین نامه قانونی پس از احراز صلاحیت کاندیدا توسط ستاد انتخابات شهرستان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه